Crossfire tekening

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Erik-M, 16 jan 2022.

  1. Erik-M

    Erik-M PH-SAM

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Winterswijk
    Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een tekening kom van Bob Hunt's Crossfire?
    Of heeft iemand een kopietje voor mij, uiteraard tegen kostprijs..
     
  2. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    805
    Peter Germann heeft in 2016 de Crossfire gebouwd, wellicht kan die je verder helpen.
     
  3. Erik-M

    Erik-M PH-SAM

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Winterswijk
    Het was eigenlijk heel simpel. Gewoon Bob's mailadres opduikelen, hem een mailtje sturen en hop, binnen een uur (!) had ik al antwoord met bijgevoegd een pdf-je van de tekening. Top!
    Even langs de copy-shop en we kunnen beginnen..
     
    HansH, wvr en flymax vinden dit leuk.
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht

    Wow wat vliegt dat mooi.
     
    HansH vindt dit leuk.
  5. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.870
    Locatie:
    Velserbroek

    Bijgevoegde bestanden:

  6. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    805
    Het zal toch wat zijn, LB als voorbeeld functie voor RC.

    De eerste keer dat we Bob Hunt gezien hebben was op het WK in Polen 1980. Het verhaal ging dat hij gng trainen op een lokaal vliegveldje, werd gearresteerd en net op tijd weer vrijgelaten om zijn titel te verdedigen, dat lukte net niet.

    In 2006 op het WK in Spanje was Bob een van de pioniers die elektrisch vlogen, volgens velen kon dat nooit gaan werken, en moet je nu eens zien. We waren er vroeg bij met onze Nederlandse inbreng.

    WKelektro.png
     
    wvr vindt dit leuk.
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou.....:rolleyes:
    Dan eerst wel even de verhoudingen aanpassen, want zo'n extreem hoge romp ziet er toch tamelijk afzichtelijk uit.
    Dit is bijvoorbeeld al stukken beter...:rofl: :
    Aangepaste F3A romp.jpg
    Nee, serieus ;), doordat de kisten er tegenwoordig zo spuuglelijk uitzien heeft mijn interesse in het huidige F3A een flinke deuk opgelopen.:( :rolleyes::D

    Het zal je verbazen hoeveel mechanische vernieuwingen hun oorsprong bij LB hadden.

    Was dat hetzelfde veld als waar we in 1991 ineens van de baan moesten, omdat er iets groots moest landen?
    Ik kende Bob van het WK 1978 en heb hem daar de titel zie binnenslepen. Niet dat ik het hem niet gunde, in tegendeel, maar ik vond dat Al Rabe toen het beste totaalpakket had.....

    Ja, met een, aan Europese spullen aangepaste, van Bob gekopieerde set up daarmee toch maar mooi -na hem- de tweede geplaatste E-pilot geworden. :banana: :rofl:
    De meest succesvolle Henk/Erik/Bruno productie sinds een zekere carrière herstart tijdens een demo in Uden....:D
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2022
    Ton van Munsteren, Harry van Melick en F2B vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina