H
hezik
Guest
Gezien dat de wind nogal woei woei deed de afgelopen dagen, veel getrained op crosswind.
Ik vraag mij af wat de heersende tips zijn voor de downlines. Ik draai de stallturn 'de wind in' maar in de neergaande lijn waai je toch naar je toe. Nu kan ik dat wel een rechte lijn maken door ietwat te smokkelen met rollen en met het rudder, maar zoals vandaag, komt je toestel dan onder een hoek van ca. 45 graden naar beneden. Voor de duidelijkheid: de gevlogen lijn is dan wel recht, maar het toestel maakt tov die lijn een hoek van 45 graden.
Moest vandaag zelfs gas geven om hem op lijn te houden.
Truukjes die ik wel al weet:
1) rekening houden met het feit dat de stallturn eraan komt, dus zorgen dat je iets meer diepte hebt
2) iets zo rollen dat je op die manier al wat windcorrectie te pakken hebt
3) rudder gebruiken in neergaande lijn om lijn te houden
Zijn er nog andere tips en truuks om dit wat mooier te krijgen?
Ik vraag mij af wat de heersende tips zijn voor de downlines. Ik draai de stallturn 'de wind in' maar in de neergaande lijn waai je toch naar je toe. Nu kan ik dat wel een rechte lijn maken door ietwat te smokkelen met rollen en met het rudder, maar zoals vandaag, komt je toestel dan onder een hoek van ca. 45 graden naar beneden. Voor de duidelijkheid: de gevlogen lijn is dan wel recht, maar het toestel maakt tov die lijn een hoek van 45 graden.
Moest vandaag zelfs gas geven om hem op lijn te houden.
Truukjes die ik wel al weet:
1) rekening houden met het feit dat de stallturn eraan komt, dus zorgen dat je iets meer diepte hebt
2) iets zo rollen dat je op die manier al wat windcorrectie te pakken hebt
3) rudder gebruiken in neergaande lijn om lijn te houden
Zijn er nog andere tips en truuks om dit wat mooier te krijgen?