CRT.5 Brushless Conversion

Gezien de prijs van de pro-roller (70$) kon ik het niet laten om ook maar eens aan een project te beginnen. De mini (1/12) truggy wordt afgebouwd met een motormount en lipobak van RC monster, conversiekit van OFNA, stuurservo van Hitec (5625MG) en een Mamba Monster ESC + 2650 kVA 5mm V3 motor, gevoed door een 3s lipo.

Voor de electronica heb ik me laten inspireren door een amerikaans forum, nu ik het wagentje en de motor effectief samen zie echter vrees ik dat het niet gewoon overkill is maar eerder OMGWTFBBQ.

Misschien moet ik maar eens naar een sidewinder SCT combo gaan kijken.
Anyway, die Castle motoren worden geleverd met een pinion 'MOD1' (denk ik). Als ik de pinion presenteer aan de 46T spur in de truggy zie je onmiddellijk dat het niet over dezelfde spoed gaat. 1.000.000$ question: hoe zie je welke mod de spur is? Ik vind niks terug in de handleiding: (http://www.ofna.com/pdf/34970-Mini-Truggy.pdf
noch op de spur zelf

The unpacking:

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
pinion spur

zit al heel de tijd op 't net te zoeken.
De enige info die ik vind is dat ik toch een mod1 pinion nodig heb.

'k zal alles nog maar eens nader bekijken. (tips blijven welkom)

kun je even een foto maken van je spur, het ziet er wel mod1 achtig uit, maar het kan ook 32p zijn.

Hier een voorbeeld van een mod1 pinion/spur:

20110717_004.jpg

hopelijk heb je er wat aan. bij pk racing hebben ze meestal dit soort pinions op voorraad.

Laatst bewerkt:
Niks mis met het rechtervoorwiel. stuur stond een beetje naar rechts, en door de toe-in lijkt het linker recht te staan.

Ik zal vanmiddag een foto nemen van mijn spur en pinion.

converting to long chassis

Meegeleverd in de pro-kit: ombouwkit naar een iets langer chassis. Dit maakt het mogelijk om met volwaardige servo's te werken.
Tevens T-bone's installeren, om de investering wat te beschermen :p

full

full

full

mod pinion

net de pinion erafgehaald: mod 0.8, problem found.
Ik dacht dat Castle enkel mod 1 meeleverde. Volgende keer maar beter lezen voor ik het installeer. (ben over het algemeen wat ongeduldig, dat resulteert wel eens in dubbel werk):rolleyes:

net een berekening uitgevoerd op rc monster: ik zal een 20T pinion nodig hebben voor 40mph, 65km/u, misschien toch eerst lager gearen om te beginnen. kwestie van het beestje eerst onder controle te krijgen.

ready for buildup:

full

De volledige conversie was niet verkrijgbaar. Ik heb er enkel de motormount besteld. De rest van de conversie is van OFNA zelf, een set voor de SC10, maar die past perfect
Na wat Google werk blijkt de Spur mod1. Ik heb gisteren de pinion nader bekeken en die is 0.8
Snel naar de winkel om een nieuwe pinion!

Verfwerk

In het verleden is gebleken dat ik er het geduld niet voor heb. Zorgvuldig tapen, knippen, verven, tapen, plakken, verven, plakken,.........GRRRRR.

Toch een poging gedaan, een volledig doorzichtige body ziet er ook maar niks uit

Om de body uit te knippen heb ik keurig de lijntjes gevolgd, persoonlijk had ik eigenlijk minder willen weknippen.
Ach ja volgende keer beter, deze kap gaat er toch aan!

full

full

Even de electronica "passen". Tight fit, maar alles past

full

full

Met de schroeven rechtstreeks in het plastic kan ik het lipobakje niet goed genoeg bevestigen aan het chassis vond ik. Ik heb er dan slagmoeren in bevestigd, zo kan ik het bakje echt tegen het chassis aantrekken.

full

Finally finished

Everything done! Ik moet zeggen die ombouwkit van OFNA is echt superstrak, je ziet met moeite een draadje zitten.
wagen + lipo wegen 2500gram, best zwaar, maar ik heb nog wat power over ;) en dat gewicht maakt ook dat hij echt niet omflipt.
Ik twijfel om de schakelaar van de ESC te installeren, weet iemand of die nog even bagger zijn als vroeger (die van m'n ERBE heb ik na 1 maand moeten verwijderen wegens "brol")

Enjoy, I did!

full

full

full

full

full

full

full

full

Ik heb ergens gelezen dat de velgen van RPM niet bepaald fantastisch zijn. In tegenstelling tot hun andere bijna onverwoestbare producten is het jammer...

Babababashbandjes

Dirt Hawgs 2.2:
TowerHobbies.com | 1070-00 Pro-Line Dirt Hawg II 2.2" All Terrain Truck (2)

Of Mashers 2.2:
TowerHobbies.com | 1074-00 Pro-Line Masher 2000 2.2" All Terrain Truck Fr/Rear (2)

GPM bandjes, die zijn een direct-fit, maar zijn ze degelijk?
RC Parts Radio Remote Controlled Vehicles thetoyz.com

Op de grote Revo heb ik de 40 Mashers en die zij super. Ze zijn alleen echt groot. De motor en esc zullen het wel aankunnen, mijn T-bone front bumper niet vrees ik, die zou ik dan wt moeten bijknippen.

Misschien in combi met deze full-offset velgen:
Hobao HT157G - Hobao Extra Wide Offset 2.2 Inch Truck Wheels - Grey - 1 Pair

Persoonlijk vind ik dit wel mooier, maar minder offset:
HPI 3051 - Split 5 Truck Wheel Black - Firestorm - Hex Fit

Ik heb schrik voor brokken met de full offset wielen omdat er veel meer bloot ligt, gevoelig voor "front impact". Ik denk dat de volledige hub bereikbaar zal zijn voor allerlei klappen (ken je eigen rijstijl)
Ervaringen iemand?
Kent iemand een goede site voor wielen, waar ze ook de offset vermelden?

Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk voor de Dirt Hawgs gaan! Dit zijn het beste allround en heeft lang niet zo'n hoge rand als de Mashers... Ik neem aan dat je niet overal heen wil glijden of stuiteren! ;)

Wat betreft de wielen... Je kunt wellicht op amainhobbies.com kijken maar ik denk dat je ondertussen de meeste wel voorbij hebt zien komen.
En anders kun je een keer een setje proberen. Niet geschoten is altijd mis he ;)

By the way, mooie auto! :banana:

Back