cruiseschepen langs de nieuwe waterweg

Met het geluk van vlakbij de nieuwe waterweg wonen kan je nog wel eens wat schepen spotten (vanuit slaapkamerraam zie ik bijvoorbeeld de werf van De Haas)

img0457z.jpg

img0478ytr.jpg

Voor meer foto's kijk dan op Cruiseschepen langs de nieuwe waterweg

Heb ook nog foto's van de Smit Aruba gemaakt die toevallig langs voer.

Aangezien het Farmercafe (Farmerforum) gesloten is voor gasten zal ik de foto's ook hier maar even posten!

img0457z.jpg

img0462.jpg

om een beetje een idee te geven hoe groot dit schip is (was tot 2006 het langste cruiseschip ooit gemaakt)
img0466fgh.jpg

img0470y.jpg

img0473x.jpg

De MS Rotterdam, zoals Henk Westbroek zou zingen, zelfs haar naam is mooi :D :D

img0478ytr.jpg

img0479r.jpg

img0486m.jpg

img0488yai.jpg

Tja, het seizoen is weer begonnen en ik stond dus weer op het hoofd in Maassluis te genieten.
Dit keer kwam de Celibrity Constellation voorbij.

Helaas niet zo veel foto's kunnen nemen, ik had de "wegwerp"camera met 8 miljoen pixels bij me.. die had het koud, net zoals ik, waardoor hij eigenlijk dienst weigerde.

[
Constellation1-1.jpg

Constellation.jpg

En vandaag kwam de Queen Victoria door de Nieuwe Waterweg. Niet zo ontzettend groot, die grote cruiseschepen komen nog, maar met haar 294 meter toch nog wel aardig aan de maat.
QueenVictorie111.jpg

Op de achtergrond de brug naar De Brielle toe!
QueenVictorie112.jpg

QueenVictorie113.jpg

Niet zo heel veel mensen aan dek, maar die er stonden zwaaide wel. Ook viel mij het publiek langs de kade tegen, maar goed, dat zal wel anders zijn als de Queen Mary weer langs komt.
QueenVictorie114.jpg

Helaas was er een stoorzender in de buurt, in de vorm van een containerschip, dus niet echt een hele mooie foto van haar kontje!
QueenVictorie115.jpg

Ik ben niet echt actief in de modelbouw, maar hopelijk kunnen jullie mijn berichten wel waarderen:p

Op haar maidentrip kon ik natuurlijk het grootste passagiersschip dat Rotterdam ooit heeft aangedaan natuurlijk niet missen.

Beetje koud, veel regen, daarom maar de wegwerpcamera mee genomen.

De kapitein vaarde lekker rustig, hij had zo'n 40 minuten langer nodig om uit R'dam langs Maassluis te varen dan bijvoorbeeld de Queen Mary 2.

Gelukkig kon de kapitein wel het publiek waarderen en gebruikte flink zijn scheepshoorn!

Nu de foto's!

NorwegianEpic11.jpg

NorwegianEpic15.jpg

NorwegianEpic16.jpg

NorwegianEpic18.jpg

NorwegianEpic20.jpg

NorwegianEpic21.jpg

NorwegianEpic22.jpg

NorwegianEpic23.jpg

NorwegianEpic25.jpg

Niet het mooiste schip dat ik ooit gezien heb....

het blijft toch een heel apart gezicht zoeen
gebouw wat langs vaart
heel imposant altijd

ik moet soms crew wissels doen voor dit soort schepen en elke keer weer
is het een prachtig gezicht zoiets groots

grtz lip

Vandaag kwam de Westerdam weer eens langs. Mooi schip, hij kwam geloof ik voor de 4e keer dit jaar langs, nu was ik wel in de gelegenheid even wat fotootjes te maken. Kapitein vond het trouwens leuk om te groeten, geloof dat hij bediening had vastgelast.. Alleen maar toeteren :mrgreen:

Westerdam010.jpg

Westerdam11.jpg

Westerdam12.jpg

Westerdam13.jpg

Westerdam14.jpg

Westerdam15.jpg

Gedeeltelijk met je eens, vooral de Norwegian Epic is een afschuwelijk ding. Heeft er wel eens iemand zo'n ding als remote control gebouwd?

Back