Voor het Modeleren in 3D van specifiek Aerofly Deluxe modellen bestaat volgens mij geen cursus (voor zover ik weet dan)...
Modeleren in 3D voor spellen of simulatoren is eigenlijk een hobby op zich, en voor sommige mensen gewoon hun werk.
Je maakt gebruik van (commerciële) 3D modeleer software zoals:
3DSMax, Rhino, Bryce, Maya etc.etc.
Of gratis pakketen zoals
http://www.blender.org/
Normaal is het zo dat je zonder kennis vooraf toch wel snel een jaartje zoet bent met het leren van alle basisbegrippen en diverse methodes om iets te maken.
Tenzij je al ruime ervaring hebt met CAD software/diverse tekenpakketten e.d., dan zou je het vrij snel op kunnen pakken.
Na het modeleerwerk, het in 3D opzetten van je model en het aanbrengen van textures (skinnen / beschilderen) op je model, heb je vaak een stukje vertaal software nodig om het model in te kunnen lezen in de betreffende Simulator.
Of de simulator accepteert een standaard 3D formaat en er wordt d.m.v. een soort script bestand aangegeven wat alle 3D onderdelen moeten doen en wat de fysieke eigenschappen van het model zijn.
De importeer methodes verschillen vaak per spel of simulator, dus moet je gaan zoeken naar een forum waar ze zich puur bezig houden met het maken van add-on modellen voor Aerofly.
Hier zal je dan ook de beste antwoorden krijgen op je vragen.
Kost wat tijd en behoorlijk wat inzet maar het is enorm leuk om te doen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Eric