Curtis op 'rotort live' bladestop ... mislukt ....

Heb het live kunnen zien de eerste vlucht liep wel alles volgens de planning wat kan die gast vliegen. Helaas staat niet alles op de video hij was namelijk ook nog even de heg voor hem aan het snoeien alvorens hij aan de bladestop begon.

Op zondag vloog hij met zijn Rave 450 en er stond een harde koude wind maar vliegen dat hij deed werkelijk fantastisch om te zien.

Mvg

Ed

Laatst bewerkt:
Curtis heeft zijn zender aangepast.
De tail stuurt hij via dit "blok" door te draaien.
Hierdoor heeft hij alles op één stick en alleen gas links.
Tja als je de allereerste echte 3D piloot bent neem je soms rare beslissingen :mrgreen:

Voor een bevriende helipiloot uit Grave wilden wij zo'n zender kopen.
Hij miste deels controle over een arm.
Toen wij bij JR nagevraagt hadden of zij een Curtis versie zender kunnen leveren,
kwam volgend antwoord.
De zender is geen serie produkt en werd alleen op aanvraag gemaakt, aangepast aan de handicap
van Curtis.
Als we de site van Curtis goed doorlezen blijkt dat hij in het begin heeft leren vliegen met een single stick zender
en daar nog steeds beter mee vliegt dan met een "gewone" zender.
Ca 1974:

Laatst bewerkt:
Dat is echt niet zo, want hij kan ook mode 2 vliegen. (nog knapper dat je 2 modi beheerst)

Dit is vanuit de historie geboren, vroeger was dit heel normaal.

Maar als je me een artikel kan geven waaruit jij deze handicap hebt opgemaakt, houd ik me aanbevolen!

Greetz,

Michiel.

Hij is ook niet echt gesponsord, hij heeft die Rave zelf ontwikkeld;-) Op zijn blog is te lezen dat hij de bladen niet zo strak heeft aangedraaid zoals hij normaal doet als je bladestops doet.

Rechts heeft hij rudder, aileron en elevator. Links alleen pitch.

Ja het klopt , je ziet mooi zijn bladen dichtklappen . Als dit gebeurd komt da nooit meer goed .

Ik ga dat niet tegenkomen....;) want ik begin er niet aan .:D

Back