N
nwolsink
Guest
Wegens het hebben van veel kuren met mijn TJ-Pro overweeg ik nu de ATG van Curtis Youngblood.
Wie heeft hier ervaring mee?
Wie heeft hier ervaring mee?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
nando v. arnhem zei:Hallo,
Ik vlieg nu sinds een jaar met die governor, ik ben er nog steeds erg blij mee. De gas reageert erg snel.
De keuze uit "Active mode" (incl een gascurve) een "Governor mode" is wel mooi. Zelf vlieg ik de Active mode.
Het instellen gaat dmv drie drukknopjes en via het LED kan je zien wat je doet. Ik weet niet precies hoe je een
Futaba zender met die governor instelt, dat zou je misschien via internet kunnen opzoeken. Bij mijn JR zender is het
in elk geval zo dat je het toerental met de mixer in de zender veranderd. Door de punten van de mixercurve te veranderen,
kan je het toerental instellen. De handleiding is duidelijk hoe je de governor in moet stellen, namelijk in een bepaalde volgorde:
-Throttle low/high (de governor neemt de throttle low en telt daar 35% bij op, dat is zijn laagste punt waar hij het gas zal duwen, die waarde kan je ook veranderen)
-Gear ratio
-Toerental
-Active of governor mode
De ATG gaat aan als je throttle stick boven de 35% uitslag is. Dus als je de throttle-hold schakelaar aanzet, gaat de governor direct uit.
Je moet natuurlijk wel een mixer instellen voor de idle-up schakelaar, maar dat zal voor de TJ ook wel zo zijn denk ik.
Groeten,
Nando
Dag Nando,
Wat is dan exact het verschil tussen de active en de governor mode?? Hoe moet ik het zien:
Norm = Governor uit en dus gascurve uit mijn zender.
Idle1 = Governor = vast toerental
Idl2 = Active mode = Gascurve maar dan anders?
wrobijns zei:Hij werkt dan toch ook zoals een revmax?
Szabo heeft zijn gas daarmee staan op 100% flatline.
De revmax schroeft hem dan terug indien nodig (bijna altijd dus).
Dus zo goed hoeft je curve dan niet te zijn, als je gas maar hoger staat dan nodig is voor je gewenste toerental.
Het nadeel van deze constructie is dat als je een failure krijgt op de "governor" je 100% gas hebt.
Kwestie van throttle-hold zeg ik dan 8)
Willem-Jan zei:Weet niet of je al wat gekocht hebt, maar ik zou de TJ nog even laten zitten, dan kijken we er in Eibergen een keer naar. Als je motorafstelling goed is, krijgen we die TJ ook wel voor elkaar, zo moeilijk is het niet !