Curtis Youngblood MP5

Heeft er iemand ervaring met een Curtis Youngblood MP5?
Ik zou deze eventueel op mijn OS 50 Hyper voor mijn raptor 50 willen monteren.
Of is de keuze van een hatori of zimmerman beter?
Ik ben een beginnende helivlieger....

Groeten
Fred.

Hoi Fred,
Ik vlieg zimmerman, zeer stil en geeft veel power. Maar heb zelf nog geen MP uitlaat geprobeerd. Zal ook niet slecht zijn. Wordt zeer veel gebruik die MP uitlaat.

Ik zweer ondertussen bij de hatori #522.

Toen ik deze pijp had moest ik mijn throttle curve 20% lager zetten om de zelfde toeren te houden. Insane!

Groet,
Tjerk ;)

Heeft er iemand ervaring met een Curtis Youngblood MP5?
Ik zou deze eventueel op mijn OS 50 Hyper voor mijn raptor 50 willen monteren.
Of is de keuze van een hatori of zimmerman beter?
Ik ben een beginnende helivlieger....

Groeten
Fred.

Ik heb een MP5 op mijn R50 / OS Hyoer en deze loopt echt super, veel beter dan een hatori en imho ook beter dan een zimmerman, absolute aanrader!!

Ik zweer ondertussen bij de hatori #522.

Toen ik deze pijp had moest ik mijn throttle curve 20% lager zetten om de zelfde toeren te houden. Insane!

Groet,
Tjerk ;)

Insane slecht ja, dat komt omdat de doorlaat in een hatori gewoon te klein is, ik had hem ook nl.

Thx All voor de vlugge reply
K zal dus kiezen voor de MP5, Kost nu ook de wereld niet.

Prettige feestdagen :-)

Groeten
Fred.

Insane slecht ja, dat komt omdat de doorlaat in een hatori gewoon te klein is, ik had hem ook nl.

Nick,

Das wel heel kort door de bocht...

Clubgenoot heeft een MP5 op een hyper en die motor loopt onregelmatig! Hij heeft ook een MP2 en daarmee loopt hij stukken beter.

De 522 zo snel afkatten is niet nodig, misschien lag het wel aan de gebruiker?
Trouwens, de 522 is zo klein nog niet...

Ilmo,
Ga het eens zoeken op de grotere forums als runryder. Daar zitten meer experts en mensen met verschillende ervaringen als hier.

Groet,
Tjerk

Kan er niks aan doen, maar ik zweer bij de Hatori SB50 "Jason Krause" uitlaat voor de OS50 Hyper. Lekker stil (in idle vaak aangezien als elektro geluid) en power, tja...

Heb trouwens de MP5 nog niet gehoord..... Dat moet iemand mij maar eens laten horen op de Dutch3D wedstrijden .... ;-)

Mocht de motor op een MP5 onregelmatig lopen, dan kan dat altijd nog aan gloeiplug / brandstof (ja, zelfs 30% brandstoffen verschillen vrij sterk), afstelling en lekkage in brandstofslang / uitlaat aansluiting zijn...

Clubgenoot heeft een MP5 op een hyper en die motor loopt onregelmatig! Hij heeft ook een MP2 en daarmee loopt hij stukken beter.

De 522 zo snel afkatten is niet nodig, misschien lag het wel aan de gebruiker?
Trouwens, de 522 is zo klein nog niet...

Ik zweer bij de MP5 (voor de 90'er), meer power dan de MP2.
Maar zoals Tjerk al aan gaf: Zelfs de beste pijp kan niet helpen bij een slechte afstelling.

De MP5 is afgesteld voor hogere toeren dan de MP2. Het piekvermogen van de pijp ligt dus bij een hoger toerental. De clubgenoot van hierboven had zijn afstelling moeten veranderen bij de MP5. Bij iedere pijpwisseling moet je de afstelling opnieuw doorlopen. Misschien zelfs een andere plug selecteren.

Een voorbeeld:
ik heb 2 R90'ers die bijna hetzelfde zijn, met dezelfde motor. OS91/MP5
Bij de één heb ik een extra shim zitten va 0.1 tov de ander. Deze had in de zomer een stuk minder vermogen dan die zonder extra shim.
Ik was echter te lui om de shim er uit te halen en de afstelling opnieuw te doorlopen.
Nu is het winter en ik heb laatst met beiden gevlogen.
Nu was het vermogensverschil precies andersom :)
- Koudere lucht = meet zuurstof moleculen op elkaar
- Meer brandstof nodig voor de ideale mix
------------------------------------------
= Later onsteking nodig voor ideale ontstekingstijdstip
= Shim of koudere plug.

Dit geeft alleen maar weer aan dat het altijd een combinatie is.
Ik heb goede verhalen gehoord over zowel de MP5, Hatori en de Zimmerman voor de 50.
Nando gebruike BV de Zimmerman voor de 50 geloof ik.
Kies er één en een stel verschillende pluggen.
Zoek daarmee JOUW ideale setup.

Back