Curves instellen Graupner mx-20

Hallo iedereen,

Sinds enkele dagen heb ik een graupner MX20 in bezit. Nu wil ik gewoon een throttle hold en wat idle up curves instellen. Bij de graupner kun je de switches koppelen aan een channel. Nu is dat niet het probleem maar ik zou graag een 3 weg switch willen koppelen om zo idle up curves te kunnen programmeren.

Het zelfde geld voor throttle hold. Ik kan een zogenaamde limiter (draaiknop) volgens handleiding gebruiken om de maximale throttle te regelen. Graag wil ik dit gewoon met een switch regelen.

Een throttle curve instellen lukt overigens nog wel. Bij phoenix (sim) blijft de pitch continue op max staan terwijl de curve gewoon liniair is.

Ik kom van een super eenvoudige DX6I af, maar deze heeft zoveel mogelijkheden dat ik niet weet waar je alles voor nodig hebt. Kan iemand mij stapsgewijs uitleggen hoe ik simpele idle up curves programmeer voor de 3 weg switch?

Ik ben er enorm mee geholpen, er is zo weinig te vinden over deze zender op internet.

Groeten,
Thijmen

Ok, ga het een en ander proberen. De throttle hold (12) op een andere schakelaar gezet, nu alleen nog zorgen dat de output -100% wordt.

Kun je mij ook op een wat gedetailleerde manier vertellen hoe ik verschillende idle up curves maak op de 3 standen switch?

Vaak geeft dehandleiding een beetje richtlijnen aan, de rest is een beetje creatief programmeren in een los modelmenutje

Daar leer je vaak het meeste over je zender, gewoon een avondje prutsen met een ontvanger, accu en een servotje om te testen

Wat ik ook erg raar vind is dat de throttle wel doet met een curve, maar dat de pitch niet mee gaat terwijl de servo's wel gewoon goed reageren op inputs!

En idd student, gewoon beetje prutsen leer je zeker veel, maar soms is een opstapje ook wel handig, aangezien ik wanneer ik manual volg niet precies de dingen krijg die ik wil.

Pith curve, zal volgens mij gewoon in de heli mixer menus te vindne moeten zijn...
Maar goed kan wat afwijken omdat ik enkel een mx16 heb...

Ja, maar het rare is dat ik gewoon een liniaire pitchcurve heb, maar dat hij toch niets deed.

Inmiddels weet ik al wel hoe je dmv phases een idle up programmeerd, en de TH staat er ook op (al heb ik het nog niet getest)! :D

De timer werkt nog niet, terwijl hij gewoon een switch heeft toegewezen gekregen.

Wat nog aparter is:
Start ik de heli op zonder zender, initialiseerd hij goed. Doe ik dan de zender aan kan ik de servo's bewegen.

Start ik eerst de zender op en dan de heli initialiseerd de beastx niet volledig en kan ik de servo's niet bewegen...?

Laatst bewerkt:
Verschillende vliegfases

Je moet eerst de verschillende vliegfases instellen en dan kun je verschillende curves per vliegfase instellen.

Ja dat heb ik gedaan. Heb 3 verschillende fases gemaakt en daarbijbehorende throttle curves. De pitch staat in elke curve gewoon liniair.

Nu wordt het wel eens tijd dat het goed komt. Kan al tijd niet vliegen, omdat die zender zo moeilijk doet en er niets te vinden is op internet!

mx20 trim

hoi,
ben ook een mx 20 hot aan het instellen voor de koper van mijn helie,
trex met g3
na middagje worstelen(heb zelf futaba) best ver gekomen.
alleen de gastrim kom ik niet wijs uit, die doet het niet terwijl andere 3 trims het gewoon doen!!

Ik zou je dolgraag helpen, maar heb zelf geen graupner..

Vaak kom je er met wat vogelen wel uit, maar als ik het apparaat niet heb kom ik er dus niet uit

Ff wat dingetjes, je kan een hoop instellen, maar let op dat je de functies wel inschakelt en aan een knop toewijst.
Loop ook even je HELE menu door, om te zien of de ontwikkelaars de knoppen zelf al toegewezen hebben (komt nogal vaak voor)

Of je stelt de curves voor de idle ups in, maar vaak zit het menu waarin je de idle up zelf onder een knop zet ergens anders
Als het niet is toegewezen, is dit de standaard knop of geen knop (en dan werkt het niet)

Beetje vogelen, kan best zijn dat je 4 aparte menu's nodig hebt om het in te stellen.

Ik heb wel eens gehad dat hij niet in idle up wilde (had mn zender net nieuw)
bleek dat er in een ander menu een andere functie al op die knop was gezet. Niet erg, maar voor je er achter bent..

@Stephan
Zo raar is het niet dat de gastrim niets doet.
Sterker, dat vind ik normaal.
de stick heeft 2 functies, als de gastrim zou werken ben je ook meteen de pitch aan het verstellen
Vind je dat hij te weinig gas heeft, landen en bijstellen.

Ook hebben vele zenders in de normal mode nog een soort beginnerstand, dan kun je met een schuifknop gas bijgeven, en met een andere pitch
Heeft mij wel eens een uur gekost om het kreng te vinden..
Tijdens transport blijven die schuiven niet altijd hetzelfde staan, en doet de heli opeens raar

Leuk, die computerzenders :mrgreen:

bij mijn futaba zender werkt de trim gewoon zonder dat pitchveranderd,
maar goed voor rest is het een prima zender lijkt me!
het via w&w een direct nummer gekregen van zendertechnikus bij graupner
ga ik morgen bellen !!

Er is overigens een NL handleiding nu in de laatste V4 versie,
dus simpeler kan het niet,
ook het menu is nu met V4 (1.20) in het NL in te stellen evenals de telemetrie.

Misschien dat je er dan uitkomt.

Back