Custom Decal Raptor 50 (tips nodig voor brandstofbestendig maken...)

Met veel plakken, knippen, scannen en printen heb ik een eerste simpele decal gemaakt voor mijn Raptor 50 Titan. e.e.a. is nog niet brandstofbestendig, dat moet nog gebeuren.
Heeft iemand tips over welke lak ik het best kan gebruiken, ben beetje newbie? Ik wil graag een airbrush kopen en dan afspuiten, heb daar op het forum ook al veel over gelezen, maar hoe dit te doen zonder airbrush...?

Een paar plaatjes...

full

full

Beetje slechte foto... sorry.
full

(als je goed kijkt zie je dat de navigatie verlichting aan is...zie je alleen tijdens het vliegen niet veel van...)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er echt supertof uit man!! Vooral de tailfins vind ik erg mooi geworden

Om brandstofbestendig te maken zou je blanke 2k(componenten) kunnen gebruiken, zo heeft iemand dat bij mij op de club ook gedaan.

Inderdaad 2K blankelak,deze is in spuitbus te krijgen maar ook in een potje met kwastje.Raad je aan 2K spuitbus te gebruiken kun je nl.laagje voor laagje erop sprayen.Doe dit overigens dun laagje voor dun laagje nevelen.

Succes

Dank. De 2K lak (ik neem aan dat de "K" voor "componenten" staat?) in spuitbus, die moet je zeker in 1 keer leeg spuiten, of kan je die een dag of 2 dagen lang nog verwerken nadat de 2e component is toegevoegd?

Tuur,
Prachtig werk mijn beste,

Mag ik je vragen hoe je dit precies gedaan hebt?
scannen, snap ik wel,

Printen, op wat heb je geprint en hoe kreeg je die stickers op de raptor.
ik hoor het graag want ik wil mijn raptor 50 ook eens onder handen nemen :-)

greetz

Tuur,
Prachtig werk mijn beste,

Mag ik je vragen hoe je dit precies gedaan hebt?
scannen, snap ik wel,

Printen, op wat heb je geprint en hoe kreeg je die stickers op de raptor.
ik hoor het graag want ik wil mijn raptor 50 ook eens onder handen nemen :-)

greetz
Ik heb bij conrad.nl, DB inktjet watervaste folie glanzend besteld (art.nr. 881237), daarop heb ik geprint. Dit is een kunstof folie (PVC denk ik). Die netjes uitgesneden en opgeplakt. Bij alle rondingen gaat het dan rimpelen. Daarna heb ik de föhn van mijn vrouw gebruikt. De folie krimpt dan iets en volgt keurig de lijn van de cannopy. Wat ik nog moet doen is het spul lakken om het brandstof bestendig te maken. Ik ben er nog niet uit of ik dit had moeten doen voordat ik het uitsneed of nu het al op de raptor zit. Volgende keer eens proberen. Ik weet namelijk niet of de folie nog zo mooi krimpt als er lak op zit. Mijn ervaring is ook dat de folie beter plakt na het föhnen. Zal wel komen door het zachter worden van de lijm door de warmte.

Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

@ ituur,

vertel eens hoe vast de folie op de canopy blijft zitten, heb je eerst de canopy behandelt zoals bv met alcohol om de stickers beter aan te brengen.
hoe ben je erin geslaagd om je design af te printen met daarin de nodige rondingen die een Raptor kap heeft.
Ik bedoel hiermee dat het niet zo makkelijk is om bv iets te designen, af te printen en makkelijk op de kap te kunnen plaatsen, door de glooiende vorm van de kap gaan ook de stickers rimpelen, vervormen.
Ik verneem dus graag hoe precies jij erin geslaagd bent :-)

Back