Custom motorsteun

Hallo allen,

Voor een elektro conversie van een 2.7 Kg (vluchtklaar) wegende piper wil ik een custom motor steun produceren - ik heb geen passende voorgefabriceerde mount kunnen vinden.

Dat zal er zo uit gaan zien: (domping 2 graden, stelling 3 graden)
YdtHNPa.png

Ik wil dit gaan maken uit 3 mm vliegtuig multiplex, verlijmd met 30 min. epoxy en intern voorzien van driehoekjes voor de stevigheid.

De hamvraag: is dit sterk genoeg voor de beoogde toepassing of doe ik er verstandig aan over te stappen op 5 mm multiplex? Ik schat zo af dat dit voldoende sterk is, heb echter geen ervaring met dit materiaal.

Waarom doe je het zo niet: [post255] zo doe ik het op al mijn modellen. Je kan zo ineens de stelling en de domp instellen en aanpassen als het niet naar wens is.
Op de foto is mijn Tucano van 2m te zien en weegt rond de 8kg. Op een Cessna 182 heb ik het ook zo gedaan maar dan met M4 de Tucano is met M6.

Ben

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom doe je het zo niet: [post255] zo doe ik het op al mijn modellen. Je kan zo ineens de stelling en de domp instellen en aanpassen als het niet naar wens is.
Op de foto is mijn Tucano van 2m te zien en weegt rond de 8kg. Op een Cessna 182 heb ik het ook zo gedaan maar dan met M4 de Tucano is met M6.

Ben

Hallo Ben,

Ik sta er met verbazing naar te kijken, is dat voldoende torsie stijf? het ziet er uit alsof de motor met redelijk gemak rond zijn as kan roteren. Het is wel een mooie, simpele, oplossing!

Ik moet daarvoor echter nieuwe gaten in de firewall maken - die is al behoorlijk voorzien van gaten van de montage van de originele nitro motor, slangen en servo-aansturing... Misschien als ik het draadeind wat verbuig.

Ik neem hem mee, bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze oplossing is zeker voldoende stijf, je zou ervan verschieten hoe sterk dit is. De motor draait een 16,2 x 15 4 blad Ramoser rond met zo'n 3,7kw.

Ben

Back