Vandaag met alles naar het plein gegaan om wat te smoken.
Wat de smokestick zelf betreft, eerst stond deze net binnen het verlengde van de uitlaatcone van de motor. Dit gaf als resultaat dat veel olie tegen de wand van de pijp geblazen werd en niet verdampte. Daarna de stick wat verbogen dat deze uiteindelijk bijna in het midden en net iets onder het center van de turbine as komt. Dit gaf op het eerste gezicht het beste resultaat.
Na veel proberen waar de smokestick moest komen en hoeveel de pomp moest geven hebben we toch gevlogen. De omstandigheden waren niet ideaal door de lichte crosswind. Door het extra gewicht van de smoke setup deed ie er wat langer over dan normaal om los te komen en dit was maar met een 3/4 gevulde smoke tank.
Iemand een foto/voorbeeld waar de stick het beste zit met een Grumania pijp?
Tijdens het vliegen heb ik de pomp mee gemixt met de gas, anders was het voor het ene toerental teveel en voor het andere te weinig. Een heel dikke pluim kwam er wel niet uit vond in, maar dat kan aan mij liggen. Voorlopig staat de pomp op max throttle op 80%, hierdoor gaat de olie er vlug door natuurlijk. Natuurlijk zal elke ontkistingsolie anders zijn, ik heb er hier gevonden van het merk Weber.