CY Models Gee Bee R-4 (of R-3)

Is geen bestaand vliegtuig, bestaat enkel op papier, en heeft zelfs niks te maken met de Granville Brothers...

Toch een sexy model, en uit ondervinding weet ik dat wat er goed uitziet, ook goed vliegt.

Eventjes zoeken op het Web leverde enkele bouwprojecten op die het model van CY mits enkele wijzigingen vliegklaar hebben gemaakt, en er vrij positief tegenover staan. Belangrijkste wijziging is het vergoten van het oppervlak van het kielvlak, en verder alles wat versterken, oa de verankering van de ophangingen waarop de wielpoten geschroefd worden.

Zo kwam ie uit de dozen:

54143948_9126622386890319795_n-vi.jpg



En dan aan de slag:

PK1A1380-vi.jpg



PK1A1673-vi.jpg



PK1A1674-vi.jpg



PK1A2277-vi.jpg



PK1A2278-vi.jpg



PK1A2279-vi.jpg



PK1A2280-vi.jpg



PK1A2309-vi.jpg



PK1A2315-vi.jpg



PK1A2316-vi.jpg



PK1A2317-vi.jpg



Grtz,


Jan
 
Gaaf ding! Hoe zit het met de motorkoeling? Stroomlijn is leuk, maar...

Veel succes, vooral veel plaatjes blijven posten en filmpjes als'tie klaar is!

Hugo
 
Motor is ZDZ-160B2 RV-J. Had liever een Moki 220 stermotor... maar dat is buiten het budget.;)

Koeling is idd een volgend probleem. De koelgaten in het compartiment van de canisters gaan niet volstaan. Ik ga de motorkap voorzien van extra lucht in- en uitgangen.

Grtz,


Jan
 
Flying wires... De nylon onderdelen van de bouwdoos niet gebruikt, kan voor een ander project dienen.

2v2uRHLpGx3dWnK.jpg


Snelkoppelingen


2v2uRHCTgx3dWnK.jpg


Grtz,


Jan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag stabilo afgewerkt (servo's, aansturing en vergrendeling)

2v2u4Zvtqx3dWnK.jpg


En aansturing carburator:

2v2u4ZvMyx3dWnK.jpg



Grtz,


Jan
 
Je moet nog wel één dingetje aanpassen. Het servoarmpje moet je evenwijdig monteren aan de roerhoorn. Zoals hij nu zit zal de uitslag van het roer naar links en rechts ongelijk zijn. Zoals het nu zit zal de uitslag groter zijn als het servoarmpje "trekt" dan wanneer het "duwt".
 
Update: benzinetank en leidingen ingebouwd, veel werk is er gekropen in het passend maken van de cockpitkap.


2v2umZdW4x3dWnK.jpg



Hart van het besturingssysteem: Powerbox Mercury (dubbele voeding, dubbele ontvanger, gyro met GPS ondersteuning, uitgebreide telemetriefuncties).

2v2umZysCx3dWnK.jpg



Grtz,


Jan
 
Alle electronica gemonteerd en afgesteld. Dank zij de mogelijkheden van de Powerbox Mercury gebruik ik maar 7 kanalen.

2v2uSpscGx3dWnK.jpg



2v2uSpsfqx3dWnK.jpg



2v2uSpssnx3dWnK.jpg


Volgende stap: zwaartepunt uitmeten en dan beslissen waar de accu's dienen gemonteerd.

Grtz,


Jan
 
Stoer.

Ga er vanuit dat de piloot schaal is?
Waar heeft u die piloot dan weer gevonden?(linkje?)

Groet:Robin
 
Vleugel versterkt met low-expansion PUschuim op de delen waar het landingsstel zit.

2v2uVPv5nx3dWnK.jpg


en dan mag het toestel eens buiten. Uitbalanceren. Dat viel tegen: er moet 2.2kg ballast in de neus.


2v2uVPvWzx3dWnK.jpg



2v2uVPvGox3dWnK.jpg



2v2uVPvnCx3dWnK.jpg



2v2uVPvyGx3dWnK.jpg


Grtz,


Jan
 
Back
Top