halloha,
Heb me onlangs een MP2 besteld en heb die vanavond voor het eerst kunnen uittesten op m'n C30. De brandstof was CP15
Voor de installatie moet je wel de tank indrukken of een stukje tussen de motor en de uitlaat steken. Zal binnekort enkele foto's plaatsen.
Het eerste wat ik kan zeggen is dat dit ding een hoop lawaai maakt.
De stock uitlaat maakt een stil en zacht zoemend geluid, (wie al een gehoord heeft begrijpt me wel), de MP2 daarentegen maakt een scherp knetterend lawaai 8O
De motor loopt wel een stuk koeler met dat ding erop, maar ik had de main needle er wel 4 draaien uit!. en de heli hoverde nog steeds feilloos.
De eerste minuut hover had ik niks veranderd aan de needles en de motor overhitte. Stilgevallen en een nogal harde autorotatie. Daarna dus maar besloten om enkel laag te hoveren en rijker te zetten; zo kom ik dus aan die 4 draaien uit.
Over de prestaties kan ik nog niet veel zeggen, maar die ene minuut dat ie niet superrijk heeft gelopen, was wel veelbelovend. Waar je anders de motor hoort boggen in een climb out bleef ie nu lekker doorspinnen. (totdat ie dus stilgevallen is :roll: .
Ik ga zo vlug mogelijk het ding verder uit-tunen maar het weer lijkt niet zo super voor dit weekend.
de groeten.
Heb me onlangs een MP2 besteld en heb die vanavond voor het eerst kunnen uittesten op m'n C30. De brandstof was CP15
Voor de installatie moet je wel de tank indrukken of een stukje tussen de motor en de uitlaat steken. Zal binnekort enkele foto's plaatsen.
Het eerste wat ik kan zeggen is dat dit ding een hoop lawaai maakt.
De stock uitlaat maakt een stil en zacht zoemend geluid, (wie al een gehoord heeft begrijpt me wel), de MP2 daarentegen maakt een scherp knetterend lawaai 8O
De motor loopt wel een stuk koeler met dat ding erop, maar ik had de main needle er wel 4 draaien uit!. en de heli hoverde nog steeds feilloos.
De eerste minuut hover had ik niks veranderd aan de needles en de motor overhitte. Stilgevallen en een nogal harde autorotatie. Daarna dus maar besloten om enkel laag te hoveren en rijker te zetten; zo kom ik dus aan die 4 draaien uit.

Over de prestaties kan ik nog niet veel zeggen, maar die ene minuut dat ie niet superrijk heeft gelopen, was wel veelbelovend. Waar je anders de motor hoort boggen in een climb out bleef ie nu lekker doorspinnen. (totdat ie dus stilgevallen is :roll: .
Ik ga zo vlug mogelijk het ding verder uit-tunen maar het weer lijkt niet zo super voor dit weekend.
de groeten.