CY Stubz en paddle weights

Op mijn 2e Heli heb ik nu Stubz zitten.
Nu zitten er gewichtjes bij (paddle weights).
Nu heb ik de paddle weights er nog niet op zitten en wil ze eerst zonder proberen. (zondag a.s.)
Het lijkt me ook extra lastig om ze uit te balanceren met gewichtjes.
Maar voordat dit onverstandig is om zonder paddle weights te vliegen.
Heeft iemand dit al gedaan?

Heb je de gewichtjes wel nodig? Hoe ver op de stang dan?
Gewichten maakt het minder agressief, dat snap ik.
Maar ik gebruikte eerst SAB's van 20gr met een groter oppervlak.
Dus mijn redenatie is dat de kleine stubs minder agressief zijn vanwege het oppervlag, maar wel agressiever vanwege het lage gewicht.
= Geen enorm verschil (denk ik).

Hoi Walter,
Ze zijn zonder gewichtjes prima te vliegen, ik heb nooit met gewichtjes gevlogen.
Je moet eigenlijk wel de maximale uitslagen instellen, dan vliegen ze het best heb ik gemerkt.

Ik heb nu de Super Stubz (langer en iets breder) erop zitten, ik ben benieuwd hoe die het gaan doen.
Met die paddels heb ik nog niet gevlogen, hopelijk volgend weekend.

Heey Walter,

Jha ik vlieg nu al bijna 4 maand met die super stubz paddles.
Ik heb nooit de gewichtjes er op gehad.
Ik kan je wel zegge ze zijn hevig.( kan ook door mijn toerental komen natuurlijk :wink: )

Groetjes uit belgie

jonas

Mooi !!!

Vraag 2:
Er zouden in de leadin-edge setscrews moeten zitten.
Nu heb ik de verpakking uit de oud-papierdoos gehaald en op het lipje staat dat er schroefjes in zitten.
Alleen heb ik er geen sleuteltje voor bij gekregen. OF ik heb het per ongeluk weggegooid :oops:

Nu heb ik dus speciaal hiervoor een 1.3 en een 0.9 imbus schroevendraaier gehaald.
Maar nada....
Ik kan niets vast draaien. Met een sterke lamp lijkt er wel iets in te zitten maar zeker weten doe ik dit niet.
Zitten de schroefjes er standaard in of zaten ze er los bij (en heb ik ze dus weggepleeurd)?

Ha Walter, ik denk dat het een torx schroefje is.
Vooral bij hele kleine maten is het moeilijk te zien dat het geen zeskant zoals bij imbus is maar een sterretje.

gr matthijs

Walter,
Er zit inderdaad een inbussleuteltje bij, maar dat is helemaal geen
rare maat, 1,90 mm (dus de inbussleutel zelf). De inbusboutjes zitten ook al in de paddels.

Nando,

Thanx. Ik heb dus niets weg gegooid.
Een kwestie van OEI (ongewenst Eigen Initiatief).
Ik ging er gewoon van uit dat er een kleinere screw in de paddles zaten.
Het blijkt maar weer: “Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.”

Ik heb deze paddles dus nu ook (R50)en wat mij opvalt is dat ze veel verder op de paddle bar schuiven als b.v. V-Paddles.
Hoe groot moet de afstand eigenlijk zijn van de flybar cage totaan de paddle?

Er is geen vaste lengte voor.
Maar gemiddeld genomen:
Des te langer de lengte, des te agressiever.

Maar ook:
Des te lichter, des te agressiever.

Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig naar de performance van de paddles en hoe ze zich verhouden tov mijn 20gr SAB's.
Vorige zondag was een slechte test.
Hij vloog wel maar trilde erg. Dit kwam omdat mijn nieuwe bell-hiller links een beetje bleken aan te lopen.

wrobijns zei:
Er is geen vaste lengte voor.
Maar gemiddeld genomen:
Des te langer de lengte, des te agressiever.

Maar ook:
Des te lichter, des te agressiever.

Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig naar de performance van de paddles en hoe ze zich verhouden tov mijn 20gr SAB's.
Vorige zondag was een slechte test.
Hij vloog wel maar trilde erg. Dit kwam omdat mijn nieuwe bell-hiller links een beetje bleken aan te lopen.

Ik wil morgen even gaan testen met V-Paddles en de Stubz, kan ik tevens de motor met nieuwe MP5 even gaan afstellen

Ik heb de V-Paddles er weer opzitten, die sturen veel beter (lees sneller)

Vandaag met de Stubz op de 90'er gevlogen.
:thumbsup:

Prima performance, vergelijkbaar bet de 20gr SABs die ik had.
Mooie rolrate en stabiele vlucht.

Verbazingwekkend hoe zo'n klein paddeltje toch goed kan werken.

Back