Cybird P2 < ik ontvang er een

Discussie in 'Ornithopters' gestart door itsclear, 19 okt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itsclear

    itsclear Guest

    Hier volgt een berichtje voor Niek,

    Ik ontvang binnenkort de Cybird P2,
    www.cybirdshop.com

    voor US xx dollar ben ik in staat een proef exemplaar te ontvangen. Ik krijg het bedrag in principe gewoon terug dus het ding kost niks. Eventueel ga ik de cybirds via ####### verkopen voor geintereseerden (dit moet nog even worden uitgezocht)

    Enkele details alvast dan (de rest staat later op mijn website ######, met foto's etc zodra ik hem heb )

    --> email paste
    Code:
    ITEM	DESCRIPTION	Q’TY	COMPONENTS	REMARKS
    FUSELAGE	BODY COVER	1ea	PE FORMING	LIGHT, PROTECTIVE
    	HEAD COVER	1ea		
    	BODY STICKER SET	1ea		
    	BODY FRAME COMPOSITE	1ea	PU IN BETWEEN CARBON	LIGHT, STRONG
    WING	MAIN WING	1ea	CARBON FRAME W/FABRIC	
    	TAIL WING	1ea		
    MOTOR	MOTOR W/NOISE FILTER	1ea	MABUCHI 370	
    GEAR	GEAR METAL & PLASTIC	1ea		
    BATTERY	BATTERY PACK	1ea	LI-POLY 3CELL 1,000mAh 11.1V	NI-MH OPTIONAL
    CHARGER	DC-DC CHARGER	1ea	12-14V	
    	ADAPTOR	1ea	WALL ADAPTOR	
    	CIGAR LIGHTER PLUG	1ea		
    ESC	ELECTRIC SPEED CONTROLER	1ea	JETI JES110	
    RADIO SYSTEM	TRANSMITTER	1ea	3 CHANNEL FM	OPTIONAL 
    	RECEIVER	1ea	FEATHER	OPTIONAL
    	SERVO 	2ea	MICRO	OPTIONAL
    
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    leuk...
    waarom is dit berichtje voor Niek?
     
  3. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Leuk kunnen we even mailen naar


    Webmaster citybird->

    neuros@neuros.co.kr

    Dat ze dit beter niet kunnen doen.

    Johan
     
  4. itsclear

    itsclear Guest

  5. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    dus jij denkt nu dat Niek zo'n ding bij jou gaat bestellen?
     
  6. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dit email adres klopt wel: jasons99@neuros.co.kr

    Ik heb ook al een hoop info van hun binnen. Maar ik koop hem niet. De cybird is lang niet zo goed en degelijk als de parkhawk waarvan wel al minstens een exemplaar naar Nederland onderweg is.
     
  8. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    zucht..

    Zucht... :roll: :roll: :roll:

    @pascal - Je weet dat jouw postings met enige "bijsmaak" worden bekeken... graag geen persoonlijke opmerkingen over bepaalde mensen , dergelijk onvolwassen gedrag stel IK niet op prijs.

    Robert
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Jongens, jongens, jullie zitten wel in te hakken op Pascal maar ondertussen post ie wel relevante info waar we wat aan hebben, lees maar eens mee:

    FUSELAGE BODY COVER: PE FORMING LIGHT, PROTECTIVE
    -> Lees ik hier geen 'DEPRON' ?
    BODY FRAME COMPOSITE 1ea PU IN BETWEEN CARBON LIGHT, STRONG
    -> Piep en koolstof, waren wij ook al mee bezig
    WING MAIN WING 1ea CARBON FRAME W/FABRIC
    -> Koolstof en waarschijnlijk toch dun vliegerdoek? Op de gecapturde foto's dachten we aan kunstoffolie, bijv zoiets als mylar (zoals bij de timbird), maar zagen we ook rafelige randen op div foto's, dus dit zou best wel eens gewoon bedrukt dun effen vliegerdoek kunnen zijn.
    MOTOR MOTOR W/NOISE FILTER 1ea MABUCHI 370
    -> Mooi, mooi, (ongetimde? Theo?) sp300 dus.
    GEAR GEAR METAL & PLASTIC
    -> Dus er moeten wat metalen tandwielen bij
    BATTERY BATTERY PACK 1ea LI-POLY 3CELL 1,000mAh 11.1V NI-MH OPTIONAL
    -> Std Li-ion pack, dus waarschijnlijk niet meer dan 3 a 4amp verbruik. (!) Hoog voltage??
    ESC ELECTRIC SPEED CONTROLER 1ea JETI JES110
    -> Hebben ze daar in Korea geen eigen regelaars? Dis een europeze Jeti! Misschien ook een ingang om Cybirds te ritselen. Wie heeft veel (commercieel) contact met Jeti?
    RADIO SYSTEM TRANSMITTER 1ea 3 CHANNEL FM OPTIONAL
    RECEIVER 1ea FEATHER OPTIONAL
    -> Kleine vooral lichte ontvanger (waarom geen jeti?)
    SERVO 2ea MICRO OPTIONAL
    ->Hitec 7.5 gr servootjes dus

    We zaten dus met een aantal aannames al aardig in de juiste richting.
    Sp300 is dus the way to go.

    Het hoge voltage vh Li-ion pakket verrast mij, (3x3.7 = 11.1), de sp300 moet hiermee behoorlijk overtoerd worden. Veel toeren, maar bij minder amperes (anders houdt dat Li-ion pack het niet.)
    sp300 wordt daarmee onder zijn beste rendement gebruikt.
    Had meer 2x3.7 = 7.4 v verwacht.

    Dan kunnen wij het beste voor gaan, iets meer amps 5 of 6 bij minder (7 of 8 NiMh) cellen, (precies in het efficienste punt voor de sp300), iets minder gewicht, en helaas ook minder motorlooptijd.

    Theo, joost en alle anderen die dit lezen, verdere discussie/opmerkingen over bovenstaande punten?


    Pascal bedankt voor het delen van de gegevens, :D
    welkom terug bij het Flappy-team!

    Alvast gefeliciteerd met je CyBird, (detail) foto's worden graag afgewacht!
    Ga vooral zo verder!! Toppie! :wink:
     
  10. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    nou, zitten we wel in de goede richting :p

    die Li-Ion accu... zakt daar bij gebruik de spanning toevallig niet van in? dat zou eventueel de hooge 'start' spanning verklaren :roll:

    wat zijn nu de punten waarop wij 'gestrand' zijn?

    :arrow: tandwielen die te zwak/zacht zijn
    :arrow: (Niek's) regelaar die het onregelmatig lopen van de motor niet op prijs stelde...

    mis ik nog iets? waarom was een proefvlucht van Niek ook alweer niet gelukt? flapperde niet hard genoeg??
     
  11. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Hmm Cybirds hierheen halen ?? moet geen probleem zijn, een ding van koreanen die leveren aan elke schuur met een internetadres, dus evt is het niet zo moeilijk om ze te bestellen, laat echter anderen eerst maar ff proberen hoe of wat dan weten we zo of t werkt, en als de prijs dan interressant is kun je ze altijd nog bestellen, ook zal waarschijnlijk binnen de kortst mogelijke tijd het ding bij een Tower hobbies voor een Nulprijs op t net staan dus dan is bestellen wel heel makkelijk geworden,
    Ik weet een ding en dat je niet zomaar importeur van iets bent dat duurt tijden en je moet dan heel veel verkopen van iets, en ook dingen waar je niks aan hebt.... en als je niet genoeg verkoopt dan ben je zo importeur af.
    Ook de hele internet shop bussines neemt af geloof ik, heb al wat gerommel gehoord over divers figuren die wel alles op het net hebben staan maar nog niet een zakje boutjes uit voorraad kunnen leveren...
    Dit vinden fabrikanten niet heel leuk dat ze als onderdelen magazijn gebruikt worden en heel snel is het dan einde internetshoppie.....
    Ook voor meneer P uit E.......

    Gegroet U allen.......................Peet...........................8)
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Soort bespanning, stevigheid tandwielen, te dunne koolstof voor de voorligger enz...

    Li-Ion blijft op spanning, als je erin slaagd om ze onder de 3 V te krijgen zijn ze definitief stuk..
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    vleugel voorlijst 3 mm kool 'achterlijst' 2 mm kool, bespaning licht vliegerdoek (spinakkerdoek) Romp koolstof staaf met een triplex plaat die als ophanging moet gaan dienen van de motor en de vertraging en waar ook de ontvanger, de accu en de regelaar een plaatsje op krijgen. Dus wat dat betrefd ga ik bijna helemaal terug naar het oorsponkelijke romp ontwerp dat ik gebruikt heb. Nu alleen nog wachten op de laatste 2 tandwielen.
     
  14. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    mijn vleugel bestaat ook uit vliegerdoek, ziet er op zich wel mooi/goed uit... heb hem alleen nog niet kunnen testen :(
     
  15. itsclear

    itsclear Guest

    Tja,

    Om de mensen hier ook even ' up to date ' te houden. Ik verwacht de cybird deze week binnen.

    Voor review krijg ik een extra set vleugels en battery pack, een speciale aanbieding voor testers.

    Na het daadwerkelijk testen van het product zal ik kunnen besluiten of ik dit product ga verkopen binnen Nederland.

    Het product is op dit moment voor particulieren nog niet leverbaar in de wijze zoals ik hem ontvang.

    Informatie over de Cybird valt te lezen op (zodra deze binnen is ergens deze week)
    http://forum.modelvliegen.com
    Bovendien ga ik na 4 november een revriew schrijven van het product, eveneens te vinden op http://www.modelvliegen.com

    P.S Webmaster Toepassen van censuur zou erg flauw zijn en andere gebruikers van informatie onthouden.

    Naschrift, van moderator.
    Pascal, het is alleen erg vervelend dat elke verwijzing naar dit forum, door jou omgezet wordt in #####, en nog wel automatisch en dat mensen die ook maar een opmerking hierover maken opgezadeld worden met een IP ban..............
     
  16. Guest

    Guest Guest

    Censuur is hét middel om anderen te beletten dingen te doen die je het liefst zelf zou doen... :D


    Veel plezier met de Cybird! :p
     
  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Yeh, veel plezier!

    Ik ben benieuwd, tot nu toe hoor je nog erg weinig van dit beestje.
    T's allemaal parkhawk wat de klok slaat.
     
  18. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    nou, suc6 met het (in)vliegen!

    ben benieuwd wat je bevindingen zijn :p
     
  19. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Kun je die bevindingen hier mooi posten, hier zijn tenminste lezers...................


    Johan
     
  20. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Johan, zulle we de sfeer hier een beetje gezellig proberen te houden? :music:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina