Cyclic gain en - ring

Hoi Allen,

Ik heb een vraag betreffende de cyclic gain en - ring.

Volgens MrMel op Helifreak is het het beste als je de cyclic gain zo dicht mogelijk bij de 100 hebt.

Hoe kan het dan dat in de presets van de trex 700 de cyclic gain op 66 staat en de - ring op 60????

Moet je dit nu zelf nog bijregelen?
Ik dacht dat de presets voor 95% goed waren???

Ik kan het allemaal nog niet nameten, de v-stabi heb ik al wel (Yeah!!!) maar de ombouwset voor de 700 is onderweg en wou alles in 1 keer ombouwen komende week. Ik heb trouwens gekozen voor de gehele KDE ombouwset.

Iemand die hierover zijn gedachten wil uitspreken?

Remon

Cyclic gain= cyclic versterking
Cyclic ring= max uitslag van de servo/gyro

Gain van 100 (zoals bij logo's) is optimaal voor de software, het hangt af van het mechaniek of dit mogelijk is.

De gain en ring zijn dus echt heli afhankelijk (mechanische versterking). Als je de standaard 700 preset of die van MrMel aanhoudt in de software komt het helemaal goed.

Let er wel op bij de 700 dat je de servoarmpjes(wieltjes) aanpast naar ong. 11mm. Dit voor een goede resolutie.

De cyclic gain en cyclic ring zijn inderdaad niet zo optimaal als het gaat om de T-Rex 700 met standaard swashplate en Mikado ombouw kit.

Wat je het beste kunt doen om zeker te weten wat de waardes moeten zijn, is ze zelf te bepalen.
Dat kan heel gemakkelijk hier:
Geometriy tool | VStabi

De waardes voor de swashplate zijn:
43 mm en 26 mm (ff gauw gemeten, meet het ff na, dan weet je het zeker)

Wat je zou kunnen doen om deze waardes te verbeteren (en dat wil je!:p) is de nieuwe Align FBL servo hevel's gebruiken.
Deze hebben een iets kortere arm, waardoor je meer resolutie hebt en dus ook een hogere cyclic gain.
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?products_id=3258 metaal
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?products_id=3127 plastic

Succes!

Groeten,

Tim de Boer

Laatst bewerkt:
ok, ligt er dus ook aan hoe veel graden pitch je heb
Als je een lagere pitch waarde invult word de gain ook hoger.

Interesant.

remon

Je moet zowiezo de aansluitingen op je servo hevels (swash) naar 10 mm tot hart servo brengen Remon.
Alles erboven is niet echt fijn af te stellen.
Krijg je dus minder pitch zoals je zelf al aangeeft, en kan je gelijk omhoog met je cyclic gain (en meer collective en een hogere gain op de swash gyro's = veel gunstiger).
Ik heb het hele traject redelijk achter de rug...
Laat me maar weten als je vragen hebt.

Groeten,
Eric

Laatst bewerkt:
Inderdaad eric, ik had dat zelf ook al in de gaten, de 700 is standaard niet erg geschikt voor fbl.

Heb jij met 10mm geen last dat de servo bal bind op het huis van de servo? en heb je de bal aan de binnen- of buitenkant? :shock::shock::shock:(niet verkeerd opvatten LOL)

Ik heb het nog niet gedaan, heb vanavond eerst de hele ombouw gedaan, gekeken of alles standaard goed staat ingesteld en inderdaad, dat staat het.

Ben super benieuwd hoe die straks vliegt.

Kan alleen nog niet wachten tot mijn ombouwset voor elektro binnen is.
Dan word het helemaal een MONSTER!!!!!

hehehe

remon

Ik heb mijn ballen overal aan de buitenkant zitten Remon :mrgreen:
Dan kan er niets aanlopen namelijk.
Ik heb gewoon stevige kunststof hevels gebruikt met push/pull voor die 10 mm afstand (breekpunt bij crash).
Ik heb ook op de elevator servo de balletjes buitenop de hevels gezet, en het servobakje iets ingekort (stuk af gezaagd en gevlakt), zodat ik een mooie "straight shot" naar de elevator hevel heb.
Verder is het super belangrijk dat je het zwaartepunt goed hebt.

Grt,
Eric

Back