cyclic pitch

• Topicstarter Topicstarter jplglg
  • Startdatum Startdatum
J

jplglg

Guest
Hallo

Hoe kan ik mijn cyclic pitch meten. weet wel hoe ik mijn collective pitch moet meten maar dus niet de cyclic pitch. ??

Groeten

Dat is niet zo moeilijk.

Gaat op bijna de zelfe manier als de pitch meten.

Zorg dat je de bladen op 0 graden hebt staan.
Breng de bladen in het verlengde van de heli.
Nu is het makkelijker om met 2 man te zijn, de ene stuurt vol naar rechts of links, en de ander gaat nu meten op dezelfde manier als je je normale pitch meet.

Zorg wel altijd dat je flybar horizontaal blijft staan., staat deze niet horizontaal krijg je alweer een afwijking in je metingen.

groetjes

remon

Dat is niet zo moeilijk, ik doe het altijd als volgt:

Zet de collective zo dat de bladhoek 0° is en zet de peddel zuiver horizontaal.
Draai de rotor zo dat de rotorbladen naar links en rechts wijzen.
Duw de nick helemaal voorwaarts en meet de bladhoek. Zorg ervoor dat de peddel horizontaal is en blijft! Dat is de cyclic naar voren.
Duw de nick helemaal naar achter en meet de bladhoek. Zorg ervoor dat de peddel horizontaal is en blijft! Dat is de cyclic naar achteren.

Controleer of de collective nog 0° is.
Draai de rotor zo dat de rotorbladen naar voren en naar achteren wijzen.
Duw de roll helemaal naar rechts en meet de bladhoek. Zorg ervoor dat de peddel horizontaal is en blijft! Dat is de cyclic naar rechts.
Duw de roll helemaal naar links en meet de bladhoek. Zorg ervoor dat de peddel horizontaal is en blijft! Dat is de cyclic naar links.

Als het goed is zal de nick voorwaarts gelijk zijn aan die achterwaarts. Hetzelfde geldt voor de roll rechts en links.

Back