Cyclonebird

Discussie in 'EDF forum' gestart door hoeby, 26 okt 2013.

  1. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Hallo Allen,

    Afgelopen week het nieuwe project ontvangen.
    Kwam er niet aan toe om hem direct uit te pakken. Dus daar ben ik vanochtend mee begonnen. Gelijk alles gecontroleerd.
    Helaas zijn er 2 puntjes:
    - Tijdens transport is de achterlijst van de rechterzijde vleugel gescheurd over een lengte van 30cm. Dit is te herstellen, maar blijft jammer.
    - De afdek kap van de motor/edf ruimte past niet. Dit wordt gelcoat wegschuren, om hem pas te gaan krijgen.

    Motorisering wordt een aangepast dynamax fan. Standaard is deze 127mm doorsnede. Maar deze wordt aangepast naar 110mm doorsnede. Ook de motormount gaat eruit, deze is origineel voor een brandstof motor. Dit wordt straks een aluminium motor mount, waar de motor precies in past om maximale koeling te geven. De setup gaat op 12S draaien.
    Keuze regelaar is momenteel een YGE160HV

    Al deze punten zijn al uitgedacht. Het enige punt wat nog open staat zijn de retracts. Hierin wel verdiept. Zouden het air-retracts worden, dan is de keuze spring-air 701. Maar eigenlijk heeft electrisch de voorkeur. Maar ik kan geen goede set vinden. De e-flite's zouden te licht kunnen zijn. Maar de (bijvoorbeeld) lado's, zijn weer erg over meten.
    Heeft iemand info of ervaring hiermee?

    Enkele foto's van het model.
    Ik weet niet of ik een bouwverslag ga bij houden. Kost veel tijd om dit netjes te doen. Tevens bouw ik maar zo nu en dan, dus het model is ook niet in 6 maanden klaar.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Apart model, lekker puntig! Wat zijn de hoofdafmetingen?
     
  3. jake

    jake

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Heinkenszand
    Lijkt me ook wel wat.
    Welk merk is het?

    gr.
     
  4. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    De lengte van het model is 192,5 cm.
    Spanwijdte is 165cm

    Het model is niet van een fabrikant. Het is ontworpen door een hobbyist in Kroatiƫ. Daarmee heb ik contact gehad. Deze deed een paar modellen verkopen, om de kosten van de mallen een beetje terug te verdienen. Daar heb ik gebruik van gemaakt. Omdat ik zelf de keuze vrij klein vond voor een model, dat geschikt is voor de grotere EDF's (110-120mm). De modellen die er zijn, zijn dan vaak turbine modellen die men aanpast. En als het een geschikt EDF model is, dan lijken ze veel al op een BVM bandit. Dit model wijkt af van wat je veel al ziet als sport-model. Dat sprak mij heel erg aan.

    Buiten het zoeken naar geschikte retracts. Zoek ik ook naar een RDS systeem. Maar ik weet niet of deze geschikt zijn voor modellen zoals deze. Ik ga geen verwachtingen neerzetten van dat dit model 300km/h zal gaan. Als het tussen de 200 en 250 is, is dat al mooi. Gaat het harder, is dit meegenomen. Alleen geen idee, of de RDS systemen geschikt zijn voor deze snelheden.

    Als ik geen duidelijk informatie kan vinden over geschikte RDS systemen. Dan wordt het gewoon externe aansturing. Maak ik er wel een stroomlijn kapje overheen. Veiligheid staat boven mooi uiterlijk.
     
  5. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Heeft deze brave man een website of zo waar we kunnen zien wat hij verkoopt ?
     
  6. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Beiden eigenlijk niet.
    Hij heeft geen eigen website. Waar je kan zien wat hij verkoopt.
    Bij het ontwerp van deze kist, heeft hij een draadje gestart op een ander forum. Daar heb ik hem gewoon een prive bericht gestuurd, met de vraag voor verkoop/koop van dit model

    De link naar het draadje
    Cyclonebird Interceptor - RC Groups
     

Deel Deze Pagina