D 200 Premium servo's werken slechts 50%

Deze servo's zien slechts de helft van de fx-18.
Dat wil zeggen: ik doe de servostekker in nr1 van de ontvanger (rolroer)de knuppel staat dus centraal en de servo draait in een hoek
breng ik de stuurknuppel naar lings gebeurt er niets en ga ik daarna van neutraal naar rechts draait de servo naar de andere hoek.
Weet iemand mischien een oplossing? :(

Groeten van Roontje

hallo

al eens een andere D 200 servo geprobeert
het kan zijn dat deze defect is
of deze servo in een andere ontvanger pluggen en kijken of hij het daar wel doet.
sportieve groeten raf

als je een flaperon mix of een mix voor dual servos aan hebt staan is dat normaal gedrag.

plug dezelfde servo eens in kanaal 2 en kijk eens of ie het dan wel doet.

Ik heb 2 van deze servo's en bijden geven dit verschijnsel.
als ik er een robbe 3001 inzet werkt deze correct.

in de fx-18 kan ik 12 modellen plaatsen maar de ''storing'' blijft.

na enige experimenten met servo-instellingen bleef de servo in neutraal-stand, bij stuurcommando's ( links of rechts) liep de servo keurig mee maar bleef in die stand staan tot ik de neutrale positie had berijkt en liep dan de andere kant op. 8O

en dank jullie voor het meedenken. :lol:

als het met een 3001 op hetzelfde kanaal in dezelfde configuratie wel werkt is toch de servo niet in orde.

hallo
kun je die servo's eens niet op een andere ontvanger zender combinatie proberen
het is niet normaal dat die servo's dat doen
normaal zijn nu bij alle besturing's systemen de impulsen gelijk
vroeger had graupner negatieve impulsen maar daar zijn ze vanafgestapt
wat gebeurt er als je de servoi's aan een servo tester hangt ?
vertonen ze dan nog steeds de zelfde rare bewegingen
indien dit zo is dan is er iets met de servo's niet in orde
want een servo tester die maakt een zuivere puls tussen 1 en 3 ms en dit zonder storingen van buitenaf

sportieve groeten raf

Je hebt kans, dat dit merk/type servo's niet op Futaba-ontvangers wil werken. Je zou nog eens opnieuw kunnen testen, maar dan met een vrijwel lege 4,8 Volt accu. Doen ze het dan wel, dan is het inderdaad een compatibiliteitsprobleem.

Futaba-ontvangers werken op 3 Volt (binnenin zit dus een spanningsregelaar) en geven ook pulsen met een maximale hoogte van 3 Volt. Niet alle apparatuur werkt daarop. Om compleet te zijn: de ontvangers, die speciaal voor autorijden zijn ontwikkeld, werken zelf op 2,5 Volt.

hallo

tadango mijn scoop geeft met die printjes van conrad wel degelijk 3ms aan.

sportieve groeten raf

??? 1.5ms is neutraal. Normale uitslag is +/- 0.5ms dus 1-2. Ik ga meestal tot +/- .75 (.75 - 2.25) maar dat is echt het uiterste. Dan heb je al bijna 180 graden!

Back