D3D Valkenburg

7 September, de 4e en laatste wedstrijd uit de Dutch3D competitie.
In Venlo werdt er gesproken over een Flight to Music (FTM). Gaat deze nog door? Laurens zou dit regelen geloof ik. Wordt hoog tijd dat hier meer over gesproken gaat worden anders doet er niemand aan mee!

- Wat zijn de reglementen?
- Wat is de duur? 3 min?
- Opgeven op wedstrijddag? Extra kosten?
- A, B en F3C klasse zouden hier aan mee mogen doen?
- Muziek aanleveren op CD of via USB MP3?

Zal het heel jammer vinden als het niet door zou gaan, lijkt me een leuk nieuw onderdeel op een (al te drukke) wedstrijd dag!

Tjerk ;)

Volgens mij is de organisatie (John) nog bezig met de regels etc te verzinnen. Waarschijnlijk word het 2 minuten vliegtijd.

Er zitten GEEN extra kosten aan, en muziek heb ik graag aangeleverd per email, dat lijkt me het handigst.

Dan moet er opgeschoten worden met het bekent maken van het feit er een muziekvlucht gaat plaatsvinden. 2 min wordt idd de lengte dan, dat is al moeilijk genoeg kan ik je vertellen :-)

@Laurens mail John nog eens met devraag wanneer het nu definitief door gaat. Want anders wordt het wat Tjerk zegt, dan doet niemand mee omdat ze het niet op tijd wisten.

Tot over een paar daagjes Tjerk!

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik even aangeven dat het uiteraard erg leuk is om op muziek te vliegen. Ik ondersteun dit dan ook van harte.

Er zijn 2 punten:
1) Het kan niet meetellen voor de competitie (we kunnen de regels niet wijzigen tijdens de competitie).
2) Het zal lastig zijn om alle vluchten op 1 dag voor elkaar te krijgen. Dit is afhankelijk van het aantal deelnemers.

Ik stel voor om het wel te proberen omdat het leuk is. Ik stel voor dat we dan 1 vlucht doen en enkel voor de A-klasse (het is erg lastig). Er is dan een aparte uitslag voor de vluchten op muziek van die dag.

We moeten dan echt om 09:00u beginnen, en snel doorwerken op de dag. We zullen dan als laatste ronde op de dag de vlucht op muziek doen.

De muziek moet je naar mij (webfeedback at tiscali.nl) en laurens thomas (laurenspiloot at hotmail.com) mailen. Dit moet een mp3 file zijn van 2 minuten.

Uiteraard gaat de jury kijken hoe je "op de muziek" vliegt. Gewoon vliegen los van de muziek (wat muziek op de achtergrond) zal laag scoren. Probeer dus synchroon met de muziek je figuren te vliegen, en je moet rekening houden met het tempo in het muziekstuk (liefst tempo wisselingen).

Nou ik zou zeggen, allemaal oefenen dan, dan wordt het erg leuk. Als het een succes is dan kunnen we het wellicht voor 2009 in de competitie inbouwen.

Groeten,

John.

Als B klasse vlieger mag ik dus ECHT niet meedoen? "Het is erg lastig" maar wil toch graag, en was al aan het oefenen..

2 min gaat in na de bekende piepjes?

Verheug me er echt op!

Groeten,
Tjerk ;)

Hoi,

Iedereen mag mee doen, dus ook mensen die normaal in de B-Klasse vliegen. Echter, we houden maar 1 ronde, en maken dus geen verschil tussen A of B.

Het is het beste als je in je muziek duidelijk een start en eind signaal hebt zitten. Daarnaast houden we de tijd bij, en zullen we het einde duidelijk markeren met een luchthoorn.

Groeten,

John.

UPDATE.

Ik heb nog 0 aanmelding voor de Flight to Music op dit moment. Ik wil de aanmeldingen tot vrijdag 22 augustus openhouden, dan besluit ik of de FTM doorgaat of niet. Het is niet zeker of er aan het eind van de dag genoeg tijd over is voor de muziekrondes, en de sponsor moet helemaal uit Apeldoorn komen.

Muziek moet nog steeds gestuurd worden naar John en mij, zie John's post.

Als we nou 3 ronden vliegen en daarna FTM? Dan lukt het zeker als we om 9:00 uur beginnen. En mochten we genoeg tijd hebben kan je toch 4 rondes doen en FTM.

Een vluchtje van 2 min. met 5-10 deelnemers is niet meer als een half uurtje.

Greetz,

Ik heb nu op zich genoeg aanmeldingen, en als er nog mensen zijn die alsnog mee willen doen dan kunnen die dat nog even melden via email aan mij en John.

Wedstrijd Valkenburg

Door het grootte aantal opgegeven deelnemers voor Valkenburg zullen niet alle ronden gevlogen worden.

FAI F3C vliegt 2 ronden.

3D Sportklasse vliegt 2 rondes.

3D Expert vliegen 2x verplichte figuren 1x Freestyle.

Tevens is er een Flight to Music ronde (deze telt niet mee voor het klassement).

Groet en tot zondag

Raymond

Extra routeherinnering:

deschatkaart.PNG

Vooral het laatste in de dunne rode lijn is belangrijk, dit is de weg over het veld zelf.

Nee, om 9.30! Het daadwerkelijke vliegen is dan om 10.00. Tot nu toe loopt het altijd uit helaas, dus om 9.30 aanwezig voor de ingeschrijven en briefing!

Uit de regelementen organisatie van een wedstrijd:
2.1.3. Uitstel, afgelasting of onderbreking van een wedstrijd

2.1.3.1. a. Afgelasting van een wedstrijd kan alleen plaatsvinden als van te voren bekend is welke
omstandigheden tot afgelasting kunnen leiden en er geen vervangende datum in de
wedstrijdkalender is opgenomen.
b. Uitstel van een wedstrijd kan alleen plaatsvinden als de omstandigheden welke tot uitstel kunnen leiden tevoren bekend zijn en in de wedstrijdkalender een vervangende datum is opgenomen.
c. Onderbreking van een wedstrijd is alleen van toepassing als de wedstrijd op dezelfde dag wordt afgemaakt.
In afwijking hiervan kan er per subcommissie een afwijkende regeling getroffen worden. Deze dient aan het begin van het wedstrijdseizoen in het afdelingsperiodiek gepubliceerd te worden.

2.1.3.2. Op last van de wedstrijdjury zou een wedstrijd onderbroken of de aanvang uitgesteld moeten worden onder de volgende omstandigheden en in andere omstandigheden zoals besloten door de wedstrijdjury:
a. De windsnelheid constant hoger is dan 12 m/s. (9 m/s. voor Vrije Vlucht en Schaal), gemeten op twee meter boven de grond op de startplaats gedurende ten minste één minuut (20 sec. voor Vrije Vlucht), tenzij aan de andere kant aangegeven in de regels van een categorie.
b. Het zicht zodanig is dat de modellen niet goed gevolgd kunnen worden (speciaal voor VV en RB modellen) of de atmosferische condities zodanig zijn dat het gevaarlijk zou zijn de wedstrijd voort te zetten.
c. Het nodig is de startlijn te verplaatsen. Dit mag alleen tussen twee ronden plaatsvinden, of groepen bij F3B en F3J.
d. De omstandigheden zodanig zijn dat een niet acceptabele wedstrijduitslag is te verwachten.
e. Voor F3A, F5A, F3C, F4C en F3D wedstrijden de zon zich in het vlieggebied bevindt.
f. Bij een incident dat de veiligheid beinvloed of dat toegang voor nooddiensten nodig maakt.
In het geval van een onderbreking gedurende een ronde moet de wedstrijdjury over de actie beslissen of de ronde afgerond of herhaald wordt of vervalt. Het restant van die ronde zo snel als mogelijk, nadat de condities dit toestaan, vervolgd worden, waarbij alle deelnemers en ploegleiders op doeltreffende wijze gewaarschuwd worden.

En uit INFORMATIE TBV ORGANISATIE RB HELIKOPTER WEDSTRIJDEN.:
• Een wedstrijd wordt de avond daarvoor afgelast bij een op de wedstrijddag te verwachten regenkans van 80% en/of bij een windkracht van 6 of hoger. De desbetreffende weerpagina op teletekst van de publieke omroep is hiervoor leidend.

Het ziet er nu nog naar uit dat het doorgaat lijkt me.

.... bij een windkracht van 6 of hoger ....

Bij windkracht 5 lijkt het mij anders ook niet meer fijn vliegen .... nou ja ..... het zal wel aan mij liggen .....

Windkracht 6
benaming: krachtig
snelheid in km/h: 39-49
uitwerking boven land: paraplu’s klappen om, hoeden waaien af
uitwerking boven zee: grotere golven, schuimplekken

geen hoed opzetten dus ;-)

Laatst bewerkt:
Tja, ik ben ook niet zo happig op vliegen met windkracht 5
En dan heb ik nog een zware heli :???:
Ik heb veel symetrische figuren die dan erg, erg lelijk worden.

Ik vraag me af of de vliegrichting wel aangepast kan worden.
Met windkracht 5 vlieg ik dus niet als de wind naar me toe staat.
Dan ga ik met haren knippen met mijn eigen heli.

Nog nooit met echte wind met de heli gevlogen, meestal (met vaste vleugel) doet het me niet zoveel.
Ik zal wel zien hoe die T500 het houd.

Back