DAF 2100

originalIO.jpg
tamiyavelg56schapermodelbouw2008-- 5,75 per stuk.jpg
tamiyanaaf64schapermodelbouw2023medium--= 16,75 per stuk.jpg
veromaachterlichten -- 19,95 schaper modelbouw.nl.jpg
t_Oilcap-Ol-deckel-oliedop-schaal-scale-masstab-1-14-for-Tamiya-RC-Truck-LKW-www_svlreclame_nl.jpg
[Voor mijn wedico dieplader wilde ik een DAF 1600 gaan bouwen, helaas is shapeways ten onder gegaan.
Nu mijn oog laten vallen op een DAF 2100 als trekkend voertuig, vanmorgen vroeg wat onderdelen besteld bij Wetronic en Schaper modelbouw.
En een vriend op facebook gaat wat dingen voor mij printen
 
Laatst bewerkt:
Bij scaleparts.nl de cabine en dieseltank bestellen. En elders nog wat andere onderdelen zoals 8 banden, accubak, aandrijfassen, enz.
 
Laatst bewerkt:
niet helemaal waar. de 2100 is 15cm smaller dan de 2800en een stukje lager
https://www.modelbouwforum.nl/threads/cabine-daf-2100-2300-2500-passen-op-een-tamiya-chassis.290059
het beste te zien aan de spatbordjes die uitsteken.
maar een 2800 voor die wedico dieplader is ook prima. eigenlijk nog iets beter.

Goedemorgen Peter,
Bedankt voor je uitleg.
Kreeg net mail van Norbert die wilde speciaal een grill voor de 2100 maken. Denk dat ik gewoon voor de 2800 ga.
 
toch is er met dat groene ding wat mis. als deze uit '85 is. hoort daf niet midden in de grill te staan. de grill tussen de koplampen klopt niet. de rubberen spatlappen aan de opstap hebben de verkeerde tekening. de kunststof spatborden horen stalen te zijn. met een snijbrander is het chassis ingekort de luchtinlaat of de deksel is meteen op het filter gezet. of de "snorkel" is gewoon zoek. geen daf accubak. de 2800 stikker zit verkeerd. een stikker kan verkeerd zitten. Maar van dat jaar zou het op een kunststof rand onder het raam horen te zitten. en een paar bevestigingsgaatjes zou te verwachten zijn. het kan zo maar zijn dat die van oorsprong een Raba is. voor een originele DAF is er behoorlijk wat mis. maar dat zeg ik dan met mijn daf-tik. ;-).

kijk dus vooral in je boek. en niet zo zeer naar de foto's van die groene.
 
toch is er met dat groene ding wat mis. als deze uit '85 is. hoort daf niet midden in de grill te staan. de grill tussen de koplampen klopt niet. de rubberen spatlappen aan de opstap hebben de verkeerde tekening. de kunststof spatborden horen stalen te zijn. met een snijbrander is het chassis ingekort de luchtinlaat of de deksel is meteen op het filter gezet. of de "snorkel" is gewoon zoek. geen daf accubak. de 2800 stikker zit verkeerd. een stikker kan verkeerd zitten. Maar van dat jaar zou het op een kunststof rand onder het raam horen te zitten. en een paar bevestigingsgaatjes zou te verwachten zijn. het kan zo maar zijn dat die van oorsprong een Raba is. voor een originele DAF is er behoorlijk wat mis. maar dat zeg ik dan met mijn daf-tik. ;-).

kijk dus vooral in je boek. en niet zo zeer naar de foto's van die groene.

Hoi Peter,

Ga zeker niet deze Daf nabouwen zoals je hier boven beschrijft, maar een echte DAF 2800.
Veel dingen zullen moeten worden gemaakt zoals de accubak, dashboard met meters enz, daarom ga ik dat boek bestellen ter informatie.
De DAF zal niet klaar zijn in november, zal niet in Norbert zijn kalender komen dit jaar, misschien volgend jaar.
 
Back
Top