DAF 95 XF Space Cab

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Xearo, 11 nov 2006.

  1. Xearo

    Xearo Guest

    Mijn nieuw projectje. Ik was al enige tijd op zoek naar iets van redelijke grootte om mijn schap te vullen. Mijn keuze is al gauw gevallen op een truck-trailercombinatie. Na een bezoek aan een aantal winkels heb ik eindelijk een leuke truck gevonden voor een leuk prijsje. Bovendien is de DAF natuurlijk een oerhollands product ;). Ik ben nog hard op zoek naar een trailer, maar de bouw van de truck is al begonnen. Hier een aantal foto's vanaf het begin. Commentaar altijd welkom. Wordt vervolgd....


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. alfisti

    alfisti Guest

    leuk omeens een bouwverslag te volgen van een daf xf.
    zelf ben ik er ook een aan het maken schaal 1:4
    ik zal dit projekt zeker volgen
     
  3. kriske

    kriske

    Lid geworden:
    6 sep 2005
    Berichten:
    436
    Locatie:
    TIELEN ( belgie)
    zeer netjes ,doe zo wordt zou ik zeggen.
     
  4. Xearo

    Xearo Guest

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    De truck is af, mist alleen nog een trailer.... Ik heb een leuke trailer gezien van Italeri, gaat dit samen met mijn Revell truck?
    Ik twijfel ivm met de schaal. Als de schaal hetzelfde is er niks aan de hand zou je zeggen, maar....
    Deze truck van Italeri in dezelfde schaal was maar liefst 1,4cm kleiner. Dat kan toch eigenlijk niet?
     
  5. toprob

    toprob Guest

    Zo kijk eens aan hee. Das wel mooi zeg. Kan je alleen die koplampen niet echter laten lijken? misschien met alufolie, maar dat word wel pielen dan :)
     
  6. alfisti

    alfisti Guest

    zeer netjes geworden
    leuk om eens te zien dat ook meisjes aan modelbouw doen en het dan ook nog netjes en goed kunnen ook
    petje af ga door zo
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    engelengeduld.

    zou niks voor gerardje zijn ;)

    als oud daf TD medewerker ga ik dit volgen
     
  8. M-thing

    M-thing

    Lid geworden:
    27 sep 2003
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Maak je geen zorgen, de Revell Daf die je net (overigens errug netjes) gebouwd hebt is dezelfde kit die Italeri ook uitbrengt.
    Revell en Italeri werken wat de Truck kits betreft, nogal nauw samen. DWZ, de mallen worden gezamelijk ontwikkeld. Alleen produceerd Revell in het geval van de Daf 95 XF, de Spacecab uitvoering, terwijl Italeri de Super Spacecab versie met het hogere dak maakt.
    Als je eens de mogelijkheid hebt om kits van beide merken maar van dezelfde truck met elkaar te vergelijken, zal je zien dat tenminste 90% van de kits met elkaar overeen komen.
    Hang dus rustig een Italeri trailer achter je Revell Daf, dat maakt niets uit.
    Heb zelf in een ver verleden een Italeri Volvo F12 Globetrotter succesvol gekoppeld met een Heller huiftrailer, en dat zag er zeer strak uit.
    Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen op dit verhaal, maar bedenk dan dat het verschil tussen 1/24 en 1/25 zeeeer klein is.

    Veel plezier met de truckvloot.

    Marcel.
     
  9. Xearo

    Xearo Guest


    Ik ben gewoon van het sterkere geslacht hoor, heb alleen mijn vriendinnetje aan het schilderen gezet...
     
  10. mgr

    mgr

    Lid geworden:
    26 jan 2005
    Berichten:
    192
    Locatie:
    rotterdam
    hallo allemaal
    normaal gesproken kijk ik altijd wel een beetje rond in deze afdeling om naar kunstwerkjes te komen kijken
    maar ik heb even een vraagje (ik steel een beetje je topic)ik ben op zoek naar een kleuren schema van de uit 1996 zijnde race daf
    ik zelf race met 1/5 tourwagens maar volgend jaar komt er een race truck
    nou leek het mij een goed/leuk idee om deze te spuiten in het daf fina truckracingteam te spuiten
    na enig zoeken op het internet ben ik erachtergekomen dat er maar weinig in te vinden is
    wellicht dat de statische modelbouwers me daar in verder kunnen helpen

    bvd
    marcel
     
  11. tommierock

    tommierock

    Lid geworden:
    4 okt 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Belfeld
    Zeer mooi gebouwd. Zelf vindt ik ze van tamiya met 3 speed en mooie verlichting mooier maar die zijn dan ook weer direct stukken duurder.

    Groetjes Tom
     
  12. Ruskenhunter

    Ruskenhunter Guest

    Dan kan je vriendin mooi een kleurtje erop spatten :) Complimenten !
     
  13. ed sped

    ed sped Guest

    Mooi werk ;) .
    Kom ook gerust eens bij mij spieken .
    Ben benieuwd naar jouw vooruitgang met je trailer .
     
  14. Mike2911

    Mike2911

    Lid geworden:
    16 jul 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Arkel
    Goeie morge ik had een.vraag ik ben me bouwtekening kwijd van dezelfde truck die jij aan het bouwen bent mijn vraag is of jij mes mij die tekeningen ken doorsturen zodat ik ken gaan bouwen ik hoor graag van je mvgr mike mag ook via app 0648959878 bvb bedankt
     
  15. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Ben bang dat je geen antwoord gaat krijgen ts staat als guest en het topic is al 11 jaar oud.
     

Deel Deze Pagina