daf xf 105

hallo

vanaf heden ben ik trots de volgende nieuwe cab voor te stellen
het gaat hier om de daf xf 105
de is te koop en is voor al de TAMIYA bouwers

vorr meer info stuur een mailtje

wel erg mooi model aleen zoude wat gedetaileerdere foto's waar de cabine ook in kleur en bestickerd is ook erg leuk zijn want zo krijg je dr nog niet direct een goed beeld van

voor welk model van tamiya is deze cabine gamaakt en door wie is deze cabine op de markt gebracht

ik vind de cabine nu nog wat statisch lijken en volges mij had hij ook iets strakker afgewerkt kunnen worden maar dat kan zijn door de foto's meschien minder mooi zou kunnen lijken dan in het egt

beetje erg groot uitgevallen plaatjes en dat zijn geen foto's van modeltrucks maar van egte daf vrachtwagens zo staan ze ook in de daf folders ik bedoelde meer foto's van model vrachtauto's met die kap dr op

hij zou nog mooier zijn als hij ook egt zoals bij tamiya cabines egt chroom en lampglas en alles dr op en aan had op de foto ziet hij dr een beetje uit als of dr geen echt chroom op zit en ook geen lampglaasjes en een gril met gaas dr achter en dat soort dingne om het nog gedetaileerder te maken

dit is, neem ik aan, de gewone kale versie die nog volledig moet "opgesmukt" worden naar de wensen van de eigenaar....

dit is nog lang niet het eindresultaat! ;-)

Hallo,

Inderdaad een mooie cabine. ( mits er ook de lampglaasjes ed. bij zitten) Maar ook ik heb dezelfde vraag als al eerder is gesteld: Waar is de cabine te krijgen en wat is het prijskaartje dat er aan hangt??

hallo

er is een vaste prijs voor deze cab
dat is 299 euro plus verzending
hier een paar nieuwe foto s

de truck word wel afgewerkt naar eigen smaak
dus er is wel een beetje werk aan
maar voor deze prijs moet je het niet laten kijk maar eens naar de prijs van wedico

mvg

dus iedereen moet zelf maar bekijken hoe ze er ramen in gaan maken en hoe ze de lampen mooi gaan maken en dergelijken

voor mij word het m dan zeker niet dan koop ik voor 300 € liever die nieuwe scania truck van tamiya dan krijg je tenminste waar voor je geld dan heb je en een mooie gedetaileerde cadine waar alles zoal lampjes en dergelijke mee geleverd worden en echt chroom bij zit en dan krijg je dr vrachtwagen zelf met schakelbak en diferenteels en alles dr zomaar gratis bij als je het gaat vergelijken met die cabine waar je zef nog een heleboel aan moet doen en maat moet uitvogelen hoe je de lampjes mooi en realistisch kan laten lijken

als de afwerking beter was geweest en dr ramen en lampglaasjes en chroomwerk en dergelijken mee geleverd werden was het een mooie cabine geweest maar dan vind ik 300 € nog te duur dat de nieuwste tamiya ook voor 300€ op de markt komt meschien in nederland iets duurder maar in duitsland komt hij voor 300 want waar ik mijn vrachtauto heb gekocht hadden ze al een demo model staan en daar kon je hem al reserveren

Ik heb de zelfde vraag ook al gesteld maar nog niets meer van gehoord.
Ging dus ook over de glaasjes.

300 euro is een +/-- redelijke prijs vindt ik, maar er gaat al een stukje vertouwen van af wanneer er niet meer gereageerd wordt.
Komt misschien ook omdat ik zij dat ik ( nu nog even niet ) geen interesse in had.
Maar wanneer ik er 1 kan gebruiken dan wil ik natuurlijk wel alle info al hebben.

hallo

sorry voor het late antwoord maar ik moet nog voltijds gaan werken

momenteel zijn er nog geen glaasjes bij maar we zijn er mee bezig
het model ziet er zeer goed uit na een beetje opkuis
het gaat hier wel om een cab handgemaakt en geen massaproduktie zoals tamiya en wedico
als je de prijs verschil bekijk tss de cab en deze van wedico is mijn keuze vlug gemaakt

ik vind het zeer jammer dat wanneer men en cab maakt en het wil verkopen aan een democratische prijs dat dit door sommige mensen direct in de grond wordt geboord

ik het al meer cab gemaakt en werk samen met een paar duitse collega s heb heb nog geen enkel slechte reactie gekregen

mvg

ik boor het zeker niet de grond in ik geef aleen mijn mening sorry dat ik iets wat kritisch ben ik snap best dat hand gemaakt anders is als productie modellen

ik heb trouwens ook eerlijk gezegt dat ik het op zich een erg mooi model vind mar dat ik de lamp glaases en lamp spiegels mis in dit model

en dat ik darom 300 euro niet bepaald goedkoop vind maar als die lampglaasjes en chroom spul en zo mee geleverd worden dan is hij die 300 euro dubbel en dwars waard

en darom hoop ik ook dat u begrijpt dat ik op dit moment nog even van standpunt ben dat je ook voor 300 euro een kant en klare tamiya scania kan kopen waar je vervolgens bijna nix meer aan hoeft te doen dan spuiten en monteren vandaar dat ik dus nu nog aangeef dat je bij die handgemaakte cab nog te veel zelf aan moet doen en ook behoorlijk creatief moet wezen om oplossingen te verzinnen hoe mooi die cab dan ook is

maar wel respect om zo iets zelf hand gemaakt te produceren want het ziet er verder erg goed uit

late reactie

als daf liefhebber heb je niks aan een kant en klare scania kit,enkel voor de onderdelen is het nuttig,en de cabines van bred last,daar is niks op aan te merken,je hebt tenminste een model die exclusief is en niet zoals nu op de club iedereen een nr op zn truck moet plakken omdat er al ruzie is geweest van wie welke scania was,14 scaniaas naast elkaar,tja en als je dan voorbij komt zetten met een daf xf 105 jaja DAN val je op,
hetzelfde als dat je met een lamborghini 1:1 ook exclusief,zou rijden,dan kijkt toch ook iedereen ernaar en jij in bijv een vw daar kijkt niemand je na
mvg markioo

Ïk vindt het wel een nette prijs als je kijkt wat ebh vraagd voor zijn trucks en denk dat de afwerking redelijk gelijk is. Daar moet je ook erg veel pas maken en zitten ook geen ramen bij voor 495 euro.
CT19.jpg
Als je een bijzonder truck wilt hebben moet je gewoon iets dieper in de buidel tasten. Het is zou jammer zijn als iedereen in de zelde scania/volvo/kinghauler zou rijden.

Hallo Geert,

Niks van aantrekken van die kritiek, ik vind dat jij mooie exclusieve modellen bouwt, die je nergens kunt kopen, zeker niet op Tamyia basis.
Als je iets speciaals willt hebben, mag het best iets meer kosten, dus gewoon doorgaan met jou projecten.
Sommige mensen zijn gewoon jaloers ,dat ze zelf zoiets niet kunnen bouwen.
Kritiek leveren dat kan iedereen, maar goede opbouwende kritiek geven is al een stuk moeilijker.
En natuurlijk zijn er bij elk nieuw model altijd wel wat aanloopproblemen, maar dat is bij Wedico Scale-Art en Tamyia en andere div. merken ook wel, want deze modellen zijn ook niet 100% perfect, want als je dat wilt, kan je alles wel afkraken !!!
Bij Wedico moet je somes ook wel het een en ander veranderen om het geheel natrouw getrouw na te bouwen op 1:1
(ik bouw zelf op de Wedico maat 1:14,8

Dus Geert, gewoon doorgaan !!!!! en laat de negatievelingen maar mooi praten, want dit vind ik wel, dat er regelmatig personen zijn op dit forum die een andermans bouwkunsten afbreken/afkraken !!!
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de bouwkunsten van deze mensen, want die laten ze dus niet zien !!!

Zo, dit moest ik even kwijt !!!

Groetjes Piet
VOLVO FH 16 660
Volvo ik ............ik rol !

Laatst bewerkt:
hallo allemaal
ik ben me van geen kwaad bewust,
zou ik negatieve kritiek leveren??? heb ik iets verkeerds geschreven dan hoor ik het graag,
wat ik schreef/tikte over de daf is goed bedoelde mening hoor,
ik vind het juist er goed uitzien de cabines van bred last,
mijn excuses als ik iemand beledigd zou hebben,ik zou niet weten wie en hoe,
ik heb notabene zelf bij bred last een volvo fm 2 dagcabine en een volvo nh besteld,en daar komt misschien de daf xf 105 bij,dus ik heb GEEN NEGATIEVE KRITIEK op de cabines van bred last.
evengoed mvg markioo

Laatst bewerkt:
Hallo Markioo,

Nee, nee, Markioo, de kritiek slaat niet op jou hoor, maar op iemand anders op dit forum !!!
Dus excuses, als ik de indruk gewekt heb, dat dit voor jou bedoeld was, want dat was dus absoluut niet zo !!!

Groetjes Piet
VOLVO FH 16 660
Volvo............ik rol

Laatst bewerkt:
hallo volvo fh 16 660
dank u wel voor uw reactie,ben blij om te horen dat ik er niet mee werd bedoeld,
mvg markioo

Back