Daf xf 106 euro 6

Zoals sommige al weten ben ik ook rustig aan bezig met een daf xf 106 ssc.
dit project zal niet zo hard lopen als de fm waar ik mee bezig ben.

ik heb bij peter van rijnsbergen een cabine laten gieten in de tamiya schaal 1/14
deze heb ik vorige week binnen gekregen van hem.

er zit nog wel het een en ander aan nawerk aan maar daar wist ik van en na verwachting valt het me niet tegen tot nu toe.

ik heb de overtollig gietsel verwijderd en ben begonnen hem in elkaar te zetten.

wat voor chassis eronder komt ben ik nog niet uit maar de 6x2 met voorloop as zal hem wel dik maken denk ik

hier een voorbeeld ervan

20140509-110907.jpg

20140327-212129.jpg

of hij ook deze kleuren gaat worden ben ik nog niet uit.

IMAG0839.jpg

IMAG0840.jpg

IMAG0859.jpg

IMAG0860.jpg

IMAG0864.jpg

IMAG0865.jpg

ben erg benieuwd naar het resultaat,

zou zelf graag ook een daf bouwen, maar dan het liefste de XF105 Space cab.
maar is het daf niet erg hoog vergeleken met de cabine? of is dit gezicht begoocheling?

gr
Koos

het resultaat zal nog wel even duren deze bouw ik rustig aan tussen door als de fm moet drogen of ik er even klaar mee ben.
volgens mij had peter ook de 105 in div cabine types moet je hem even een pb sturen.

het formaat van het dak klopt wel aardig volgens mij als je op de foto kijk is het dak van een orginele ongeveer net zo groot als de voor punt van het zijraam. en in schaal ook ongeveer.
peter heeft met de orginele tekeningen van daf de cabine nagemaakt dus denk ook dat ie dat wel goed gedaan heeft

Mooi project ! Ik denk dat je 1 van de eerste bent op de baan met een XF106 :D

Ik ben ook bezig met de XF106 maar nog niet verder gekomen als het dak :hammer:

Succes met de bouw !

Dankje marcel. In tamiya schaal volgens mij wel.

Het blijft een mooi model en iets aparts op de baan dat is n beetje wat ik wil gaan maken. Hele body maken zoals jij doe dat gaat me nog net even te ver maar misschien in de toekomst met de f ben ik daar beetje ervaring mee aan het opdoen om steeds stapje verder tegaan

Vandaag de bumper aan het chassis gemonteerd. en het front aan de cabine gemaakt en even los opelkaar gezet

IMAG0906.jpg

IMAG0907.jpg

IMAG0908.jpg

Dankje Marco nee de alu as is voor de Scania hier komt er straks ook wel eentje onder als hij rijbaar word gemaakt

Super mooi model !!!
En zeker in de voorloper variant !!
Zit er geen spoiler set bij als je het giet product koopt ?

er is een kleinbeetje een planwijziging gekomen in mijn bouw project. het gaat geen trekker met voorloop as worden. maar het gaat een motorwagen 6x4 worden met een ketting systeem erop. dit hele spul ga ik compleet maken met aanhanger en containers in opdracht voor iemand anders.
hier heb ik alvast de donor ketting systeem en het chassis alvast kaal gesleutelt.

ik ga een compleet nieuw chassis maken voor de daf en voorzien van de daf cabine en het ketting systeem. verder word de auto aangekleed met verlichting en opties en kleur naar wens van de gene voor wie ik hem maak

hier het kaal gesleutelde donor chassis
IMAG1033.jpg

IMAG1036.jpg

Vandaag eindelijk een begin gemaakt aan het nieuwe chassis. Eerst het 6x4 chassis helemaal kaal gesleuteld daarna de gaten van de voor as over genomen en geboord en getapt. daarna de wielbasis bepaalt en de achterste gaten overgenomen en geboord. toen alles in elkaar gezet en de motor een plaatsje gegeven en het ketting systeem gemonteerd. er moet nog het een en ander aan het ketting systeem aangepast worden om het mooi functionerend tekrijgen.

IMAG1143.jpg

IMAG1144.jpg

IMAG1145.jpg

IMAG1146.jpg

IMAG1147.jpg

IMAG1148.jpg

IMAG1149.jpg

IMAG1150.jpg

IMAG1151.jpg

dankje marco kom eerdaags weer even bij je langs denk met een paar weken kan ik wel weer het een en ander gebruiken

Back