daf xf 106

ik ben van plan een daf xf 106 (116?) te gaan bouwen, heb al een beetje getekend van plaatdelen enz. dus als de bak en de cabine van mijn T730 in de lak staan kan ik aan de daf aan de gang ;)
fotos-190.jpg

fotos-035.jpg

schaal wat ik getekend had klopt net niet dus ga nog een keer proberen ;)

meningen of reacties??

haha, nee denk het niet, plastisol.... meteen chassis grijs.. en wat voor assen moet ik nog kijken als hij heel mooi word... dan denk ik (1:16) robbe?

Dat is op zich niet zo moeilijk als je 1 of 2 originele maten hebt van de cabine.

Is bv de breedte van de cabine 250cm en jouw cabine moet 20cm breed worden dan reken je 250 / 20 = 12, 5. Dus je schaal is dan 1:12, 5

Print je de tekening uit en de cabine is daar 10cm breed op , dan reken je : 100 / 10 x 20 = 200

Dus als je de uitgeprinte tekening x 200 procent vergroot dan is die precies op schaal.

Als je de 100 laat staan dan kan je de andere getallen vervangen door de maten die jij hebt.Dus 100 / .. x .. = .. procent dat je moet vergroten op het kopieerapparaat.

Andere 1:1 maten kan je ook delen door 12, 5 (jouw schaal) en dan net zo lang verkleinen of vergroten tot je de juiste maat hebt.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...

Groet,
Marcel

ehmm ja, ik ben opnieuw begonnen aan mijn tekening, gewoon een plaatje van de nieuwe af uitgeprint, maat genomen en omgerekend,
wat ik nu meet moet x17.6:13.8 dus ja, die is bijna klaar, dan de voorkant nog, snel een nieuwe update!

Back