Dag allemaal

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Van Pottelbergh David, 26 jun 2019.

  1. Van Pottelbergh David

    Van Pottelbergh David

    Lid geworden:
    26 jun 2019
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Wemmel
    Dag allemaal, mijn naam is David ben 39jaar en na de vele jaren van modelbouw auto's zou ik nu graag mijn droom waarmaken en starten met de scheepvaart. Mijn droom boot is de happy hunter maar ben er zeker van dat deze is te moeilijk zal zijn voor een beginneling. Iemand tips voor een goede beginnensboot met motor of zeilen
    Alvast hartelijke dank eb top deze forum.
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Welkom op het Forum, David. Verstandig om met een simpel(er) model te beginnen. Kijk als motorboot eens bij de Paula of Felix van Krick. Maar het model moet je wel aanspreken natuurlijk. Schepen zijn een stuk "tammer" dan auto's, maar wel leuk om iets mee te doen. Als ex varensman vind ik het leuk om te manoeuvreren en zo het maximale uit de eigenschappen van het schip en mezelf te halen. Succes verder met het maken van een keuze en de bouw ervan. En uiteindelijk veel vaarplezier! Gr. Klaas.
     
    Van Pottelbergh David vindt dit leuk.
  3. Van Pottelbergh David

    Van Pottelbergh David

    Lid geworden:
    26 jun 2019
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Wemmel
    HArtelijke dank Klaas, De schepen zullen vaarel dienen omeens rustig te kunnen genieten ipv steeds bezig te zijn met het racen met de auto's en ook ondertussen een beetje quality time ddor te brengen met het gezin ;)
     
  4. Rienk

    Rienk

    Lid geworden:
    9 nov 2017
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Friesland Franeker
    Hoi David

    Misschien een idee van 1 van deze scheepjes te proberen

    https://www.banggood.com/380x130x27...L&rmmds=cart_middle_products&cur_warehouse=CN

    ze hebben nog wel een aantal

    Kan je mooi oefenen met bouwen is ook van hout trouwens , ik heb er ook een paar en is wel pittig om tedoen

    maar je leert er wel veel in , en voor die paar euro hoef je het niet telaten :banana:

    Ik zelf ben eerst bezig met plastic schepen en die varend maken

    Geloof dat je de happy hunter ook in plastic kunt krijgen kan je ook mooi oefenen
    https://www.worthpoint.com/worthopedia/robbe-happy-hunter-model-ocean-1806498632

    Je mag ook altijd kijken op mijn draaitjes staan er een paar , komt veel in voor en aan bod kwa bouwen en keuzes maken ;)
    Groeten en fijne avond Rienk
     
  5. Van Pottelbergh David

    Van Pottelbergh David

    Lid geworden:
    26 jun 2019
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Wemmel
    Dag Rienk,
    Hartelijke dank voor het advies
     

Deel Deze Pagina