Dagje Joop Brokking

Gisteren een dagje met Joop Brokking gevlogen en veel geleerd.
Was super leerzaam en onwijs gezellig
Ook van Joop een nieuwe logo 700 gekregen
onwijs bedankt hij vliegt heerlijk

Haha, door instellingen aan te passen krijg je ook een nieuwe heli Freddie ;-) Mooi om te horen dat je nieuwe instellingen bevallen Bas. Was inderdaad een gezellige dag en hopelijk volgen er nog veel meer.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Die gaan er zeker komen.
Nu veel aan de slag met jou lessen
En huiswerk om een beetje uit
De hover periode te komen

Zien er gaaf uit. De oranje groene canopy ziet er ook strak uit.. Top,
Erg veel instellingen gewijzigd...?
Dr zijn toch veel logo 700's in omloop, zou zowat een logo 700 XXtreme dag maken ;)

Zal nog wel even duren Joop voor dat die vliegt, wil eerst de Goblin 700 verkopen. Maar de kit is al wel besteld en staat klaar om af te halen bij mij dealer :p Als de Goblin verkocht is ga ik de rest van de setup halen.
Mocht jij of iemand anders nog tips hebben met betrekking tot de bouw dan hoor ik dat graag.

mvg. Freddie

Al meerdere keren gedaan Joop:)
Die servo's die jij gebruikt, kunnen die ook rechtstreeks op een 2s lipo?

Mvg. Freddie

Van joop zijn logo 1 wel van logo 2 niet.
Een logo van joop heeft HV servos.
T maakt echt nix uit wat erop komt.

Maar freddie jij snap natuurlijk wel dat je
dan kan aansluiten voor op de foto 4 op een rij.
Kunnen we binnenkort met 4 logos vliegen

Ps joop vandaag de logo riem vervangen
Strakker en daarna gelijk ermee 2 testvluchten
bladen blijf nu goed tov elkaar dus opgelost
Motor van de 600 in elkaar gezet en draait weer als nieuw.
En de blade 300 voorzien van een rechte mainshaft.
Dus kan weer lkr rommelen.

Zoals Bas al aangeeft heb ik inderdaa twee setups. Eén met Futaba BLS255HV servo's voor de swash, de ander met Futaba BLS452 servo's voor de swash. Ik vlieg beide heli's met hetzelfde zenderprogramma en ik merk niet of ik de hv of de gewone heli vlieg.

De BLS255HV kunnen inderdaad op een 2S lipo.

Wel moet je jezelf afvragen of je een bec of een extra 2S lipo wilt. Ik vlieg zelf met een bec en dat bevalt mij erg goed. QUASAR BEC (GSR-7075 LMT) - gryphon-mall.com

@Bas: mooi dat het gelukt is met de motor van de 600 en de riem van de Logo. Blijft toch vreemd dat deze versprongen is. Heb het zelf echt nog nooit gehad.

Succes met oefenen en wat mij betreft de volgende keer met nog meer Logo's :thumbsup:

Zoals Bas al aangeeft heb ik inderdaa twee setups. Eén met Futaba BLS255HV servo's voor de swash, de ander met Futaba BLS452 servo's voor de swash. Ik vlieg beide heli's met hetzelfde zenderprogramma en ik merk niet of ik de hv of de gewone heli vlieg.

De BLS255HV kunnen inderdaad op een 2S lipo.

Wel moet je jezelf afvragen of je een bec of een extra 2S lipo wilt. Ik vlieg zelf met een bec en dat bevalt mij erg goed. QUASAR BEC (GSR-7075 LMT) - gryphon-mall.com

@Bas: mooi dat het gelukt is met de motor van de 600 en de riem van de Logo. Blijft toch vreemd dat deze versprongen is. Heb het zelf echt nog nooit gehad.

Succes met oefenen en wat mij betreft de volgende keer met nog meer Logo's :thumbsup:

Waarom de bls452 en niet de 451?

Ik wil mijn logo 600 op de beste servo's laten draaien nu las ik veel over de bls451 icm bls251 maar zie nu ook bls256, bls 254 en dan nu de bls 452 voorbij komen.. wat zijn nou de beste servo's voor de logo op 6v dus geen hv? Ik weet dat het hier om een 700 gaat maar toch..

Waarom de bls452 en niet de 451?
De 452 heeft meer kracht dan de 451. En het verschil in snelheid merk je niet.
Het verschil tussen de 452 met 0,18s en de 255HV met 0,8s merk ik in ieder geval niet bij mijn beide Logo's. En zoals al aangegeven staan beide Logo's gelijk afgesteld.

oh wacht ik zie het.. bij hobbymaniacin staan de specs van de 451 bij de 452.
Nu weet ik nog steeds niet welke beter is voor de logo

oh wacht ik zie het.. bij hobbymaniacin staan de specs van de 451 bij de 452.
Nu weet ik nog steeds niet welke beter is voor de logo

Het verschil zal je niet gaan merken. Merken alleen de competitie piloten. Althans is mijn bevinding.

Beide servos doen niet onder voor logo

Een competitie piloot ben ik nog lang niet..
Heb het ook niet nodig, een top setup, vind het gewoon mooi om een top setup te hebben.

De 451 zit net iets boven de 10kg/cm bij 6V. De 452 heeft 14kg/cm. Mikado levert de Savox met 20kg/cm bij de 700. Nu zal dat alleen voor de pro's zijn maar ik zou in ieder geval boven de 12kg/cm blijven. Vandaar mijn keuze voor de 452.

Back