Dagje racen; 70 euro schade.........

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door icewim, 25 jan 2004.

  1. icewim

    icewim Guest

    Tja......vandaag weer eens even een paar uurtje met een maat wezen rijden. Op de parkeerplaats waar wij dat doen hebben ze in het midden een ophoging gemaakt, vrij klein en je kan erlangs.

    Je kan er echter ook tegenaan! :oops:
    Wat mij dus drie (!) :oops: :oops: keer gebeurde.

    1x frontaal op gemiddelde snelheid omdat er even iemand voor mij langs liep.
    1x tja.....weet ik niet eens meer.
    1x zijlings op zeer hoge snelheid toen ikkum "dwars gooide" en dacht dat hij er wel langs zou gaan> niet dus.
    En dat was de genadeklap>wiel ging zelf onderweg enzow.........

    Nog afgezien van de schade aan mijn kap heb ik ff opgeteld wat ik allemaal nieuw nodig heb en dat alleen kost dus al 70 euro.

    Tja.......risico van de hobby.

    Maar zijn er meerderen van jullie met deze ervaringen of rijden jullie vaak schadevrij of............

    FF fotootje.......
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. smartone

    smartone Guest

    :? Pijnlijk..

    Heb gelukkig niet veel schade tijdens rijden (offroad).
    Wel een aantal gesmolten koppelingen gehad, nu ook niet meer.

    Rene
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    70€ schade aan een heli noem ik een mazzeltje! :lol:
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  5. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Tja, volgens mij heeft iedereen hier wel eens schade gereden, en anders heeft ie zeer zeker nooit eens alles uitgeprobeert wat zijn auto nu wel/niet kan.

    Vandaag alleen wezen kijken, het wegdek was mij te nat (met alle gevolgen van dien :D ).
    Er was wel een Serpent Impuls die tegen een ratelsleutel !!! was gereden waardoor z'n ophanging kapot ging ... tja is ook weer eens wat anders dan tegen een stoeprand of paaltje ...
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    70 is wel heel veel, 'k heb een keer de hele zeikant van m'n auto afgereden, dragbonds, ophanging alles... dat koste me toen 50 euro,... 'k begrijp niet dat je aan de 70 euro komt.....

    Overigens heb 'k goede ervaringen met frontale botsingen, die bumpers zijn echt erg goed, en als je die vol raakt gebeurd er echt nix met je auto behalve een harde klap...
     
  7. ik ben wel eens in de sloot gereden doordat en of andere K*tmongool zijn met zijn wagen ging rijden met dezelfde frequentie :oops:

    maar ja alles een paar dagen laten drogen en deed het weer perfect

    ronnie
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Zo dan heb je mazzel. moet je dit maar eens lezen:
    Apparatuur heeft zwemles gehad . Daar staat dat je wel meer moet doen dan alleen maar even laten drogen :(
     
  9. BlackFox

    BlackFox Guest

    Eens zien wat ik al allemaal heb gehad :lol:
    3de dag dat ik auto had, ingereden en wou eens weten wat em kon=> op straat uitgetest, gevolg tegen een auto opgevlogen en bumper afgebroken..
    week later zonder bumper gereden en ben zijdelings tegen een betonblok gereden=> uitlaat plat (heb schuld maar gelegd op de banden :lol: )
    Toen heb ik er een dikke alu bumper op gezet die ook wielen beschermd
    enkele weken later op een parking mijn pa eens laten rijden en hij vond de rem niet op tijd :roll: => schuins tege een drempel aan en door de alu bumper waren mijn bulkheads beschadigd...
    Toen maar gemaakt zo goed en slecht als het ging met CA en grotere schroeven...
    Ik ben waarschijnlijk nog vanalles vergeten zoals de kapotte lager in de motor, maar dat was niet door een crash.
    Nu heb ik alles goed verzegeld met CA en totnutoe geen problemen, alles zit goed vast en hopelijk blijft dat zo, alleen gaat de versnellingsbak weer nie :twisted:
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik heb een een verlichtingspaaltje op een vakaantiepark om zeep gereden
    wat vef op men bumbertje maar dat rotglas moest nattuurlijk kapot gaan...

    voor de rest he ik altijd schade op vakantie
    een tandwieltje of een turnbuckle kost niet veel maar zonder ben je niets :s

    rottig is dat !
     
  11. he ik laat me vader zoiezo nooit met me auto rijden

    hij weet niet eens hoe hij gas moet geven :D

    maar ik heb zkrs wel geluk gehad ja

    ik had niet gadacht dat water zo dodelijk kon zijn

    ronnie
     
  12. hilbren

    hilbren Guest

    1 hele goei tip voor alle rijders, kijk nooit naar palen bomen oid. tijdens het rijden, dan rij je er namelijk tegenaan.
    Dat doen veel mensen die in de auto zitten ook. ze gaan nooit tussen die twee bomen door die 10 meter uitelkaar staan ze rijden altijd tegen die boom aan.

    Dus als je aan het rijden bent kijk dan voor je auto uit en bepaal de route, zo kun je op tijd remmen en opstakels ontwijken.
     
  13. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Wees blij dat je geen heli vliegt,met 70 euro red je dit niet hoor:
    [​IMG]

    Trouwens,ik heb ook een tijd terug een Marder gehad en die Reed vanzelf volgas tegen een muur,gevolg: Bodemplaat stond haaks en ophanging kapot,alleen de bodemplaat was al 245 gulden :?

    Groeten,
    Marcel
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Snik Snik, een heli overleden :cry:



    :lol:
     
  15. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    In een ver verleden reed ik wel eens een rondje met een Serpent. 70 euro voor een dagje rijden was dan goedkoop, betekende dat je geen schade had gereden....

    Gerben
     
  16. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    je hebt iets vlink fout gedaan met die serpent dan :)
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee hoor, effe een middagje trainen met een 1:8 kost gewoon minimaal 1 set banden ofwel 40 euro, dan heb je zeker 2 liter brandstof er doorheen en zit je al op 60 euro totaal.....

    Maar van Icewim is dat geen racen, dat ik funrijden, hakt er eigenlijk nog harder in !

    Ik ben gisteren aan het racen geweest en dat heeft mij maar 1 difhuisje aan schade opgeleverd, omgerekend is dat 2 euro oid. Het was al een gerepareerde diffhuisje dus eigenlijk geen kosten :)
    Wel 2e geworden.
     
  18. sodeju dat zijn nog eens crashes daar is me rally nix bij :D

    maar zo goed als het kan heb ik weleens een wagen dwars door de midden gereden met een, nou ik niet maar iemand met zijn gewone auto :cry:

    maar hij was wel zo sportief om de schade te betalen:D

    dus loop niet weg als je schade heb die iemand anders heeft veroorzaakt maar kom op voor je rechten en sta erop dat je je geld terug krijgt:D
     
  19. BlackFox

    BlackFox Guest

    Hoeveel liter draaide je er dan door op een dag ? :lol:
    Genoeg voor een hele cilinderset zeker :lol:
     
  20. No1Uno

    No1Uno Guest

    Tja... Hier het voorbeeld van geen auto hebben, en toch schade rijden ;)

    Remco, Rocco hier, heeft een leuk HPItje. Daar doen we geregeld wat tijd mee doden, door op de parkeerplaats hier bij de MacDonalds, of bij de Harmsenbrug, hier in de buurt.

    Zo ook een weekje of 2 geleden. Lekker weer, komt goed.. Niet dus..

    Klein parcourtje uitgezet met pionnetjes, ben lekker rondjes aant rijden, ga in een slip, kom er weer uit, geef gas om weg te rijden, 1 sec van onoplettendheid, en daar was de stoeprand.
    Nog klein beetje kunnen remmen, en weg kunnen sturen, al twijfel ik nog of ik daar wel wijs aan deed.
    Auto schoot met linker voorkant tegen stoeprandje, en slaat door, met alle 2 de wielen aan de linkerkant VOL tegen de stoep aan.
    Resultaat :

    - 2 velgen gescheurt. Het betrof hiet NIEUWE velgen, met nieuwe al geplakte banden. Konden dus weg :(

    - Kap aan de zijkant en voorkant beschadigd. Gelukkig de oude kap, en niet de nieuwe.

    - 1 dogbone volledig krom.

    - Rear Hub in tweeen.

    - Bevestiging van draagarm krom.

    - Shocktower aan gort

    De totale kosten weet ik niet precies, maar het lijkt me duidelijk dat dat niet met een tientje of 2 allemaal te halen is ;)
    Waar gewerkt wordt, vallen spaanders... En ik ben blij dat ik een goede baan heb, en de kosten gewoon lekker kan voldoen bij hem. Dan is het toch minder erg, in ieder geval voor mezelf ;)

    Marco.

    Ow, en Rocco... Voor wat het waard is ;) Sorry :oops:
     

Deel Deze Pagina