Dagje wezen rijden

• Topicstarter Topicstarter BBgun
  • Startdatum Startdatum
B

BBgun

Guest
Nou, Jeroen (JV) en ik zijn een dagje gaan raggen in de nesselande (Rotterdam).

Eerste 15 minuten gingen goed, daarvan wat actie foto's:

2PICT5068.JPG

3PICT5069.JPG

5PICT5071.JPG

6PICT5072.JPG

7PICT5073.JPG

8PICT5074.JPG

11PICT5077.JPG

12PICT5078.JPG

17PICT5083.JPG

18PICT5084.JPG

Maar toen maakte mijn Traxxas Rustler een raar geluid, en ik durfde er niet meer mee verder te rijden. Dus zijn we maar weer naar huis toe gegaan (5 minuten lopen) en daar de hele auto uitelkaar gehaald, schoon gemaakt (met baby doekjes 8) ):

19PICT5085.JPG

20PICT5086.JPG

21PICT5087.JPG

1PICT5088.JPG

Toen die weer inelkaar was gezet, maakte hij nogsteeds dat geluid. Uitendelijk hebben we even de afstelling van het motor tandwiel (metaal) op de spurgear gechecked. En daar lag het dus aan. De spurgear slipte over het tandwiel van de motor heen. Dusja.. weer goed gezet en hij liep als een tierelier! Toch noch wel een leuke dag gehad.

Doei!

Mooie rijplek daar!

Nog even een tip: de connectors van de Rustler tussen de regelaar en motor zijn niet echt efficient. Goudcontacten zijn al een stuk beter, of gewoon een langere draad vanaf de regelaar direct op de motor. Scheelt weer iets in rijtijd en power (vooral met snellere motoren)!

Dankje voor de tip! Ik was toch al vanplan een hele hoop goudcontacten te gaan kopen, want de standaard tamiya stekkers smelten steeds helemaal weg, en hij valt dan uit. Zal ik gelijk ook een paar kopen voor de regelaar/motor. Het is echt een mooie rijplek daar, niet groot maar wel leuk om te rijden :D . Alleen is het wel moeilijk om een 2WD Rustler te besturen op heel los grind. De E-Maxx van Ruskenhunter had een stuk betere ligging, maar die is ook 4WD.

Back