Damen Utility Vessel 4312

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik ben Robin 19 jaar oud en al mijn hele leven geïnteresseerd in alles wat vaart.

Na enige tijd rond te hebben gekeken op het forum heb ik het zelf ook maar eens gewaagd om een model te bouwen.

Via mijn werk kon ik aan tekeningen komen van een Damen Utility Vessel 4312.

Mijn plan is om hem helemaal vanaf scratch te bouwen, spantenplan is uitgetekend en uitgezaagd.
de spanten zullen worden bekleed met triplex.

als jullie nog tips hebben hoor ik dat graag.

Binnenkort hopelijk de eerste foto's (ik moet nog even uitzoeken hoe dat werkt)

Gr. Robin

Welkom Robin!

Welke schaal wil je gaan bouwen? Heb je al nagedacht over motorisering, accu plaatsing ed.?
Het lijkt mij het beste om bij de uiteindelijke romp de spanten eruit te halen om gewicht maar vooral ruimte te besparen.
Dus de huid dik genoeg maken en het triplex bekleden met een paar matjes polyester of epoxy.
Daarna afwerken met plamuur en goed glad schuren.

Ook is het achterdek vrij laag dus voor toegang tot de motoren zou een waterdicht dekluik wel handig zijn.
Hier moet je al rekening mee houden als je het dek maakt, zodat er een oplegrandje ontstaat waarop je iets kunt afplakken of vastbouten.

SucceS!

Als je de spanten hol maakt hoeven ze er niet uit, scheelt je breekwerk. En spanten kunnen, als je het slim opbouwt, ook prima montagepunten zijn voor alle spullen die je er in wilt bouwen, en je ballast kan je er fijn tussen leggen.
E.e.a. hangt natuurlijk wel af van de schaal, als je heel klein bouwt zit zelfs een beetje spant al in de weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back