Damper Rubbers...hard of zacht ?

Wel ik begin wat meer te kunnen, en dan begin je ook zin te krijgen om wat te experimenteren.

Wat me al een tijdje de ogen uitsteekt, is dat je op bepaalde webshops after market damper rubbers kan krijgen, die harder, of juist zachter, of beter, of duurder zijn dan de originele van Align (in mijn geval dan).

Kan iemand me in klare taal uitleggen wat die damper rubbers nu net doen, en wat het gevolg is van een hardere/zachtere soort erin te steken ? Voor welke soort vliegen gebruik je welke rubbers ? Want bepaalde heli's zoals - dacht ik - de SJM500 die hebben zelfs geen damper rubbers...
 
In klare taal, kun je ze het best vergelijken met schokdempers van een auto.

Harder = minder demping en resulteert in een erg direkt stuurgedrag

Zachter = meer stabiliteit en minder direkt stuurgedrag.
Daar tussenin zijn tal van hardheden mogelijk.

Zonder deze dempers zal de heli erg instabiel worden.
 
Back
Top