dan maar hier de B24

• Topicstarter Topicstarter ovipetje
  • Startdatum Startdatum
ik ben bang

dat het echt zo is kor, hij heeft vanavond al de schroefassen en het roer er aangeknutseld, waarschijnlijk volgen ook snel de motoren dusssss

ik hou mijn hart vast, zo'n oude man met zo'n snelheidsmonster

Het reactie vermogen wordt ook minder he, als je ouder wordt!

Dus hou je hart maar vast!! :wink: :lol:

Groeten,

Jan

2 motoren?

Ik dacht dat de b24 maar 1 motor had? :? :? :?

of bedoel je naast de "standaard" motor nog een snellere?

Robert

B-24 met 1 of 2 motoren

Robert
De eerste (Bouwpakket-)versie van de B-24 heeft twee motoren naast elkaar. In een Kwiklink van twee jaar geleden stond hierover een recensie van Dick Woudwijk.
De ARBJ- (Almost Ready to Be Jealous) versie heeft slechts 1 motor.
Nadeel van 2 motoren: meer gewicht, meer accu's voor dezelfde vaartijd.
Ik ben benieuwd...

Roel.

B-24 ruud

Ik denk dat we de golfbrekers en de steigers maar heel snel uit het water moeten halen, anders gebeuren er nog ongelukken. :twisted:
Dan moeten we ook maar meteen de hele kant met schuimrubber bekleden, anders ligt dat apparaat net zoals de challender half op het trapje.

Kor

b24 rtbj

kor een berichtje voor je vader die ofline is.
bedankt voor je andwoord maar die afleveringen heb ik niet.

B24

robert goeienavond.
hier is ruud48 de b24 is er in 3 uitvoeringen een, twee motorig en een uitvoering met een Z drive.

aha..

Kijk, dat wist ik niet... bedankt voor de info.. misschien ook wel een keer wat voor mij... zo'n B24..

zie je wel

er komen er steeds meer, het wordt steeds leuker op het water met al die B24's

gnagnagnagnagnagnagnagnagna :twisted: :twisted: :twisted:

B24

roel fouteje verkeerde knop nu staat het hopelijk onder de kop B24

B24

ja je zal het geloven de B24 twee motorig gaat het bewijzen als ik nog licht genoeg heb om hem te zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De derde alweer

Hij voer wel, maar nu nog accu's die vol zijn :twisted:
Maar ik moet toe geven hij ziet er wel goed uit. trouwens heb jij het artikel uit de kwiklink over deze uitvoering van de b24? Maar dit is dus nummer 3 in de club, nog meer vrijwilligers???

Kor

Accu's en zwaarte punt zijn heel belangrijk in de 2 motoren versie, Ben er zelf namelijk ook al achter gekomen dat als ze niet in de juiste positie liggen de boot als een dweil op het water ligt, en je ook nooit de volle snelheid er uit zal halen. Ben vandaag trouwens begonnen met de bouw van zijn broertje de B28, dus dat schiet ook al aardig op. Accu pakketten zijn gesoldeerd, de harware zit er aan de achter zeide al op, zit alleen nog te wachten tot de nieuwe motor en regelaar binnen zijn, zodat ik die er ook in kan zetten. Het wordt in ieder geval weer een beest van een boot. :D
PS: zijn er van jullie B's al foto's beschik baar op het net, ben namelijk wel benieuwd hoe die van jullie er uit zien!!

B 24 maiden trip

Het ging op 6 V redelijk een accu leeg gevaren om te wennen, de steigers lagen er nog in vandaar. Eenmaal gewend heel ruig 7,2 v erin ging al een stuk sneller en raakte daaraan gewend. Het monster naar de kant gehaald en de turbo erin 9,6 V, nou dat ging als de brandweer.De boot lag stabiel in't water.
12 v heb ik maar niet geprobeerd, daar het donker werd en het niet vertrouwde op een regelaar, 2 X jumbo 550 van graupner, jawel die oude beesten. Die had ik nog liggen vanuit de schutze van robbe die ging daarmee op 12 V zo'n 18 Kmh, maar dan wel iedere motor een eigen regelaar. De tijdens de proef gebruikte regelaar, Rocraft 100 FET.

Ruud, Heb je de jumbo´s paralel of in serie staan ??? ik neem aan van paralel, let je dan wel een beetje op met de schroeven dat je niet te groot gaat anders houd je fet 100 regelaartje het echt niet uit, het wordt pas echt leuk als je er 2X 18 turns automotoren inzet en dan op 8 cellen blijft ie lekker licht en veel vermogen, alleen kan je regelaar die stromen niet aan hoor....
Misschien leuk om as zondag bij ons cluppie in het naarderbos te komen varen, kun je eens zien wat echt hard gaat..................Peet.............8)

Meer info op www.xtremercboats.com ga naar het forum.....

b24

beste pete helaas ik moet a.s. zondag overdag slapen daar ik het weekend nachtdienst moet draaien om mij b24 te kunnen onderhouden (grapje) maar ander was ik zeer zeker komen kijken
en gelijk maar een vraagje welke motoeren en welke regelaar praat jij over en wat is de prijs hier van vast bedankt
dubbele B24 ruud48

Hmmm daar kun je gewoon vrij simpele automotoren voor gebruiken, bijvoorbeeld GM Purple bull 18x2 en dan een beetje dikke vliegregelaar een Protech pro 60 of een Robbe Navy 570 gaan heel goed kun je ook nog wat meer aanhangen... tot 30 cellen ......moet alleen wel een ontvangeraccutje aan..................Peet..................8)

prijs ? motoren 27,50 per stuk regelaar zo rond de 90 euro...

Eeuh de regelaars kunnen 30 cellen hebben niet de motoren.......

b24

dank je pete moet nog maar een paar nacht diensten lopen komt het wel goed.

Ruud en accu's??

Pete, dat kan je Ruud niet aandoen... :oops:
Hij sjouwt zich nu al een dubbele hernia aan allerlei accupakketten;
En dan roep jij doodleuk dat die 18 turns motoren wel 30 volt aankunnen?
Weet je wel hoeveel cellen dat zijn :?: :?: En weet je ook wel hoeveel pakketten Ruud dan moet solderen om 5 minuten te kunnen varen :?: :?:
Een stuk of 10 :!: :!:
(Ruud's accu's zijn spreekwoordelijk bij VGF :D )

Vanuit het oogpunt van rugbelasting vind ik dit onverantwoord!

Roel.

Back