Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

ik denk een motorsteuntje, ikzelf maak
de motorsteunen meestal ook van aluminium
gaatjes er in boren gaat prima , en een
ijzerzaagje vliegt er doorheen.

eureka!!! er zit een gaatje in die nog 5X zo groot moet worden maarja :banana:

Ik zie dat er als het goed is snijoliën moeten zijn bij de dichtsbijzijnde bouwmarkt: Unil Lubricants smeermiddelen lubricants lubrifiants Of zou dat alleen voor belgië zijn?

Over aluminium, ik heb heel de bouwmarkt doorgespit en ben nog wat leuke dingetjes tegengekomen maar geen aluminium stuk voor minder dan €5,- dat een hoek heeft. Dus als het zoiets word, word het bestellen. En dan weet ik niet of ik een steun bestel of een profiel, ik hou wel van bouwen dus ik zie wel hoe het met de prijs ligt.

Ik gebruik zelf altijd een beetje olijf olie als ik in hardstaal of rvs moet boren. Gelukkig niet zo vaak maar dit werkt voor mij goed genoeg. en heb ik altijd wel in huis (en nog belangrijker ik weet het te vinden :mrgreen::mrgreen: ).

Jarvin, jij woont in Arnhem. Iets ten zuiden van Arnhem ligt, zoals je wel weet, Elst.
In Elst is een grote modelbouwzaak, genaamd Hobma.
Daar haal ik mijn aluminiumprofielen vandaan.
Prima winkel, veel voorraad en vakkennis aanwezig.
Spring op je fiets en ga daar eens kijken...

Jarvin, jij woont in Arnhem. Iets ten zuiden van Arnhem ligt, zoals je wel weet, Elst.
In Elst is een grote modelbouwzaak, genaamd Hobma.
Daar haal ik mijn aluminiumprofielen vandaan.
Prima winkel, veel voorraad en vakkennis aanwezig.
Spring op je fiets en ga daar eens kijken...

ben er al vaak geweest en is 10min fietsen. Maar ik was helemaal vergeten dat ze daar ook profielen hadden. Maar eerst nog even verder proberen :)

Anders is dit geld ook nog weggegooid:rolleyes: en een boortje kost MIJ niks

Spring nu niet van de hak op de tak. Met brandstof kom je weer hele andere problemen tegen die je met je eerste boot niet wil. Je moet de warmte van de motor afvoeren (het heet niet voor niets een "verbrandingsmotor"), en reken ook op extra trillingen, die je aan elkaar gekitte romp wel eens fataal kunnen worden. Daarbij mag je met brandstof niet overal varen, en moet je de motor bij andere weeromstandigheden steeds weer opnieuw afstellen. En wat hoop je te bereiken met zoveel vermogen (1400 Watt!) in een duwboot?

Als je graag meer geluid wil, dan zou ik eerder een dieselmodule inbouwen, die met de motor mee loopt.

Laatst bewerkt:
nee hoor het maakt mij niet uit wat voor geluid eruit komt. Het was meer voor de gein en nu weet ik dat het dus wel kan een brandstof motor inbouwen die normaal in een auto hoort te zitten. Ik was zeker niet van plan om dat bij deze boot te gaan gebruiken maar voor later. Ik heb veel meer met brandstof motoren. Daarbij wil ik nog wel steeds de electronica gebruiken maar dat kan dan weer mooi opgewekt worden :).

Daarbij even een updateje ik heb bijna het juiste gat in het RVS. Daarna nog de rest van de gaten, maar ik koop zowieso eerst aluminium vanavond of een andere keer.

Ik heb niet gezegd dat het kan, alleen dat je tegen diverse problemen aan gaat lopen. Vooral met de koeling, je hebt in een boot geen luchtkoeling, dus zal je waterkoeling moeten inbouwen. Dat kan door een buis rond de kop met koelribben te buigen, zodat deze zo veel mogelijk contact met de buis maakt, en daar water door te laten lopen. Maar dat is een discussie die verder weinig tot niets met je duwboot meer te maken heeft, denk ik. Voor vragen over varen op brandstof kun je het beste in het speedbotengedeelte kijken, daar is het nog redelijk gangbaar.

Ach, dat kilootje eraf zorgt het kabinet wel voor... ;)

Inmiddels mijn bericht aangepast, blijft buitensporig veel vermogen voor een bootje...

kan je beter zoiets mee aandrijven:

airboat19.jpg

Back