Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Jarvin, 30 jan 2012.

  1. comtheo61

    comtheo61

    Lid geworden:
    21 jan 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Huissen Gelderland

    Jarvin, je heb een Pb van me. Theo.
     
  2. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Ik wil graag naar een modelbouwclub maar daar moet ik eerst nog minstens 7 km voor fietsen en het is in een van de meest beruchte wijken van Arnhem dus daar ga ik niet heen denk ik.
     
  3. Vincent1979

    Vincent1979

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.253
    Locatie:
    Dolhuis
    Er bestaat zo iets als e-mailen of telefoneren...
    Hier de site van de modelbouw vereniging gericht op scheepsbouw.

    Wavemasters
     
  4. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Dankje maar 7km op die fiets is toch wat ver en dan nog de brug over van arnhem door de stad heen enz. dus ik denk niet dat het wat word en al die ongure types.
     
  5. Vincent1979

    Vincent1979

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.253
    Locatie:
    Dolhuis
    Je moest eens weten wat ik afrij voor het 1 of ander.. ;)
    Ik moest vroeger naar school 13 km heen en 13 km terug fietsen in wind en weer, (op een gammele fiets,mijn ouders hadden toen niet veel geld..)
    Wat is de jeugd van tegenwoordig toch lui... Kom op zeg 7 km wat is dat nou :rolleyes:
    Is 15 a 20 min fietsen....
     
  6. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    OV-chipkaart?
    Vincent heeft wel gelijk, 7 km is bijna naast de deur.......

    Groet,

    Ad
     
  7. comtheo61

    comtheo61

    Lid geworden:
    21 jan 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Huissen Gelderland

    Ik heb hem uitgenodig om hem te helpen maar hij moet nog wel 7 km fietsen,maar door een ander buurtje.

    Gr Theo.;)
     
  8. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Epoxy

    Hallo,
    ik ben net even naar hobma geweest en ik vroeg om G4 of epoxy. Ze hebben me dit mee gegeven voor 14 euro. Is dit de goede en klopt die prijs? zoja moet ik het dan alleen op de naden smeren of over de hele romp. En aan de binnen of de buitenkant? Die vrouw wist er niet zoveel van dus daarom vraag ik het hier maar.[​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Vincent1979

    Vincent1979

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.253
    Locatie:
    Dolhuis
    Wat je nu hebt is lamineer epoxy, dat is om de buitenkant van je voor te verstevigen, je kan dat ook gebruiken om dus je romp waterdicht te maken,

    Je moet dan wel eerst je hout in de g4 gezet hebben,

    g4 maakt hout water afstotend, er kan dus geen water in je hout trekken,
    Als je nu eerst epoxy over je hout doet en je krijgt een keer schade dan kan het water je hout indringen met alle gevolgen van dien,
     
  10. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    oke bedankt dan breng ik het terug ik wou namelijk alleen een waterdafstotende boot
     
  11. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    G4 is in grote delen van Nederland niet zo makkelijk te krijgen. Je zou het beste naar een modelbouwwinkel kunnen gaan, daar hebben ze waarschijnlijk wel veel daarop lijkende polyurethaan harsen. Kijk eens in deze lijst bij Gelderland, en bel ze desnoods eerst even (ik denk dat je bij Wentink de meeste kans maakt).

    Groet,

    Ad Bakker
     
  12. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    haha hobma is de enige modelbouwwinkel bij Arnhem die ook boten heeft:D
     
  13. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Oei, dan hebben ze hier toch een steek laten vallen!!!!

    Groet,

    Ad Bakker

    EDIT
    Ik zie het al, Wentink is voornamelijk treinen en wat auto's en nog wat kleiner radiografisch spul. Ik had op de pagina's met merken te kijkn, en zag daar ook wat verfmerken staan. Was dus niet juist!!!
     
  14. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    ja maar volgens mij was ze half doof want ze begon de gebruiksaanwijzing ineens door de hele winkel te schreeuwen hahahhaa
     
  15. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    moet de servo ook 12v zijn? en waar moet je naar kijken bij een servo en regelaar? dan kan ik kijken naar de afmetingen.
     
  16. ahcling

    ahcling

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    625
    Ja, wanneer je ze direct op je 12V 7Ah Accu wilt aansluiten.

    (scherp he...)

    Meeste servo's hebben al moeite met spanningen boven de 6 volt.

    Bedenk eerst eens wat je wilt aandrijven, wat er voor krachten en vermogens gevraagd worden.
    Wanneer je dat weet, weet je wat voor servo's je nodig hebt cq wat voor regelaar je nodig hebt voor je motor.
     
  17. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    update

    hier even een update wat ik gedaan heb gister en vandaag. De motor zit echt heeeeeel stevig, daar ben ik wel erg tevreden over. Dat papieren ding is hoe groot de accu word en ik weet dat de kitnaden niet goed zijn maar dat wist ik toen nog niet.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zou proberen om die accu liggend te plaatsen, hoe lager het gewicht, hoe beter. En de as aan de binnenkant ondersteunen, je hebt kans dat hij nu gaat slingeren.

    Ik heb ook een beetje mijn twijfels bij die motorsteun. Loopt de nerf van het hout horizontaal? In dat geval loop je kans dat hij ter hoogte van de schroefgaten en het grote gat in het midden, in 2 stukken zal splijten...

    Bovendien is hout een isolator, dus geleidt geen warmte. Je motor kan dus aan die kant, bij het lager, zijn warmte niet kwijt.
     
  19. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    ja van die accu ga ik het proberen. ik weet bijna wel zeker dat het lukt om die liggend te plaatsen. het deel wat door het gat heen zit draaid niet en de nerf staat goed geen probleem dus. Ik denk dat ik die motor gewoon voor het varen aan de accu aansluit netzolang tot die leeg is. dan kijk ik even naar het koelen. bedankt voor het goede kijken. en de as zwengelt al. dat komt omdat het schroefjs van de koppeling de as naar 1 kant duwt. als ik daar wat tips voor kan krijgen kijk ik wat ik doen kan.
    gr.
    jarvin
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Als de as met speling in de koppeling zit, moet er een dun buisje in, als verloopje. De as moet star zitten en niet zwengelen. Anders zijn je lagers binnenin je as snel versleten, en gaat je boot water maken. Bovendien heb je meer herrie, of schudt het hele zaakje uit elkaar, met kromme as tot gevolg...
     

Deel Deze Pagina