Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Jarvin, 30 jan 2012.

  1. jessedev

    jessedev

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Het schudden van de as en de koppeling kun je opheffen door een assteun te maken, zodat je as gelijk beter vast ligt.

    Jesse
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Klopt, en die tip had ik al gegeven. Maar als de as te dun is voor de koppeling, en daar dus niet in het midden zit, dan slingert het ook met een goede assteun nog steeds.
     
  3. jessedev

    jessedev

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Maar de meeste koppelingen kun je toch of met twee verschillende maten of met vulringen kopen? In ieder geval wel bij de beter gesorteerde modelbouwwinkels.

    Jesse
     
  4. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    oooooooh, nu weet ik wat dat koperen dingetje is!!!!!!!!!!!!!! hahahaha
    Ik snap wat je bedoelde met oververhitting. Ik zaag gewoon die koelgaten uit het triplex voor bij de as en dan is het goed als het goed is. Mijn oom heeft ook al heel wat modelbouwboten gemaakt en was vandaag op bezoek dus, ik snap wat jullie bedoelen met een bruggetje(assteun) maken en dat zal ik ook wel doen. Ik heb ook twee andere accu's van hem gekregen met oplader dus die kan ik inrichten.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2012
  5. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Even een update: (foto's komen later)

    Ik heb de kitranden weggesneden en er nieuwe (goede) kitranden op gedaan. Het dak zit er ook al op. Dus zonder details moet ik nog de electronica en de stuurhut doen. Dan kan ik een testvaart maken.

    Groet,
    Jarvin
     
  6. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    En hier dan de kitranden:
    [​IMG]
    Het is nat omdat ik hem iets te diep heb gelegd en het water door het schroefgat liep
    Het (huisje) komt later
    Groetjes,
    Jarvin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik vraag me af of het water alleen via dat gat is gekomen. Omdat het ook langs andere naden loopt. Waarom toch weer met kit gewerkt, ipv een waterbestendige houtlijm? En ik wil je met klem aanraden om het hout te behandelen met een paar lagen lak, bijvoorbeeld G4, of Polyurethaan parketlak, bijvoorbeeld Glitsa. Steeds maar water in het hout, daar wordt het niet beter op...
     
  8. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    de boot is al bewerkt met waterbestendige grondverf. en ik heb de boot beetje heen en weer geschud. ik weet zeker dat ie voor de rest waterdicht is want daar heb ik goed opgelet.
     
  9. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Ik ben vergeten te vertellen dat ik het kit aan de buitenkant weggehaald heb. En ik gebruikte weer kit omdat ik ermee begonnen ben en het daarmee ook af wil maken. Ik heb trouwens bij die kleine gleufjes van het net niet passen op gevuld met houtlijmen en stukjes afval hout. Is hier een betere oplossing voor? want volgens mij kun je het nooit helemaal precies passend maken.

    groet,
    Jarvin
     
  10. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Er heeft toch wel iemand een idee?
     
  11. jandootjes

    jandootjes

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    1.304
    Locatie:
    Appelscha
    of iets pas of niet past , dat hangt af van hoe nauwkeurig
    je het opmeet, uitzaagt en scheurt

    als je iets netjes hebt opgemeten , zou het in principe moeten passen
    en anders als het iets te breed,lang of hoog is kun je het een beetje bij
    schuren

    om een naad te vullen gebruik ik altijd alabastine plamuur.

    Jan:D
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2012
  12. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Even de scharniertjes gemaakt. Moet alleen nog aan de deur plakken en de steeltjes ombuigen als ze door het hout heen geprikt zijn.
    [​IMG]
    En zo is de bedoeling dat het wordt:
    [​IMG]
    Ik weet helemaal zeker dat de boot waterdicht is. Heb hem even in bad gehad en bijna 10 kilo aan woordenboeken erin gelegd. Bij 8 รก 9 kilo licht ie op de waterlijn die ik hebben wil. En ik heb het schroefgat dichtgeplakt met kneedgum. En er kwam geen spetje binnen :D gaat de goede kant op!

    Groetjes,
    Jarvin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    even een vraagje:
    Kun je drie motoren hebben en die allemaal appart bedienen?

    Groetjes,
    Jarvin
     
  14. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tuurlijk kan dat, als je een zender hebt met genoeg kanalen of een stukje slimme electronica gebruikt om ze handig aan te sturen.
    Per motor een regelaar gebruiken.

    Wat ben je van plan?
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Als het wat grotere motoren zijn, ook zorgen voor een goede accu, anders zakt de spanning als een pudding in als de motoren tegelijk draaien
     
  16. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Oke ik zal het even uitleggen. Ik heb nu 1 snelle motor terwijl het een duwboot is. het is een beetje zonde om het weg te gooien dus had ik bedacht dat ik er 2 krachtmotoren naast zou kunnen zetten. Dan kan ik bv. hard naar een schip toevaren met 3 motoren en duwen met twee motoren. Ik vraag me dan als het kan alleen nog af of het slimmer is om met de twee motoren te sturen of met een roertje. En kan iemand me uitleggen hoe je kunt zien dat een regelaar meerdere motoren kan aansturen. Op het plaatje bedoel ik (eventuele servo)

    [​IMG]
    groetjes,
    Jarvin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. ahcling

    ahcling

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    625
    ...
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2012
  18. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    wat is het probleem dan? JE HEBT HET HONDERDSTE BERICHT GESTUURD!:music::proost:
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Je wil alle 3 motoren tegelijk laten draaien? Want met 1 regelaar kun je niet elke motor apart aansturen.

    Een duwboot staat trouwens niet echt bekend om zijn hoge snelheid, dus ik vraag me af of 3 motoren erg veel verschil gaat maken, ipv 2 krachtmotoren. Op een gegeven moment ben je vooral het water weg aan het duwen, en planeren als een speedboot lijkt me niet echt de bedoeling.

    Als je, met 2 krachtmotoren, er een goede schroef onder zet, die de kracht van de motor goed kan omzetten in stuwkracht in het water, zul je ook best wel genoeg gang kunnen maken. En dan bewaar je die snelle motor voor een bootje wat er wel gebruik van kan maken.
     
  20. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    oke alleen kunnen jullie me uitleggen hoe ik het dan met 2 motoren kan doen? en dan zonder roer. Ik ben in iedergeval al te weten gekomen dat de schroeven tegen elkaar in moeten draaien. En welke term gebruiken ze in modelbouw voor PK?
     

Deel Deze Pagina