Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Het schudden van de as en de koppeling kun je opheffen door een assteun te maken, zodat je as gelijk beter vast ligt.

Jesse
 
Het schudden van de as en de koppeling kun je opheffen door een assteun te maken, zodat je as gelijk beter vast ligt.

Jesse

Klopt, en die tip had ik al gegeven. Maar als de as te dun is voor de koppeling, en daar dus niet in het midden zit, dan slingert het ook met een goede assteun nog steeds.
 
Maar de meeste koppelingen kun je toch of met twee verschillende maten of met vulringen kopen? In ieder geval wel bij de beter gesorteerde modelbouwwinkels.

Jesse
 
oooooooh, nu weet ik wat dat koperen dingetje is!!!!!!!!!!!!!! hahahaha
Ik snap wat je bedoelde met oververhitting. Ik zaag gewoon die koelgaten uit het triplex voor bij de as en dan is het goed als het goed is. Mijn oom heeft ook al heel wat modelbouwboten gemaakt en was vandaag op bezoek dus, ik snap wat jullie bedoelen met een bruggetje(assteun) maken en dat zal ik ook wel doen. Ik heb ook twee andere accu's van hem gekregen met oplader dus die kan ik inrichten.
 
Laatst bewerkt:
Even een update: (foto's komen later)

Ik heb de kitranden weggesneden en er nieuwe (goede) kitranden op gedaan. Het dak zit er ook al op. Dus zonder details moet ik nog de electronica en de stuurhut doen. Dan kan ik een testvaart maken.

Groet,
Jarvin
 
En hier dan de kitranden:
full

Het is nat omdat ik hem iets te diep heb gelegd en het water door het schroefgat liep
Het (huisje) komt later
Groetjes,
Jarvin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me af of het water alleen via dat gat is gekomen. Omdat het ook langs andere naden loopt. Waarom toch weer met kit gewerkt, ipv een waterbestendige houtlijm? En ik wil je met klem aanraden om het hout te behandelen met een paar lagen lak, bijvoorbeeld G4, of Polyurethaan parketlak, bijvoorbeeld Glitsa. Steeds maar water in het hout, daar wordt het niet beter op...
 
Ik vraag me af of het water alleen via dat gat is gekomen. Omdat het ook langs andere naden loopt. Waarom toch weer met kit gewerkt, ipv een waterbestendige houtlijm? En ik wil je met klem aanraden om het hout te behandelen met een paar lagen lak, bijvoorbeeld G4, of Polyurethaan parketlak, bijvoorbeeld Glitsa. Steeds maar water in het hout, daar wordt het niet beter op...

de boot is al bewerkt met waterbestendige grondverf. en ik heb de boot beetje heen en weer geschud. ik weet zeker dat ie voor de rest waterdicht is want daar heb ik goed opgelet.
 
Ik ben vergeten te vertellen dat ik het kit aan de buitenkant weggehaald heb. En ik gebruikte weer kit omdat ik ermee begonnen ben en het daarmee ook af wil maken. Ik heb trouwens bij die kleine gleufjes van het net niet passen op gevuld met houtlijmen en stukjes afval hout. Is hier een betere oplossing voor? want volgens mij kun je het nooit helemaal precies passend maken.

groet,
Jarvin
 
of iets pas of niet past , dat hangt af van hoe nauwkeurig
je het opmeet, uitzaagt en scheurt

als je iets netjes hebt opgemeten , zou het in principe moeten passen
en anders als het iets te breed,lang of hoog is kun je het een beetje bij
schuren

om een naad te vullen gebruik ik altijd alabastine plamuur.

Jan:D
 
Laatst bewerkt:
Even de scharniertjes gemaakt. Moet alleen nog aan de deur plakken en de steeltjes ombuigen als ze door het hout heen geprikt zijn.
full

En zo is de bedoeling dat het wordt:
full

Ik weet helemaal zeker dat de boot waterdicht is. Heb hem even in bad gehad en bijna 10 kilo aan woordenboeken erin gelegd. Bij 8 á 9 kilo licht ie op de waterlijn die ik hebben wil. En ik heb het schroefgat dichtgeplakt met kneedgum. En er kwam geen spetje binnen :D gaat de goede kant op!

Groetjes,
Jarvin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tuurlijk kan dat, als je een zender hebt met genoeg kanalen of een stukje slimme electronica gebruikt om ze handig aan te sturen.
Per motor een regelaar gebruiken.

Wat ben je van plan?
 
Als het wat grotere motoren zijn, ook zorgen voor een goede accu, anders zakt de spanning als een pudding in als de motoren tegelijk draaien
 
Oke ik zal het even uitleggen. Ik heb nu 1 snelle motor terwijl het een duwboot is. het is een beetje zonde om het weg te gooien dus had ik bedacht dat ik er 2 krachtmotoren naast zou kunnen zetten. Dan kan ik bv. hard naar een schip toevaren met 3 motoren en duwen met twee motoren. Ik vraag me dan als het kan alleen nog af of het slimmer is om met de twee motoren te sturen of met een roertje. En kan iemand me uitleggen hoe je kunt zien dat een regelaar meerdere motoren kan aansturen. Op het plaatje bedoel ik (eventuele servo)

full

groetjes,
Jarvin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je wil alle 3 motoren tegelijk laten draaien? Want met 1 regelaar kun je niet elke motor apart aansturen.

Een duwboot staat trouwens niet echt bekend om zijn hoge snelheid, dus ik vraag me af of 3 motoren erg veel verschil gaat maken, ipv 2 krachtmotoren. Op een gegeven moment ben je vooral het water weg aan het duwen, en planeren als een speedboot lijkt me niet echt de bedoeling.

Als je, met 2 krachtmotoren, er een goede schroef onder zet, die de kracht van de motor goed kan omzetten in stuwkracht in het water, zul je ook best wel genoeg gang kunnen maken. En dan bewaar je die snelle motor voor een bootje wat er wel gebruik van kan maken.
 
oke alleen kunnen jullie me uitleggen hoe ik het dan met 2 motoren kan doen? en dan zonder roer. Ik ben in iedergeval al te weten gekomen dat de schroeven tegen elkaar in moeten draaien. En welke term gebruiken ze in modelbouw voor PK?
 
Back
Top