Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Dus omdat je geen vertrouwen hebt in het verloopbusje wat de fabrikant meelevert, gebruik je in plaats daarvan nu schilderstape?

Als ik de keuze had uit:
1. Een bus wat er in hoort.
2. Schilderstape dat bedoeld is om óf een strakke lijn te schilderen, of om je lattenwerk tijdens het lijmen tegen je spanten gedrukt te houden, en zelfs dat wil niet heel geweldig omdat dat spul gemaakt is om slechts te kleven en zeker niet om te plakken...

Dan wist ik het wel:
Ik had het busje een kans gegeven, als ie te barsten draait kun je altijd nog met je tape gaan bezigen...

Maar goed, de reacties op het woord "schilderstape" in een construtiecontext hier op het forum zijn helder.
Er hangt een zweem van afkeur overheen, en terecht....

hoe moet het dan? Het is maar 1 buisje die in 2 dingen moeten, en afknippen heeft ook geen zin want daar is die te klein voor :S

Nee, je moet dat buisje voor één kant gebruiken. Als je aan beide kanten zo'n busje nodig hebt moet je een kleinere koppeling gebruiken waarbij je de busjes niet nodig hebt, of je moet zelf nog zo'n busje maken uit messing pijp. Voor verloop 3,2 naar 4mm: 4mm dia dunwandig messing, stukje inzagen aan één zijde, afzagen, afbramen.

Of even lief rondvragen her en der of iemand nog een busje heeft liggen (juiste maten er bij vermelden...)

Is de maat schroefas soms 2 mm? Als het verschil tussen motoras en schroefas niet te groot is, en as en motor goed in lijn staan, kan een stukje siliconenslang ook als koppeling werken.

ok :)

zijn er nog tips voor een servo want die wil ik nu gaan bestellen?

ik dacht aan deze servo. kan dat? of is die te zwak voor het roer?

Laatst bewerkt:
En volgens een paar andere reacties is het juist wel een sterke servo. Voor een roertje bij een relatief kleine boot zijn ze sterk genoeg. Dat je voor een lage prijs niet al teveel mag verwachten, kun je zelf wel bedenken. Wil je meer kwaliteit, dan is de Futaba 3003 een goed bruikbare servo: Servo S 3003 in de Conrad online shop

Towerpro is ook wel aardig, maar mogelijk iets minder.

Maar er staat niks bij over draden voor ontvanger en op plaatje zie ik het ook niet :( het lijkt me toch wel aannemelijk dat het erbij zit...

Je krijgt hem gewoon met draadje, en wat extra stuurhevels:

images

<ervaringspraatje> Die Conrad RS-2 servo is weinig mis mee hoor, doet het prima.
Het is inderdaad geen achterlijk sterke hipserdeflipse boemklats powersuperknalservo, maar voor een standaard boot volstaat hij uistekend. </ervaringspraatje>

ik heb voor de zekerheid de fatuba gekocht.

Nu heb ik met grof geweld de schroefas en de motor uit de romp gesloopt, wat een top lijm zeg :(. Nu ga ik even kijken hoe ik mijn schroefas precies kan uitlijnen op mijn motor :). het busje heb ik ook in 2en gezaagd dus dat zit nu goed ;)

heb dit draadje al gevonden maar snap niet precies wat ze bedoelen terwijl het duidelijk uitgelegd staat :S

Ik heb al een romp verknalt door het "demonteren" van de schroefas....
Die zat ook met van die goeie lijm vast... :)

je moet in je romp de middelijn markeren en vervolgens ook aan de buitenkant op het achterschip en dan boren.... Je zou ook nog een soort framepje in je schip kunnen maken om je as uit te lijnen..

Back