Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

ik heb voor de zekerheid de fatuba gekocht.

Nu heb ik met grof geweld de schroefas en de motor uit de romp gesloopt, wat een top lijm zeg :(. Nu ga ik even kijken hoe ik mijn schroefas precies kan uitlijnen op mijn motor :). het busje heb ik ook in 2en gezaagd dus dat zit nu goed ;)

heb dit draadje al gevonden maar snap niet precies wat ze bedoelen terwijl het duidelijk uitgelegd staat :S

Staat dacht ik ook al in de FAQ. Neem een starre koppeling, bijvoorbeeld een busje dat net om de schroefas en motoras past. Dan moet de motor wel in lijn staan met de schroefas.

Andere manier is de electrische methode, daarbij laat je de motor op een laag toerental draaien, terwijl hij met de koppeling op de as zit. Ondertussen meet je het stroomverbruik met je ampère-meter, en zoek je de stand op waarbij het verbruik het laagst is. Bij die stand is de uitlijning het beste.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb alles binnen :)
nu nog inbouwen en motor in lijn met schroefas zetten, ben vandaag naar pretpark geweest dus kon niet aan de boot en ben ook met een ander project bezig :)

Even het plaatje direct in je topic gezet:

2012-07-02%252019.17.01.jpg

Ondersteuning voor de schroefas en tegelijk daaraan het bevestigingspunt voor de servo. Dat ziet er best goed uit. Heb je nu alle electronica om de boot varend te maken? En zo ja, ook al even de spullen buiten de boot getest? Niets zo vervelend als iets net te hebben ingebouwd, en er dan achter komen dat het defect is...

ik heb nog geen zender/ontvanger, hopgelijk morgen wel maar dat moet ik nog even afspreken. Dus ik heb de accu getest en die doet het. Alleen de servo en regelaar nog maar die kan ik dus nog niet testen :)
en hoe doe je dat met het plaatje?

Je surft naar de afbeelding die je wil invoegen, en klikt er met rechter muis knop op, kies "afbeeldingslocatie kopiëren". Dan klik je in je bericht op het icoontje met 2 driehoekjes, staat boven het tekstvak, onder het pijltje voor "opnieuw". Er opent een invoervenster, daarin plak je de link naar de afbeelding, en klaar.

Een ijzerdraad doet het beter op deze job, denk ik...
Da's een stuk minder buigzaam en kun je het enkel uitvoeren.
Ik heb op mijn duwbootje een enkel roer, met een stom ijzerdraadje van de bouwmarkt... Werkt perfect!

waarom je servo helemaal aan de linker kant? je kan veel beter na rechts verplaatsen. heb je veel meer aan dan deze lange afstand wat ga buigen met veel druk er op.

gr willem

Wat is het verschil? het is symetrisch...
of bedoel je gewoon wat meer naar het midden?
maar iniedergeval bedankt voor je reactie!

Back