Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

@baggeraar ik heb gezocht maar daarmee weet ik nog niet zeker of dit een centerpons is. Een houtboor en metaalboor zien er in 1 oogopslag ook hetzelfde uit...

En bedankt voor het antwoord alleen weet ik nu nog niet wat het is :)

Wat hebben die nummertjes te betekenen op wat ik denk een centerpons

Zijn dit geen gatenponsjes? Die afmeting is dan de diameter van het gaatje in inch (1 inch is 25,4 mm, bijvoorbeeld 4/32 inch = 3,2 mm (in metaal zal dit moeilijk gaan, wordt voor leer gebruikt). Dat zie je als de binnenkant hol is, een centerpunt/pons heeft echt een punt

300px-Dulcik_02.jpg

Groet,

Ad Bakker

het word er maar ingewikkeld op: de onderste heeft een scherpe punt en de 3 daarboven een holle terwijl ze uit 1 en dezelfde set komen

bedankt voor jullie reacties iniedergeval!!!

Beste mensen de door Jarvin afgebeelde ponsen zijn drevels deze worden gebruikt om een draadnagel of spijker dieper in het hout te drijven.

Henk.

@opa klok: ah dankje hebben we daar ook weer duidelijkheid over.

@baggeraar: dit bedoelde ik dus met "ik denk" ;) (niet lullig bedoelt) en wat een karwei zeg al die klinknageltjes. Je bent volgens mij een van de weinigen die hiermee werkt. Succes met je PED ofso ;) (ik snap er niet veel van)

Ik zal een kijken of ik een gaatje met een spijker erin kan slaan zoals Roel zegt... ben zo terug

drevels deze worden gebruikt om een draadnagel of spijker dieper in het hout te drijven.

Je hebt volledig gelijk, Henk. Nog even gekeken, en ik heb er inderdaad ook 2 zo liggen...... (kan je nagaan hoe vaak ik die gebruik).
Maar dus volledig ongeschikt als centerpons.

Groet,

Ad

Kwam ook niet lullig over.
Is ook een vreselijk werk, maar ik zelf vind dat het wel iets heeft.
En "PED" is een wet / regelgeving die gaat over drukvaten en dus ook modelstoomketels.

Als je een "betonspijker" neemt (meestal zijn die een beetje blauw gekleurd) gaat dat beter dan met een normale spijker.

nou het gaat lekker :???:

Ik had al een klein putje van die 2 houtboortjes en met een spijker (baggeraar mijn spijker assortiment is niet verbazingwekkend :rolleyes:) heb ik het iets groter gemaakt. daarna met het kleinste gouden boortje rustig en zonder lompe krachten geboord en na 5 minuten ben ik denk ik tot de helft gekomen en is zelfs dat boortje afgebroken. Ik krijg dus een donker bruin vermoeden dat het RVS is. Ik probeer het nog 1 keer heel secuur en als die dan weer afbreekt kap ik ermee en begin ik met triplex, wel zonde van de €1,89 maarja...:2gunfire:

niet magnetische en het gilt als een "piep" dus doe oorbeschermer op want anders heb ik er zo'n irritante fluittoon in :)

hele grote kans dat het RVS is.
Laag toerental en wat snijolie gebruiken.
En een behoorlijke boor, niet uit zo'n verzameldoos van de bouwmarkt.

Back