Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

tsjaaaaaaaaa,
Ik ben helemaal happy: de zender/ontvanger is binnen en alles doet het zoals het hoort. Verder wil ik wel even weten hoe het werkt. Dan heb ik het met name over de kristallen en een blokje (plaatjes hieronder). Verder begrijp ik het wel. Oja hij is 40Mhz.

Hier de achterkant met het blokje en ik heb begrepen dat dit voor vliegtuigen de servo's afstellen is ofzo. Ik snaptje het niet helemaal daarom vraag ik het hier nog maar eens:
full

full

Over de kristallen: Hoe kan het dat ze net een andere frequentie hebben? De zender is FM 20,3325 en de ontvanger is FM40,210 of ligt het aan de achterkant? daar staat op: Eo50 en op de zender: So50:confused::confused::confused:

Toen die het deed heb ik hem in de badkuip uitgetest (vergeten filmpje te maken) en er moet nog een hoop lood bij maar dan ligt hij ook mooi. Daarbij heb ik heel wat golven weten te maken in bad alleen ik als sukkel moest het dan natuurlijk gewoon in de hand houden de motor. Toen ik hem van de as afhaalde en hem liet draaien schoot er rakelings langs mijn oor een stukje koppeling. Het valt mee dat alle tegels nog heel zijn want het had heel erg verkeerd kunnen aflopen. Morgen dus naar Hobma en een aluminium profiel en een koppeling halen. Dan kan ik varen!!!!!!!!!!:banana::banana:

Laatst bewerkt door een moderator:
@zuiderkruis Had ik al helemaal gesnopen :) nu nog weten wat het nou precies doet, word je nooit dommer van volgensmij :D

ik ben benieuwd naar typenummers ed. Als deze combinatie bij elkaar hoort dan zou het niet moeten werken; de ene is 40 MHz en de andere is 20 volgens mij.
Kun je de typenummers geven en het merk van de zender en de ontvanger? De zender is ws multiplex, dat staat volgens mij op het stickertje.

VrGr,

Theo

Zoek op google:
type zender en gebruiksaanwijzing.
Klaar.

Denk je dat wij aan het binnenwerk van een zender kunnen aflezen welk type het is en hoe hij werkt?

die schakelaartjes weet ik al: als je je stick van je zender naar rechts draad (voor het roer) en je boot gaat naar links dan moet je zoeken welke servo op welk schakelaartje je hebt (door te zoeken) en dan zet je die om en dan werkt hij zoals het hoort

hopelijk is het een beetje duidelijk:D

Aaah ja bedankt voor de uitleg!!! mijn oom is ondertussen langs gekomen met 2 nicad opladers voor mijn verjaardag en nog wat losse dingen waaronder de gebruiksaanwijzing!!! :)

nu kan ik de zender dus ook opladen. Ondertussen ben ik naar hobma geweest waar ze alleen maar te kleine profielen hadden en de koppeling lag niet meer op voorraad (kant en klare motorsteunen hadden ze niet meer). Ondertussen heb ik thuis nog iets gevonden wat misschien wel lukt om er een motorsteun van te maken.

Als het laatste niet verkeerd loopt ben ik vanavond klaar. ik hoef alleen de steun nog vast te zetten (boutje moertje) en te vragen of ik de stenen in de kruipruimte mag hebben. De stenen moet dan nog wel op maat maken. Foto's of filmpje komen vanavond :)

Ja het gaat erom dat het UIT de kruipruimte komt. Ik wil echter de grondtegeltjes gebruiken. Als je die rustig kapot slaat kun je ze makkelijk op maat maken.

Back