Data Lijnbesturingsdagen Almere

20250927_101610.jpg
20250927_102831.jpg
20250927_102843.jpg
20250927_102849.jpg
20250927_103311.jpg
20250927_105559.jpg
20250927_121135.jpg
20250927_121150.jpg
20250927_121452.jpg

Deze LB dag was er weer eentje om in te lijsten. Perfect vliegweer, minstens 40 bezoekers (ik ben de tel een beetje kwijt geraakt omdat er lieden kwamen en gingen), een welkome invasie aan Duitsers en Belgen, blije gezichten alom en een keur aan activiteiten. Combat, stunt, carrier vliegen, lesvluchten en een Nederlandse introductie van Limes vliegen. Tip voor dat laatste: je spreekt het niet uit als 'laims' omdat de Romeinen geen Engels konden!
De catering was weer op en top, dankzij Miranda en Marc. Tijdens lunchtijd zat het gros van de aanwezigen aan aan een maal van broodjes met gegrild gehakt en wat dies meer zij met een heerlijke salade om het af te maken. Als dat zo door gaat komen er mensen speciaal voor het eten en niet voor het vliegen! Miranda werd ook nog geholpen diverse dames die graag de handen uit de mouwen staken.
Dank aan alle deelnemers voor hun aanwezigheid, en vooral dank aan Robert Schulze met zijn carrier dek. Het carriervliegen geeft echt een extra dimensie aan deze vliegdag! Volgend jaar gaan we er ongetwijfeld weer twee doen plaatsvinden.

Kan niet anders zeggen dan een prachtige dag heerlijke burger en alles liep gesmeerd, voelde echt als een clubdag.
Oude bekende tegengekomen en dat is toch altijd leuk op zo'n meeting.
Heb niet alles kunnen zien er gebeurde gewoon te veel en er werd echt heel veel gevogen.
Mooie en ook leuke modellen en mooie vluchten gezien.
Zelf eindelijk moed verzameld om met de Mini Suppi te vliegen en Henk heeft me daar prima bij geholpen, nogmaals bedankt.
Was wel even wennen want de 2,5 diesel starte heel snel en liep als een duivel, die had er echt zin in.
De snelheid zat er behoorlijk in en gelukt de vlucht vol te kunnen maken, dus helemaal blij.
En dank Martijn voor de mooie serie foto's.

Zelf eindelijk moed verzameld om met de Mini Suppi te vliegen en Henk heeft me daar prima bij geholpen, nogmaals bedankt.
Was wel even wennen want de 2,5 diesel starte heel snel en liep als een duivel, die had er echt zin in.
De snelheid zat er behoorlijk in en gelukt de vlucht vol te kunnen maken, dus helemaal blij.
Als er een 2,5 in zat, dan was het een Suppi.
Was het een MiniSuppi, dan zat er een 1,5 in...
Maar maakt niet uit, het zal gevoeld hebben als een bevestiging dat je het gewoonweg nog kunt ( wat ik allang vermoedde...). :yes: ;)

Als er een 2,5 in zat, dan was het een Suppi.
Was het een MiniSuppi, dan zat er een 1,5 in...
Maar maakt niet uit, het zal gevoeld hebben als een bevestiging dat je het gewoonweg nog kunt ( wat ik allang vermoedde...). :yes: ;)
Ojeee is dat zo dacht echt dat de Suppi voor een 5cc Enya is want ken die nog van heeeeeel lang geleden met Rodie Roem en Paul Tupker.
Model dat ik nu heb was van Stunthenk en doorgezet naar Henk vH en toen naar mij.
Dacht dat de Kleine Suppi voor 1.5-2.5cc was en de grote voor minimaal iets van 5cc.

Er zijn er drie:
MiniSuppi 1-1,5cc 85 cm span , ontworpen voor de Webra Record
Suppi 2,5 -3,5 cc 92,5cm Prijs je gelukkig, want wat je nu hebt is licht, recht, wendbaar en vliegt desondanks heel strak voor z'n afmetingen. Paul wist wel wat 'ie deed. :thumbsup:
SuperSuppi 3,5 - 6 cc 105 cm , ontworpen voor de Fox 35, maar ik heb ook een exemplaar goed zien vliegen met een Veco 19 aan ~16 m lijnen

Laatst bewerkt:
Dan heb je ook nog de Vt Akrobaat van Tupker
Heb daar geen pdf van dus gaat niet lukken.
Wel nog de VT dubbeldekker en net nog weer in de Tupkercup iets voorbij zien komen waarvan ik dacht heeee dat is mooi.
En die nog gevonden ook maar das nog een aardig klussie die nog een wintertje moet wachten.

Back