David Vaughan P-51B Mustang

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jan brilman, 6 jun 2007.

  1. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Sorry Jan , maar ik zou er nog niet aan beginnen .
    Gezien wat je nog allemaal Half gebouwd hebt liggen zou ik dat eerst afwerken. :oops:
    (nu dat hebben we allemaal wel :D denk ik , maar als ik kijk naar de bouw tijd van de Strega , kun je met deze beter wachten tot je pensioen ;);))

    just my two cents :rolleyes:
     
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Welnee niks wachten lekker aan de slag, je kunt de onderdelen toch mooi alvast uitzagen.

    Als de andere modellen dan klaar zijn kun je werken vanuit een kit en dat werkt lekker vlot.

    Ton
     
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Even snel tussendoor (hup, schiet gelijk in de verdediging . . . :?)

    Klopt, maar dat is wel inclusief
    - de restauratie van de Sopwith Pup en
    - de bouw van de romp van de C-130.

    Dat scheelt! :p

    (Of vergis ik me nou? :?)


    jan.
     
  4. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Dat eindeloze gepruts met de 'finish' van de Strega; ik verlang erg naar een mooie tekening, potlood, gradenboog, linealen, calculator, mm-papier, van die dingen, en hout!


    jan.
     
  5. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Jan,

    Dat is nou ook helemaal mijn idee, spuit een mooi kleurtje op die Strega en maak em vliegklaar.
    Kunnen we samen op Oss lekker racen.

    De energie die je in de bouw en afwerking van de Strega steekt komt beter tot zijn recht in een grotere kist als de Mustang van David Vaughan of een Brian Taylor die je dan wel moet aanpassen naar een B.

    Ton
     
  6. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    grr, nu kan ik de David Vaughan tekening niet meer overnemen van je. Is geen probleem hoor, mijn P-51B komt er ook nog wel een keer!

    Succes met de bouw!
     
  7. Geert Janssen

    Geert Janssen

    Lid geworden:
    17 jul 2007
    Berichten:
    100
    Inmiddels zijn de tekeningen van Jerry Bates klaar:

    Jerry Bates Plans

    Er zijn ook al verschillende zeer interessante en gedetailleerde bouwverslagen op RCSB te vinden. Verder kun je voor deze tekeningen lasergesneden kits kopen, wat de bouwtijd aanzienlijk kan verkorten.

    Groet,

    Geert
     
  8. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Ik krijg het nog niet helemaal helder hoe wie wat dit precies is . . .

    Is wel een beetje een beest, met 89" span . . .

    We zullen zien.


    jan.
     
  9. pieteralje

    pieteralje

    Lid geworden:
    7 dec 2003
    Berichten:
    768
    Locatie:
    Zwolle
    Ik was heel enthousiast voor Jan:

    Maar ik denk toch dat ik het met onderstaande eens ben

    jetpropdlx: Sorry Jan , maar ik zou er nog niet aan beginnen .

    De tijd die je kwijt bent met een nieuw project opstarten, kun je nu goed steken in het vliegklaar maken van de Strega. Enne een goede spreuk is ook altijd:
    een schaalmodel is nooit af, je stopt op een gegeven moment met bouwen (o.i.d). Dus kleurtje erop, apparatuur erin en vliegen met die kist!

    Ik zie het bij mezelf ook heel vaak, heel enthousiast beginnen met iets nieuws om dan een er achter te komen dat je het toch anders had willen doen, of dat je een nog leuker project tegen komt. Even lekker blijven dromen en dan over een tijdje na er flink op gekauwd te hebben, beginnen en beter weten hoe je e.e.a. wilt.

    Bovenstaand niet belerend bedoelt, maar van enthousiaste schaalbouwer tot enthousiaste schaalbouwer.
     
  10. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    ik heb tog ook meerdere projecten tegelijk lopen
    3 spits 1 bijna klaar
    een pup voral opknapwerk
    de D21 moet voor augustus spuitklaar zijn
    maar voor echte bouwers is dat geen probleem
    de meeste die ik ken zijn met meerdere kisten bezich
     
  11. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Een nog jonge Philip Avonds . . .

    [​IMG]

    Er is verder weinig over Vaughan / het model te vinden. :?

    In het boek Scale Model Aircraft for Radio Control staan nog drie foto's van Vaughan samen met z'n P51 . . .


    Is er iets bekend over de eigenschappen van verschillende maten?

    1 meter: da's een kleintje.

    1,5 meter: eigenlijk nog steeds klein.

    2 meter: iets meer dan vroeger normaal was, begint er op te lijken!

    2,5 meter: kijk, da's echt een kist!

    Is het zinvol het ontwerp van Vaughan (70" = 1,78 m.) op te blazen (even los van
    de extra kopieerkosten . . . :p)


    jan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  12. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Tuurlijk heeft het zin,

    2,5 meter: kijk, da's echt een kist!

    Ton
     
  13. Ruben Jansen

    Ruben Jansen

    Lid geworden:
    21 dec 2006
    Berichten:
    668
    http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=8038&PN=3
    http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=12026&PN=1
    http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=12320&PN=3
    http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=11841&PN=2
    http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=11839&PN=2&TPN=1
    http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=11856&PN=1&TPN=2

    Ja, je moet je registreren maar dat is helemaal gratis en meer dan de moeite waard. En je krijgt ook geen spammailtjes van ze dus geen excuus om het niet te kunnen bekijken!
     
  14. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    En uiteraard een lekkere ZG62 erop :p

    Ralf
     
  15. Ruben Jansen

    Ruben Jansen

    Lid geworden:
    21 dec 2006
    Berichten:
    668
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    echt een prachtige kist!

    Als jij nou de tekeningen opblaast, dan bouw ik de 1,78m versie!
     
  17. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Okay Ton, ff rekenen . . .

    Dan moet ik 'm dus 40% opblazen! :shock:

    Wat voor electromotor past daarbij? :p



    Maar ik meen het wel degelijk serieus. :yes:

    Wat is, als je transporteerbaarheid (ongedeelde vleugel?), en kosten van motorisering, regelaar en accu's in ogenschouw neemt, een soort van bovengrens?

    (Anno 2009, hoe de vlag er in pak 'm beet 2014 bijhangt is natuurlijk weer een heel ander verhaal . . .)

    En er moeten natuurlijk ook wel retracts, wielen en spinners leverbaar zijn.

    Top Flite giant scale P51 is 2140 mm, daar is alles voor . . .

    Tja . . . :?

    Je zou er uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren over kunnen oh-en. :yes:

    Maar dat gaan we niet doen! :nooo:

    ;)


    jan.
     
  18. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    electromotoren zijn er ook van 3kw of hoger. LiPo pakketten en regelaars zijn er zo groot als je wilt, dus dat is het probleem niet.
    Een mooie VarioProp propellor met spinner is ook in de juiste maat te krijgen.
    Retracts zijn met dit formaat ok zelf te maken, dus ook dat is het probleem niet.

    Wat het probleem wel is: je kunt er zoveel details op kwijt dat hij 2018 pas vliegt :p
     
  19. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    misschien vind je hier iets meer info grote electro schaalmodel
    Fighter ace heeft een redelijk grote spit gemaakt (met sound module en schaal prop)
    Mk.1a Spitfire Mk.2
     
  20. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Jan,

    Dat klinkt goed maar je hoeft je nog niet druk te maken over de motor, want tegen de tijd dat die erin moet 2014 is er al weer een nieuwe generatie motoren en accu's uit.

    Ton
     

Deel Deze Pagina