David Vaughan P-51B Mustang

Mustang

Mocht je interesse hebben, Ik ben vanmiddag in Washington naar het museum geweest en heb foto's van de P-51. Graag even een postbusje dan. Hier staat trouwens ook een Donier 335

Grz. Bone
 
Jan,

Ja hoor dat is zeker mogelijk, je hebt nou eenmaal bouwers en praters.

David is / was (geen idee) zo'n bouwer van de oude stempel die niet loopt te treuzelen maar aan de slag gaat en dan staat zo'n model binnen korte tijd vliegklaar.

Heb dit ooit gelezen in een verslag van de Britisch Nationals kan me alleen niet meer herinneren of ik dat model toen zelf ook een keer gezien heb op de Nationals.

Ton
 
Aan de slag, of wil je eerst een topic opbouwen met 200 pagina's en 100.000 hits en dan pas starten

Ik wil eerst nog een paar dingen weten. :yes:

1. Hoe zit het met de washout in de vleugel? (Kan op de tekening nog geen info vinden . . . :confused:)

2. Welke afmeting moet 'ie worden? (Ik hou het op 80". Je kunt een ontwerp niet ongelimiteerd zomaar opblazen.)

3. Op welke retracts kan ik de hand leggen? Staks zit je met een kist, maar geen mooie retracts (en wielen!) in de goede maat . . .


Op een Engels forum heb ik iemand gevonden die beweert zelfs nog het originele construction article van dertig jaar terug te hebben. :p

Die moest maar eens een kopie opsturen, lijkt me. :yes:

En als dat allemaal voor mekaar is, meld ik me weer. :cool:

We moeten voorkomen dat we

. . . eerst een topic opbouwen met 200 pagina's en 100.000 hits en dan pas starten

;)


jan.
 
Jan,

Moet eigenlijk wel bekennen dat ik het met je eens ben is altijd belangrijk om een ontwerp/tekening goed te bestuderen alvorens met de bouw te beginnen.

De tekening is al oud in de tussentijd kunnen de retracts of andere delen al lang niet meer leverbaar zijn en dan weten waar je staat is handig voor eventuele aanpassingen.

Heb je voor retract ook al bij Unitracts gekeken is natuurlijk hartstikke Engels dus daar maak je een goede kans.

En Jan geen probleem hoor:mrgreen: lekker door gaan kletsen en posten op naar de 100.000 belangrijkste is dat die Mustang er komt:D.

Ton
 
Zit dat laminaire profiel in de profili database?

Ja, het zit erin! :p

Probleem: het profiel van de root-rib wijkt erg af van het profiel van de tip-rib, en die vormen zie je precies (geloof ik) terug in de tekening . . .

Dat wordt nog een heel gepuzzel: is er binnen Profili een truc om het verloop van het profiel correct (wat is correct in dit geval? Hoe was dat bij het origineel?) in de merkwaardige vorm van de vleugel (knik) te laten terugkomen? :confused:

Of misschien maar gewoon domweg het profiel bij de knik hetzelfde laten zijn als het profiel bij de root . . . :?

(Smullen! :p)


jan.
 
Mooi schema gevonden: :p

754a41298623c5e.jpg



jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal origineel zat er geen dorsal op de B en C conversies. ik verwacht dat dit een latere aanpassing is. Op 'mijn' versie (:p) zit precies zo'n zelfde dorsal.
 
Zo, ook mail van HaWe ontvangen. :shock:

Hallo Herr Brilmann
Sorry das ich erst jetzt antworte aber mein Rechner war zur Reparatur.
nun zu Ihre Frage wir haben ein passender Fahrwerk im Programm Haupt und Heck
Hauptfahrwerk 422,-€
Heckfahrwerk scal 135,-€
porto 20,-€

Gruß HAWE
Bernd Liesecke

Geen foto, geen plaatje, geen maatschets, geen niks!

Dat geloof je toch niet??? :nooo:

(Hoeveel 'Rechners' (= computer) hebben ze daar? :?)


jan.
 
ja, dat lijkt me wel voldoende info om iets van >500 euro te kopen!

(gewoon lekker beginnen jan, die leveranciers bestaan toch niet meer tegen de tijd dat je de retracts nodig hebt :p )
 
gewoon lekker beginnen jan

Met permissie: dat is niet handig . . . :nooo:

Als ik met de romp begin, moet ik als eerste de spanten maken. ter hoogte van het staartwiel moeten die spanten aangepast worden aan de bevestiging van de retract. :teacher:

Als ik met de vleugel begin (vervang 'spanten' door 'ribben', vervang 'staartwiel' door 'hoofdlandi . .

Ach, je snapt wel wat ik bedoel. ;)

Ik kan een spanwijdte nemen (op hoop van zegen), en met de staartvlakken beginnen, dat zou nog wel kunnen . . . :p


jan.
 
hm, zo zie je maar weer dat ik geen ervaring heb met Mustangs bouwen, uberhaupt niet met retracts overigens :oops:

Ik dacht dat dit het probleem nog steeds was:
Grote vraag blijft: welke maat . . . :?

3. Op welke retracts kan ik de hand leggen? Staks zit je met een kist, maar geen mooie retracts (en wielen!) in de goede maat . . .
Sierra heeft ze in 1:4, 1:4,5 en 1:5.
En HAWE heeft helemaal veel maten zoals je in de pdf kunt zien.


jammer dat die mensen zo slecht reageren...

als ze wel 1 hele rechner hebben zal het versturen van een foto ook wel heel moeilijk voor ze zijn.


Century Jet al geprobeerd?: Century Jet Models, Inc.
Die verkoopt in ieder geval retracts voor Platt, Ziroli en Bates zoals ik het daar zie. en er zijn fotootjes te zien!
 
Laatst bewerkt:
gear

@Jan.

HaWe, staat synoniem aan klasse spul, prachtig spul, kun je gewoon in je handen houden hoor, gewoon diverse meeting afgaan want die mensen van HaWe staan regelmatig met hun spulletjes, VEEL mooi spul, op vliegmeetings en dan zie je direkt wat voor moois ze hebben.

Ger.
 
HaWe, staat synoniem aan klasse spul, prachtig spul

Ger,

Da's mooi, dat klinkt goed, ik geloof je direct, maar toch wil ik het eerst zien (op foto etc.), voor ik € 600 overmaak.

Of sturen ze het met een acceptgiro? ;)

Allerlei meetings aflopen: kom ik helemaal niet aan toe . . . :nooo:


jan.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik had HaWe gevraagd om wat meer info.

Reactie:

Hallo Herr Brilman,
schauen sie auf unsere Web Siete (! (jb)) dort ist ein Mustangfahrwerk und der Scale Sporn abgebildet 8 Bilder , Galerie ) (??? (jb))
index

Gruß HAWE​
:shock:

Dat geloof je toch niet???

Als je nou echt geen klanten wil . . . :nooo:

Wat mij betreft, als je zo behandeld wordt, dan heb ik al gegeten en gedronken . . . (overgeef-smiley)

Of zie ik dat fout? :?


jan.
 
Back
Top