ron van sommeren
Forum veteraan
Haakse bocht tussen motor en carburateur? Of is er geen ruimte voor? En wat doet de extra valse ruimte met aanzuigen en mengsel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, volgens mij door zelf iets te maken wat verder doordraait (meer dan 90 graden, zodat het bochtstukje vóórdat de uitlaatbochten naar elkaar toe knijpen, weer schuin omhoog gaat in die motordrager-box uitkomt. En van daar naar achteren de romp in.Ik zou even niet weten hoe je een slang bevestigd en deze in de romp krijgt zonder dat hij smelt
Ik denk dat Maarten je wel wat meer kan vertellen:.... Dat spul wat ze in luidsprekers doen zou kunnen misschien. ...
1,2 meter en dan op een afstand van 7 meter? met een max van 80dB(A)Normaal meet je met het model op 1,20 boven de grond, meestal houd iemand het model vast. Ik vermoed alleen dat dat best een hachelijke onderneming gaat worden met kisten en motoren van dat formaat.
.......... haal 97 db op 3 meter.. dus er moet zeg maar 4 db af.....
Ik heb geen verstand van vliegtuigen en weet niet precies waar je demping wilt gaan toepassen. In de vleugels kun je Dr Baileys toepassen. Weegt bijna niks en moet even uit elkaar geplukt worden: https://shop.speakerenco.nl/dr-baileys-longhair-streng-per-100-gram-1 Sonofil kan of een stuk Pritex (geen Gamma noppenschuim o.i.d. dat doet niks). Verwacht er geen grote wonderen van maar het kan iets helpen en misschien wel het gewenste resultaat geven. https://shop.speakerenco.nl/pritex-ff-30-50x100x28cm-1Ik denk dat Maarten je wel wat meer kan vertellen:
www.modelbouwforum.nl/posts/3947280
Wij hadden zo iets, (vluchtig getekend).Ik heb dat van die paal nooit ergens kunnen vinden, en zo'n paal kan weer tot allerlei extra rammeltjes en ritseltjes leiden.
Ken ook geen clubs die een "geluidsmeet-paal" hebben, want: hoe maak je zoiets?
Dit is altijd mooie materie om een ongelofelijke wellus nietus discussie te veroorzaken.Verder weet ik dat je niet in een richting meet, maar het logaritmisch gemiddelde (niet het rekenkundig gemiddelde, dan kom je verkeerd uit) van 8 metingen gedaan op een cirkel met radius 7 meter, waarbij de metingen op onderling gelijk verdeelde punten op die cirkel gedaan moeten zijn, en 1 van die punten moet in het verlengde van de uitlaat liggen.
Dan is het doel bereikt en daar gaat het om.Voor dat logaritmisch gemiddelde moet ik nog wel ergens een excel-sheetje hebben (acht waardes invullen en het juiste getalletje rolt er uit).
Dat excelsheetje heb ik destijds zelf gemaakt en ter keuring en beoordeling aangeboden aan zowel de KNVvL geluidsmensen, als ook de gemeente waar wij vliegen (als onderdeel van de vergunning-aanvraag) en beide hebben dat sheet hun fiat gegeven destijds.