Nadat ik twee jaar geleden veel heb lopen rommelen om mijn DB01 aan de gang te krijgen met een Mamba Max 5700 op 3s lipo, heb ik besloten het nu nog eens te gaan proberen.
Het grootste probleem toen was mijn diff aan de achterkant. Deze bleef maar smelten. Na 5 standaard diffs maar besloten er een TRF diff in te zetten met keramische kogels. De diff hielt het geweld prima uit vanaf dat moment. Een half uur later echter een grote pluim rook uit de Mamba motor en dat was het einde van mijn DB01. Motor stuk en spurgear gesmolten door een loeihete pinion. De regelaar zit inmiddels in de Traxxas Slash icm met een VXL motor op 3s.
Deze auto is dus inmiddels een rollend chassis geworden.
Zelf zit ik er aan te denken een EZ Run setje voor deze wagen te kopen.
Het chassis is nog van het oude type. Niet het carbon chassis.
Wat zit er nu al op de wagen:
Alu dempers - Geen toppers maar aardig ok
Front One Way DIff - DB01
Carbon shocktowers
Alu steeringbridge - TRF501X
RC Stabilizer Set - TRF501X
Ik had toen ook al als doel om er lekker hard mee te gaan en wat te bashen. Dit doel blijft overeind. De DB01 had als doel om wat zand mee te nemen, maar ook beestachtig hard op asfalt te gaan. Wat bevelen jullie aan? Wat kan ik het beste met dit beestje doen, om hem weer op de been te helpen?
Het grootste probleem toen was mijn diff aan de achterkant. Deze bleef maar smelten. Na 5 standaard diffs maar besloten er een TRF diff in te zetten met keramische kogels. De diff hielt het geweld prima uit vanaf dat moment. Een half uur later echter een grote pluim rook uit de Mamba motor en dat was het einde van mijn DB01. Motor stuk en spurgear gesmolten door een loeihete pinion. De regelaar zit inmiddels in de Traxxas Slash icm met een VXL motor op 3s.
Deze auto is dus inmiddels een rollend chassis geworden.
Zelf zit ik er aan te denken een EZ Run setje voor deze wagen te kopen.
Het chassis is nog van het oude type. Niet het carbon chassis.
Wat zit er nu al op de wagen:
Alu dempers - Geen toppers maar aardig ok
Front One Way DIff - DB01
Carbon shocktowers
Alu steeringbridge - TRF501X
RC Stabilizer Set - TRF501X
Ik had toen ook al als doel om er lekker hard mee te gaan en wat te bashen. Dit doel blijft overeind. De DB01 had als doel om wat zand mee te nemen, maar ook beestachtig hard op asfalt te gaan. Wat bevelen jullie aan? Wat kan ik het beste met dit beestje doen, om hem weer op de been te helpen?