DB01 Durga opknappen

Nadat ik twee jaar geleden veel heb lopen rommelen om mijn DB01 aan de gang te krijgen met een Mamba Max 5700 op 3s lipo, heb ik besloten het nu nog eens te gaan proberen.
Het grootste probleem toen was mijn diff aan de achterkant. Deze bleef maar smelten. Na 5 standaard diffs maar besloten er een TRF diff in te zetten met keramische kogels. De diff hielt het geweld prima uit vanaf dat moment. Een half uur later echter een grote pluim rook uit de Mamba motor en dat was het einde van mijn DB01. Motor stuk en spurgear gesmolten door een loeihete pinion. De regelaar zit inmiddels in de Traxxas Slash icm met een VXL motor op 3s.

Deze auto is dus inmiddels een rollend chassis geworden.
Zelf zit ik er aan te denken een EZ Run setje voor deze wagen te kopen.
Het chassis is nog van het oude type. Niet het carbon chassis.

Wat zit er nu al op de wagen:
Alu dempers - Geen toppers maar aardig ok
Front One Way DIff - DB01
Carbon shocktowers
Alu steeringbridge - TRF501X
RC Stabilizer Set - TRF501X

Ik had toen ook al als doel om er lekker hard mee te gaan en wat te bashen. Dit doel blijft overeind. De DB01 had als doel om wat zand mee te nemen, maar ook beestachtig hard op asfalt te gaan. Wat bevelen jullie aan? Wat kan ik het beste met dit beestje doen, om hem weer op de been te helpen?
 
Een slipper zou je diffs wat kunnen sparen.


Tamiya America Item #54018 | RC Slipper Clutch Set - DB01

"Off-road racing often involves bumpy dirt tracks, high-speed drifting, and big air jumps, all of which can cause stress and damage to the car's transmission and gearbox. Tamiya designers have come up with this Slipper Clutch Set for the new DB01 buggy to help prevent gear damage and ensure smooth performance. Adjusting the spring tension can also conveniently act as an acceleration limiter. "
 
Ah jah. Die zit er al op. Was ik vergeten te vermelden. Dacht eerlijk gezegd ook dat die standaard was. Het is allemaal al een tijdje geleden ;)
 
Ik denk niet dat de 5700kv motor van castle bestemd is voor 3s maar maximaal 2s.

Ik heb al filmpjes gezien op youtube waar mensen ook met zo een Durga veel te hard liggen te gaan.

Ik vrees dat je heel veel die spur zal mogen vervangen...

Het enigste wat ik kan zeggen is zorg dat die wagen zo weinig mogenlijk weerstand heeft. Dus als je snel wilt gaan 2wd. Dan zal die zeer waarschijnlijk oncontroleerbaar worden. Maar bij 4wd is er dan ook wel wat meer massa dat moet vooruit geduwd worden...

Ik had is een 5.5T setje in een F103 gestoken maar dat was totaal geen doen..
Was op 2s
 
De MM5700 kan volgens de specs prima 3S aan. Wellicht dat mijn vertanding de boosdoener was. De snelheid was best bizar te noemen, maar op de rechte stukken prima te doen. Voor bochtenwerk heb ik een ik een mix op mijn zender aangemaakt, waarmee ik dan makkelijk het gas kan limiteren.
Denken jullie dat het haabaar zal zijn in de buurt van de HPI Vorza Flux te komen qua performance?
 
Back
Top