DB01 Durga

• Topicstarter Topicstarter Ernst
  • Startdatum Startdatum
E

Ernst

Guest
Goedendag allemaal,

korte inleiding

Ik ben Ernstjan
23 jaar
ik woon in zwolle
uh.. de rest is niet relevant..

ik heb naar een aantal jaar weer mijn hobby opgepakt en afgelopen week een durga aangeschaft. Leuke wagen vind ik persoonlijk, maar heb zojuist (half uur geleden)een front suspension arm kapot gereden. Dat blijkt dus toch wel een zwak punt te zijn. nu wil ik dus de durga eigenlijk zo snel mogelijk Up graden.

Na aanschaf heb ik er gelijk een Carson bruhless set 12t sensorless ingezet. Ik weet trouwens niet of dat een juiste keuze is maar ze hadden deze nog liggen in de winkel. Ik weet nog niet zo veel van al deze zaken. maar ik wist wel dat brushless goed is.

Maar goed, even terug komen op het onderwerp ''upgraden''.
Ik heb mij natuurlijk wel een beetje ingelezen hier, daardoor wil ik er een clutch bijkopen. Maar nu vind ik 2 verschillende varianten.

Wat is de best optie?

-DB01 Double Slipper Clutch
-DB01 Slipper Clutch Set

En alles wat van plastic is wil ik te zijner tijd vervangen door aluminium/carbon. Ik zie verschillende merken zoals GMP Racing en 3 racing. Kan je deze ook kopen of krijg je dan problemen dat het niet past.

Laaste vraag,

Wat is nu geschikte site om spulletjes te bestellen.
Ik zie bijvoorbeeld rcmart, of etamiya. Maar zijn er ook Nederlandse site's te vinden daarvoor.

Als er iemand tips voor mij heeft mbt het vervangen/veranderen van onderdelen hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Met hele vriendelijke groeten

Ernst

ps. foto;s volgen nog (kon geen geschikte kabel voor mijn camera vinden)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet waar en hoe je wilt gaan rijden. Gewoon voor het leuk of op een track.
Maar een goed voorbeeld om naar te kijken zijn deze:
Tamiya America Item #84100 | RC DB01 R Chassis Kit

TamiyaUSA.com - Competition DB01 - By Andrew Kuntze

Belangrijkste zijn de dempers. Heb zelf de trf dampers en dat is 10 keer beter dan de standaard.
Maar er zijn meerdere zoals bijv. 3 racing en heb ook ergens gelezen dat die van associated passen.

Qua slipperclutch weet ik niet of er veel voordeel te behalen is met de double ik heb zelf de single.
Mocht je een center one-way willen gebruiken moet je sowieso voor de single gaan want op de double pastie niet.

De draagarmen heb je van 3racing etc. van aluminium maar zou ik er zelf niet op zetten.
Het oogt leuk. Maar als je een flinke klap maakt betekend het alleen dat er iets anders breekt ipv je draagarmpje.

Demperbruggen heb ik allemaal nog standaard hoef er ook geen carbon op.
Maar als je voor carbon gaat zou ik voor die van Atomic racing gaan.
Als je de trf dampers hebt en de universal shafts achter dan is met de standaard brug de veerweg te lang en kunnen je shafts eruit schieten.
Brug van Atomic is achter iets hoger en lost dit probleem op.

Verder kun je het zo gek maken als je wilt :mrgreen:
Tamiyagekken.nl Blog Archive DB01 Durga TRF

Hallo!
De front suspension arm is inderdaad een erg zwak punt, net als de rear(de achterste dus). Ik heb deze in het alluminium van 3Racing gekocht. Deze zijn goed, ze passen perfect net als de carbon demperbruggen. Alle onderdelen van 3Racing passen perfect, dat is geen probleem. Verder aan te raden hop-ups zijn een slipper clutch en aluminium veringen (TRF of 3Racing). De dubbele slipper clutch is beter, maar met een 12t brushless set volstaat een gewone (ik heb een 10.5t brushless en de gewone doet het prima). De dempers van TRF zijn beter als die van 3Racing maar enorm duur. Voor 25$ heb je op internet een setje van 3racing deze zijn eigenlijk ook erg goed. Voor de rest zou ik alles standaard laten : De plastic delen van tamiya zijn stevig en aluminium zorgt enkel voor meer gewicht. Buiten de carbon demperbruggen natuurlijk.

Hoop dat je er wat aan had.

Hallo!
De front suspension arm is inderdaad een erg zwak punt, net als de rear(de achterste dus). Ik heb deze in het alluminium van 3Racing gekocht. Deze zijn goed, ze passen perfect net als de carbon demperbruggen. Alle onderdelen van 3Racing passen perfect, dat is geen probleem. Verder aan te raden hop-ups zijn een slipper clutch en aluminium veringen (TRF of 3Racing). De dubbele slipper clutch is beter, maar met een 12t brushless set volstaat een gewone (ik heb een 10.5t brushless en de gewone doet het prima). De dempers van TRF zijn beter als die van 3Racing maar enorm duur. Voor 25$ heb je op internet een setje van 3racing deze zijn eigenlijk ook erg goed. Voor de rest zou ik alles standaard laten : De plastic delen van tamiya zijn stevig en aluminium zorgt enkel voor meer gewicht. Buiten de carbon demperbruggen natuurlijk.

Hoop dat je er wat aan had.

Ik zou de draagarmen mooi van plastic houden, plastic breekt wellicht, maar is veel goedkoper dan kromme aluminium draagarmen vervangen, en geloof me als het plastic breekt buigt het alu zeker. Wel zou ik de slipperset erin zetten dit (mits goed afgesteld) zal je zeker schelen in je tandwielen. Verder zou ik niet teveel geld aan alu en carbon uitgeven, voornamelijke een verspilling van geld. Wil je toch een dikke carbon auto, kijk dan is naar een Trf501 die kun je beter nieuw kopen dan twee keer zoveel aan carbon voor je Db-01.

Inderdaad dit bedoel ik. Zoveel mogelijk plastic houden, een slipper kopen en liefst ook nog aluminium dempers. Verder zou ik het altijd afraden een TRF501X te kopen.

Back