Ik ben de gelukkige bezitter van een schulze 330-d.
Nu heb ik daar een 10a 12v voeding bij(zie onderwerp)
Als ik een sanyo 3300 7cellen pakket wil laden, stel ik in:
-NiMH
-0cell
-3200Ah
-Auto L
Tot zover geen probleem
Nu ga ik mijn accupack aansluiten en dan gebeurt het:
Mijn schulze gaat(heel irritant) piepen. en geeft een foutmelding Fehler #71 Autobatteriespannung>max
Daaruit begreep ik als electronietsnut dat mijn ingangspanning van mijn lader te hoog is..
Vervolgens heb ik de spanning van mijn voeding doorgemeten.
Normaal (onblast) geeft deze 14.6-14.8V (is dat niet wat hoog voor het type voeding??)
Als ik mijn accupack aansluit gaat de spanning van de voeding dansen,
zo ongeveer tussen de 13.6 en 15.6v.(geeft de schulze aan)mijn multimeter is wat vlakker.(14.5-15.25)
De ene keer duurt het 7 minuten en de andere keer direct na het aansluiten van de accu.(hij heeft dan wel geladen)
Kan iemand mij vertellen of ik wat fout doe/heb ingesteld?
Of is dit een meetprobleem van de schulze, of een te hoge spanning van de voeding?
een ander probleem (denk ik) is dat ik niet meer weet hoeveel er in de accu is geladen, of regelt de schulze dat zelf?ik las in de handleiding dat je nl. GEEN volle accu's aan de lader mag hangen, maar ondertussen weet ik dus niet meer of deze vol is of niet.
ik weet het niet meer... :help: [/b]
Nu heb ik daar een 10a 12v voeding bij(zie onderwerp)
Als ik een sanyo 3300 7cellen pakket wil laden, stel ik in:
-NiMH
-0cell
-3200Ah
-Auto L
Tot zover geen probleem
Nu ga ik mijn accupack aansluiten en dan gebeurt het:
Mijn schulze gaat(heel irritant) piepen. en geeft een foutmelding Fehler #71 Autobatteriespannung>max
Daaruit begreep ik als electronietsnut dat mijn ingangspanning van mijn lader te hoog is..
Vervolgens heb ik de spanning van mijn voeding doorgemeten.
Normaal (onblast) geeft deze 14.6-14.8V (is dat niet wat hoog voor het type voeding??)
Als ik mijn accupack aansluit gaat de spanning van de voeding dansen,
zo ongeveer tussen de 13.6 en 15.6v.(geeft de schulze aan)mijn multimeter is wat vlakker.(14.5-15.25)
De ene keer duurt het 7 minuten en de andere keer direct na het aansluiten van de accu.(hij heeft dan wel geladen)

Kan iemand mij vertellen of ik wat fout doe/heb ingesteld?
Of is dit een meetprobleem van de schulze, of een te hoge spanning van de voeding?
een ander probleem (denk ik) is dat ik niet meer weet hoeveel er in de accu is geladen, of regelt de schulze dat zelf?ik las in de handleiding dat je nl. GEEN volle accu's aan de lader mag hangen, maar ondertussen weet ik dus niet meer of deze vol is of niet.
ik weet het niet meer... :help: [/b]