dc3 c47 SAS 1:8 superdetailleerd en beplakt met litho

• Topicstarter Topicstarter bartnop
  • Startdatum Startdatum
B

bartnop

Guest
Hall allemaal,

ik ben bezig een schaal 1:8 dakota te bouwen zoals die in Scandinavie vliegt, de SE-CFP.

Het is een model met polyester romp en faom vleugels. Ik beplak hem met litho platen voor een zo echt mogelijk effect.

Je kan de bouw volgen op www. propellor.tv , zodra ik door heb hoe ik mijn foto's klein genoeg kan maken zal ik ze ook hier plaatsen.

Groeten,

Bart Nopper.

hallo Han,

ja ik kwam het net tegen, dank je, ook voor de complimenten.

Bart.

8O WoooW 8O Gewoon in 1 woord: Schitterend.
Was je ook van plan om er nog mee te vliegen?

Ik heb er over zitten denken, maar ik heb nog nooit RC gevlogen. Lijkt me leuk, maar voordat ik het aan zou durven om de dc-3 te vliegen met al dat werk ben ik een oude man. Er is me al aangeboden om het voor me te doen, maar ik zou niet voor mezelf instaan als iemand anders het ding de grond in zou boren waar ik bij stond.

Dus ik denk dat het niet verder komt dan hangen aan het plafond.

Bart.

Ziet er zeer mooi uit echt zoveel complimenten als het waard zou ik bniet kunnen bedenken

@bart
Waar koop je die litho platen?

Die ik heb in ruil voor een doos gebak bij een drukkerij bij mij in de buurt gekregen. Elke offset drukker gebruikt deze platen en bewaart ze als ze klaar zijn om ze te verkopen voor de aluminium prijs. Dat levert een paar euro per kilo op. Als je hetzelfde geeft krijg je zo een pak mee. Er zijn 2 diktes afhankelijk van welke inkt ze gebruiken. Inkt op waterbasis heeft de dunste plaat maar die heeft een keiharde coating op de alu kant die er eigenlijk al;leen met schuren van af te krijgen is. Die gebruik ik bijna niet. De dikkere is fantastisch te bewerken, zeker als je hem verhit. Op mijn website staat uitvoerig bescreven hoe je het spul goed kan verwerken.

www.propellor.tv

Bart.

Fraai hoor :D

Maar hoe dik/dun is dat litho spul nu precies, 0,8mm ofzo?

En is de hardheid vergelijkbaar met bv Dural, zodat je er ook constructieve onderdelen van zou kunnen maken?

OEF, ben op vakantie en kan even niet meten maar het is dunner. Ik schat 0,2 oid. Het is erg stijf, ik zou zeggen haal een plaat bij de dichtsbijzijnde drukker en probeer het eens uit. Het is te gek spul en je kunt er ontzettend veel mee.

Bart.

Na een tijdje zomer te hebben gehad ben ik weer begonnen met bouwen.

De galley is klaar en ik ben een stuk verder met de neus. Check mijn website onder de knop "cockpit IV" en een nieuwe pagina "Interiors"

Bart. www.propellor.tv

Ja ik ben eruit. Nee hij gaat niet vliegen. Het wordt veel te zwaar allemaal. Aluminium is zwaarder dan je denkt en met die interieurs erin................

Misschien bouw ik hierna wel een vliegende. Het virus heeft in ieder geval toegeslagen.

Bart.

P.s. weet jij (of iemand anders) hoe ik kan linken naar foto's op mijn website. Ik kom er niet uit, Ben al blij dat ik mijn website kan bijhouden.

Hoi Bartnop,

ik heb respect voor je detailering, jammer dat de kist te zwaar wordt voor een vliegend model maar ik kan er wel inkomen.

Toch maar een tweede bouwen dan :wink:

Okee, foto`s hier plaatsen gaat als volgt.

De lokatie van je foto (bv. http://www.propellor.tv/6/files/6_28.jpg tussen
tags plaatsen dan krijg je het volgende:
6_28.jpg

Simpeler kan bijna niet.

Groet en succes met het bouwen.
Berto.

OK dat snap ik, maar wat ik knap van je vindt is dat je het pad van die foto weet. Ik gebruik Safari op mijn Mac maar ik zie geen naam van een foto, laat staan het pad.

Bart.

Als ik op jouw site sta en ik ga op een foto van je staan dan geef ik 1 klik op de rechtermuis knop.
In de tabel selecteer ik onderaan "eigenschappen"

En dan komt in een nieuw venster het adres van de foto te staan.

Dit adres kopieer ik en plak ik tussen de img tags.

Klaar.

Grt,
Berto.

ps.
voor mijn site gebruik ik DreamWeaver (of zo iets) en kan eenvoudig achter mijn adres komen.
Maar meestal upload ik eerst mijn eigen site en haal ik daar het directe adres vandaan om de foto op het modelbouwforum te plaatsen.

OK, Ik heb geen rechter muisknop (APPLE) maar wel een CTRL toets.

Hier gaat ie dan:

De Galley is klaar en een plaatje van mijn cockpit (was al klaar)

page0_16.jpg

6_2.jpg

Inderdaad. Prachtig gedaan en echt jammer dat deze niet het luchtruim kan verkiezen! Ik zie zeker de nieuwe updates tegemoet.

Het enige verschil is dat een echte niet in de auto past. anders zou je zo perongeluk de verkeerde mee nemen :P

en met dit model maak je die SAS lui jaloers! jij mag er lekker wel zonder handschoenen aan zitten :P

Heb je al een plekje bedacht waar dit toestel tot zijn recht gaat komen als die af is? en hoe goed blijven de interieur details zichtbaar als het toestel af is? (vooral de PRACHTIGE cockpit!!)

bartnop zei:
OEF, ben op vakantie en kan even niet meten maar het is dunner. Ik schat 0,2 oid. Het is erg stijf, ik zou zeggen haal een plaat bij de dichtsbijzijnde drukker en probeer het eens uit. Het is te gek spul en je kunt er ontzettend veel mee.

Bart.

Het is er zelfs nog dunner 0,15, ik verdien er m'n brood ook mee :wink:

@nne

Back