De 1e keer starten Kyosho GX12

Hallo allemaal.

Een aantal jaren terug heb ik een Kyosho Alpha 3 gekocht. Dit was bij Toemen in Den Bosch en volgens die vent was dat de nitro auto van het boek om onderdelen bij elkaar te sparen.

Het motortje dat erbij zat was een GX15. Deze is vrij snel gesneuveld aangezien ik m niet had ingereden (geen weet van en Toemen kwam er ook niet mee terwijl hij wist dat het m'n eerste was)

De jaren erna heb ik niks meer gedaan aan modelbouw.

Een aantal weken terug heeft een collega van me de Nitro auto van een andere collega gekocht. Wat blijkt nu, de collega die dat autotje gekocht heeft had toendertijd meegedaan met het boek maar had m niet compleet gemaakt.
Het motortje had ie al wel maar dat is een Kyosho GX12.

Nu wil ik het motortje fatoenslijk inrijden maar ik las hier iets op het forum over dat je dan het motortje eerst moet voorzien van brandstof zonder dat ie loopt. Tenminste iemand legde dat zo mooi uit voor de eerste start.

Ik kan het topic helaas niet meer vinden, ook niet met de zoekfunctie. Dus de vraag is eigenlijk wat ik precies allemaal moet doen voordat ik m probeer te starten en dan met name hoe ik een droge start voorkom.

Alvast bedankt.

Standaard zit er op een Birel kart een GZ-15 motor. Dit zijn dezelfde motoren als ook op de oudere type fazers zaten en is dus niet een GX-15 die op de alpha modellen vroeger zaten.

M.v.g. Mark

Back